tyhmä kysymys soseista, pika-apuja kiitos!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja soseilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

soseilija

Vieras
Heip!

aloin tässä vääntää ensimmäistä kertaa elämässäni vauvan lihasoseita. Kysymys jauhelihasta: sitäkö ei pidä/ ei saa paistaa ts lisätään perunoiden ja kasvisten sekaan raakana? ohjeessa ei lukenut (joo tiedän, olen uusavuton...). kypsennysajaksi sanottiin pari min. Riittääkö muka?

Kertokaa myös, miten valmistatte esim. broileri- tai lihasoseita! Entäs kala?

kiitos jos joku viittii vastata, ainaki tohon jauhelihajuttuun koska keitos porisee jo levyllä :D

Keitän lihan erikseen. Lisätään kiehuvaan veteen. Voi tehdä myös uunissa mutten ole kokeillut.

Kuorin ja pilkon kasvikset ja laitan kiehumaan ja lihat pieneen kattilaan. Valutan liiat vedet pois ja soseutan. Lihat vedän sauvasekoittimella erikseen ja lisään mukaan. Jos jää kuivan oloiseksi niin lisään kasviksien keitinvettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Logis:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
mitään vauvan ruokaan menevää ei saa paistaa

miksi?

Karsinogeenejen takia, mutta en tiedä tuleeko niitä jos ei paista mustaksi. No, kuitenkin, keittämälläkin on onnistunut hyvin siinä samalla kun muitakin on keitellyt niin olen keittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
mitään vauvan ruokaan menevää ei saa paistaa

mä aloin paistamaan lapsen ollessa 8kk. Vatsa kesti hyvin, joten siinä ei ole mitään kieltoja. Täytyy vaan muistaa ettei paista karrelle.

paistaessa syntyy AINA karsinogeenejä

Yhteistyössä