Tykkääkö kaikkien lapset ulkoilla pakkasilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisähiiret
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sisähiiret

Vieras
Täällä pakkasta -17 astetta ja äsken lähdettiin lasten kanssa pihalle, tuulta ei ole yhtään, jota ei tuo pakkanen kovalta tunnu, mutta 15 minuutin pihalla olon jälkeen vanhempi 4v halusi sisälle kun palelee. Hetki vielä oltiin, mutta sitten annoin periksi, mulla oli kyllä ihan lämmin kun tein lumitöitä, mutta lapsi vaan seisoi hartiat korvissa, eikä suostunut liikkumaan, niin kyllähän siinä kylmä helposti tulee.
Tehtiin vielä umpihankeen kunnon polku, jos saisin lapset innostumaan peuhaamaan lumessa, mutta narinaahan se vaan oli ja lopulta tultiin sisälle. Pienempi 2v, muuten kyllä viihtyi ulkona, mutta se ei tykännyt umpihangessa pohruta, aina kun kaatui, niin kamala huuto.

Päiväkodissa nuo ilmeisesti ulkoilee ihan mielellään, kun siellä on kavereita, mutta tuossa omalla pihalla eivät näin talvella viihdy yhtään.

Lapset 4 ja 2v tykkäisivät rajattomasti olla ulkona. Onneksi itselläni on ok varusteet joilla ainakin voi olla jos liikkuu koko ajan.

Sellaiset ei ehkä viihdy jotka ei liiku paljoa tai jotka eivät tykkää/ osaa kävellä lumessa niin hyvin ( ? )

Meiän 3 v viihtyis pakkasessa vaikka kuinka kauan. Auttaa yleensä isäänsä lumitöissä, auttkoisko jos ottaisit lapsen mukaan hommiin? Itse en pakkaseen mene kun ei nyt viimeisillään raskaana mahdu kunnon talvivaatteet päälle.

3v on herkästi paleleva, jos se unohtuu paikoilleen niin sitten sitä ei saa lämpimäksi millään. Alusta asti kun patistelee liikkumaan niin tarkenee. 2v touhuaa eikä näytä palelevan koskaan.

Pihassa on vaikea keksiä tekemistä jos ei lumitöitä ole(lapset mielellään auttaa lumitöissä) mutta sitten voi lähteä vähän kävelylle ja pomppia lumikasoissa tms.

Ei tuota isompaa saa innostumaan mistään lumitöistä, pienemmän saa helpommalla innostettua ja se viihtyykin paremmin ulkona, mutta lumihangesta sekään ei innostu, siellä kun kaatuu niin helposti.

Innolla tuo isompi oli sinne ulos menossa lumienkeleitä tekemään ja tekikin yhden, mutta kun se ei onnitunut kuten lapsi halusi, niin sekin into laimeni heti.

5v ja 4v tykkää kyllä, niillä on keskenään vaikka mtä kiipeilyä ja peuhaamista siellä. 2v tykkää jonkun aikaa, mutta kyllästyy sitten kun ei pysy toisten mukana hangessa.

Riippuu vähän mitä lapsella on päällä. Kun on kunnolliset haalarit ja muut vermeet niin ei lapselle kylmä tule. Jossain kirpparilta ostetussa halpishaalarissa varmasti palelee pian.

Mä aina lapsena palelin ulkona enkä halunnu olla sielä pakkasilla ja ihmettelin miksi serkkuni tarkeni niin hyvin ja oli vaikka miten kauan. Isompana tajusin että se johtui siitä että serkulleni ostettiin kunnolliset laatutoppavaatteet kun minä taas käytin käytettyjä halpistoppavaatteita. Tajusin sen siitä kun kerran jouduin lainaamaan serkkuni toppavaatteita ulos ja ulkona oli ihan erilaista olla, ei ollut yhtään kylmä ja siellä oli kivaa olla. Omilleni ostan aina kunnolliset lämpimät toppavaatteet ettei tarvi värjötellä kuten minä tein.

Minä en kyllä usko, että missään vaatteissa on ulkona lämmin, jos ei juurikaan liiku ja sitähän tuo vanhempi lapsista ei tee. Ei se yksin osaa tuolla touhuta pitäisi olla omanikäistä seuraa, kun tuo 2v sisarus ei vielä oikein osaa isomman kanssa leikkiä.

Keskimmäisemme, nyt 10v, oli pienenä sellainen, ettei hän tykännyt kylmästä yhtään. Ulkoilu hänen kanssaan oli yhtä tuskaa, kun ei mikään määrä vaatteita tuntunut riittävän eikä mikään pulkkamäki tms. ollut riittävän kiva, että olisi innostunut. Nyt isompana kyllä pärjää jo paremmin, vaikka ei nyt edelleenkään ihan lempipuuhaa ulkoilu kylmällä ole.