tyhmä kysymys päivähoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unikko

Vieras
Lapseni on aloittelemassa perhepäivähoidossa piakkoin, ja tällainen kysymys tuli mieleeni: Riisuuko vanhemmat lapsensa hoitoon viedessään? Ja jos he ovat sisällä kun lasta haetaan, vanhemmat myös pukevat lapsensa? Nyt alkusyksystä tämä on vielä helppoa, mutta talvivaatteiden aikaan pitää sitten varata hetki enempi aikaa aamulla, jos lapsen riisuminen on minun "tehtäväni". ;)

Vai kuinka yleensä toimitaan? Tätä en hoksannut kysyä kun olimme tutustumassa.

Mä olen viedessä riisunut, tosin en tiedä pitäisikö. Haettaessa lapset on ulkona joten pukea ei tarvitse. Oletan että jos vaikka sataa ja lapset ovat sisällä niin pukisin itse.

Kyllä vanhemmat riisuvat lapsensa hoitoon tullessa. Usein aamuisin on ryhmässä vasta yksi hoitaja, joka ei pysty lähtemään pois lasten luota riisuakseen tulokkaan. Tilanne on ehkäpä eri, jos lapsesi on ensimmäinen tulija. Jos lapset ovat iltapäivällä sisällä, toki vanhemmat hoitavat pukemisen, jälleen voi olla sama tilanne kuin aamulla. Poikkeustilanteet ovat tietysti eri asia, vanhemmilla voi joskus olla "tulenpalava kiire", esim. pommiin nukkuminen...

Yhteistyössä