Tyhmä kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vain...

Vieras
Olenkohan ihan pikkumainen, vai onko muita joita häiritsisi ko. tilanne. Meillä on uusioperhe, minulla sekä miehelläni lapsi edellisestä liitosta. Olen raskaana viimisellä kolmanneksella ja tässä pitkin raskautta on tullut vertailtua tuntemuksia (on ollut vaikeampi raskaus ennenaikaisten suppareiden ja kovien liitoskipujen vuoksi) ja muisteltua edellisen raskauden kulkua. Mies yrittää kanssa ottaa osaa odotukseen raskaus- ja synnytyskertomuksillansa (kuin mikäkin kokenut synnyttäjä :), jotka tietenkin pohjautuu omaan näkemykseensä ex:nsä odotuksesta ja hänen kertomiin tuntemuksiin. Minua on ruvennut tämä jatkuva "ex.n odotuksen vertailu" suoranaisesti ketuttamaan ihan kunnolla! Ei jaksaisi kuulla kuinka painoa ex.lle tuli, miten supisteli, mitä kivunlievityksiä sai ja kauanko ponnistusvaihe kesti sekä miten kauan ja kuinka imetti jne jne.... aarg... Kuitenkin tuntuu niin herkältä tämä aihe ja mieli tekisi jakaa tuntemuksia sekä jännitystä miehen kanssa (ellisestä raskaudesta vuosikausia ;) mutta ei kiinnostaisi aina kuulla ex.n odotuksesta (tietenkin siis miehen esikoisen odotuksesta oikeesti) ja näin antaa aina omien tuntemuksien ja tunnetilan latistua... :(

Mies käyttää keskustelussa omaa kokemuspohjaansa, johon tässä tapauksessa liittyy myös ex. Koita kestää, ei siinä ole mitään pahaa taka-ajatusta. Ihan niin kuin itsekkin tiedät mies muistelee oman lapsensa odotusta.

Yhteistyössä