Tyhmääkin tyhmempi kysymys uunissa tehdystä riisiruuasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan urpo keittiössä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan urpo keittiössä

Vieras
Eli ajattelin tehdä ruokaa,jonka ohjeen näin täällä yks päivä.Siihen tulee uunivuokaan riisiä,broilerisuikaleita,kermaa ja juustoraastetta.Mutta nyt tuli mieleen,että pitääkö ne riisit keittää ihan kypsiksi ennen uuniin laittoa (paistetaan 45min) vai pitääkö ne laittaa puoliraakana vai kokonaan keittämättä? Oisin kiitollinen jos joku viitsisi valaista tyhmää... En ole ikinä tehnyt riisistä muuta kuin pasteijoita uunissa...

ei tarvi kypsentää mitenkään, tosin sit siihe tarvii laittaa normimäärä nestettä, eli mitä tulis jos riisin keittäs.
ja ennen ku otat ruuan pois uunista ni tarkista että riisit on oikeesti kypsiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
ei tarvi kypsentää mitenkään, tosin sit siihe tarvii laittaa normimäärä nestettä, eli mitä tulis jos riisin keittäs.
ja ennen ku otat ruuan pois uunista ni tarkista että riisit on oikeesti kypsiä.

Eli lisäänkö mä tuohon ohjeeseen sitten vettä,vai? Että sit on vettä ja kermaa sekaisin?

Mä en ole laittanu kermaa, mutta normaalisti ohje on että nestettä 2 kertaa riisin määrä. Kaiketi siitä sitosa voi olla kermaa. Ja kun alkaa näyttää siltä että neste vähissä ja riisi valmista, maistan ja jos vielä raakaa ja neste vähissä, lisään tilkan ja jatkan kypsennystä.

no mulla on kyllä yks ohje, johon tulee just noita aineksia (lisäksi kyllä itse laitan vihanneksia), ja siihen tulee riisi kypsänä. että vähän vaikee nyt tietää, riippuu mikä on ollut alkuperäinen ohje..

Alkuperäinen kirjoittaja nono:
no mulla on kyllä yks ohje, johon tulee just noita aineksia (lisäksi kyllä itse laitan vihanneksia), ja siihen tulee riisi kypsänä. että vähän vaikee nyt tietää, riippuu mikä on ollut alkuperäinen ohje..

Minkälainen se sinun ohje on?Onko yhtä kauan uunissa?Onko broiskut raakoja ja nekin kypsennetty ennen uuniin laittoa?Jotenkin siitä ohjeesta käsitin,että riisit ois kypsiä,mutta aloin sitten itse ihmettelemään ja pohtimaan...kun ei siinä vedestä puhuttu ja kuka nyt kermaa laittaa niin paljoa että riisit siinä kypsyisi?

Yhteistyössä