TYHMÄ kysymys kukkaruukuista :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä en osaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mä en osaa

Vieras
Pitääkö kaikissa ruukuissa olla reikiä pohjalla, kun suurimassa osassa ei ole ja toisissa on. EIKÖS sen veden (ylimääräsen) kuulu valua pois? Puhun nyt pihakukista.

Entä tuollaset koristealustat joissa on muovi nidottu kiinni???? Eikö se multa ala homehtua vai onko tarkoistus näissä molemmissa että niitä kastellaan TOSI harvoin??? Viimeksi oli isossa metalli saavissa orvokit ja se multa homehtui/mätäni ja kukat kuoli liikaan veteen (satoi paljon ja muutenkin just oltu kasteltu sitten liikaa)...eli pitääkö noihin porata ite reikiä?

Mä en ymmärrä kukista ja niiden hoidosta mitään, TIEDETÄÄN!

En ole mikään asiantuntia, mutta mullan alle voi laittaa jotain muuta. Sellaista puuseosta, ei tule mieleen miksi sitä kutsutaan. Itse käytän ns. liiterinpohjaa.

Jos ruukun pohjassa ei ole reikää niin 1) sen sisään laitetaan sisäruukku jonka pohjassa on reikä, jolloin ylimääräinen vesi valuu ulkoruukkuun ja jos sataa viikkotolkula niin ulkoruukkua voi välillä tyhjentää. Tai 2) ruukun pohjalle laitetaan salaojitukseksi reiluati soraa tai kevysoraa johon ylimääräinen vesi valuu

[QUOTE="Vieras";26679223]Jos ruukun pohjassa ei ole reikää niin 1) sen sisään laitetaan sisäruukku jonka pohjassa on reikä, jolloin ylimääräinen vesi valuu ulkoruukkuun ja jos sataa viikkotolkula niin ulkoruukkua voi välillä tyhjentää. Tai 2) ruukun pohjalle laitetaan salaojitukseksi reiluati soraa tai kevysoraa johon ylimääräinen vesi valuu[/QUOTE]

Ahaa, no nyt tajusin (kiitos myös muille vastanneille).
Mutta entä joissa ON reiät, onko ne sit vain amppelijuttuja( siis ne vain roikkumaan että se vesi valuu pois) vai voiko laittaa esim. jonkun laatan yms.päälle?

Uusimmat

Yhteistyössä