Tyhmä kysymys kk-kierrosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plaah

Vieras
Näinkin vanhaksi sitä elää ennenku tällaisia miettii. No joka tapauksessa, tyhmä kysymys kehiin näin aamulla.

Mulla on aina ollut tosi säännöllinen kierto, noin 29-31 päivää. Menkat on aina alkaneet selkeiden merkkien saattelemana ja kestäneet maksimissaan kolme päivää eli olleet helpot. En ole paljoa siis päätäni joutunu vaivaamaan kk-kiertoasioilla.

Nyt sitten helmikuussa menkat heitti oikein reilummin, vajaan viikon olivat myöhässä. Olivat myös vähän erilaiset, niukemmat ja enemmän kipuja. En vielä ollu tästä huolissaan vaan ajattelin, että katsotaan miten seuraavat sitten.

Mutta, nyt se kysymys. Kun tuossa kierrossa oli tuollainen selkeä poikkeama, niin onko seuraavia menkkoja odoteltava nyt siinä "normaaliaikataulussa" vai meneekö mun elimistö uudella ajanjaksolla noiden myöhässä tulleiden menkkojen mukaan.

Ymmärsikö kukaan? :)

elimistö toimii välillä miten sattuu,
luulisin että palautuu siihen missä olikin.
ellei sulla sit ole kauheasti jotain stressiä tai muuta mikä voi epätasapainottaa elimistöä.
ja näin vaikuttaa kiertoon.

Alkuperäinen kirjoittaja suklaahirmu:
elimistö toimii välillä miten sattuu,
luulisin että palautuu siihen missä olikin.
ellei sulla sit ole kauheasti jotain stressiä tai muuta mikä voi epätasapainottaa elimistöä.
ja näin vaikuttaa kiertoon.

Mulla on ollu stressiä kovasti ja sen vuoksi epäilen, että menkat alunperin myöhästyi.
Oikeastaan kysyin vähän siksi, kun me ollaan menty tässä ehkäisyssä sellaisella "varmojen päivien" menetelmällä (toinen lapsi ei olis mikään maailmanloppu ja muut ehkäisyt on olleet niin hankalia tavalla tai toisella) niin tuo ovulaation arvioiminen lienee sitten ihan mahdotonta...

Minä ajattelin automaattisesti, että palaan normaalikiertoon ja sen mukaan eleltiin, mutta nyt mietin, että jos se seuraava kierto onkin ton viikon myöhässä taas niin sattuipa sitten ehkä just ovis kohdalleen...

Yhteistyössä