tyhmä kysymys: MPR- rokote ja kuume....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Mies käytti lapsen 1,5-v neuvolassa ja hukkasi sen lapun jossa oli niistä oireista yms. rokotuksen jälkeen. Muisti vaan että siinä mainittiin korkeasta kuumeesta... mutta mahdettiinko siinä mainita jotain kuumeen kestosta yms? Tytöllä nyt 3. päivää lähemmäs 40 asteen kuume. Lääkkeillä kuume laskee hieman ja huomenna todennäköisesti vien näytille kun ei tyttö syö mitään ja juominenkin on aika nihkeää. :(

Meillä alkoi 6pv rokotuksen jälkeen kuume yli 39, kesti ma-to,kuumelääkkeellä laski 38:an sitten pe tuli ihottuma joka levisi koko kehoon. Tässä odotellaan, että josko hiljalleen menisi pois. Terveysneuvontaan soitin ja sanoivat olevan rokotusreaktio.

Ei oo vielä otettu pojalle, enkä tiia, otetaanko.

öööö, se suojaa tuhkarokolta, sikotaudilta ja vihurirokolta (joista mm. tuhkarokko voi johtaa kuolemaan), joten otata ihmeessä pojallesi suoja. Ei viikon kuume ole mitään kuoleman rinnalla. Nuo taudit ovat valitettavan yleisiä ihan lähinaapurissa ja ihmiset matkustavat nykyään paljon, joten en kyllä riskeeraisi lasta.

Minä otatan lapselleni kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet.

Itse en ole antanut laittaa yhdellekään lapselleni :) Kuume on aika yleinen, voi kestää pitkäänkin. Lisäksi voi tulla ihottumaa, mutta tietysti myös vakavampia haittoja (kuten diabetes).

[QUOTE="vieras";22561102]Itse en ole antanut laittaa yhdellekään lapselleni :) Kuume on aika yleinen, voi kestää pitkäänkin. Lisäksi voi tulla ihottumaa, mutta tietysti myös vakavampia haittoja (kuten diabetes).[/QUOTE]

Tiedäthän mitä riskejä otat lapsesi puolesta jättämällä rokotuksen pois?

[QUOTE="vieras";22561136]Tiedäthän mitä riskejä otat lapsesi puolesta jättämällä rokotuksen pois?[/QUOTE]

Ootko ottanut selvää, mitä riskejä siitä rokotuksesta voi seurata? Rokote.fi:n sivuilla ei niistä paljon huudella kyllä, mutta googlaamalla löytyy,

[QUOTE="kkkk";22561150]Ootko ottanut selvää, mitä riskejä siitä rokotuksesta voi seurata? Rokote.fi:n sivuilla ei niistä paljon huudella kyllä, mutta googlaamalla löytyy,[/QUOTE]

Googlaa samalla mitä jälkitauteja liittyy tuhkarokkoon, sikotautiin, vihurirokkoon.
Ja miten ne vaikuttavat esim. raskauteen tai isäksi tuloon?

Yhteistyössä