Tykkimäki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
Tänä vuonna ajateltiin suunnata vaihteeksi tykkimäelle... Minkälainen paikka? Kannattaako ottaa omat eväät mukaan eli onko esim grillauspaikkaa tms vai pelkkiä huvipuisto ravintoloita, joissa saa pulittaa omaisuuden.Entäs hyvä ja huonot puolet?

Tykkimäki sopii hienosti vähän pienemmille lapsille. Oltiin viime kesänä 4-vuotiaan kanssa ja pääsi tosi moneen laitteeseen jo. Ei tietenkään yksinään kaikkiin, mutta nää oli sellasia mihin aikuisenkin oli kiva mennä mukaan.

Hurjempaan menoon on vaan pari laitetta. Grillauspaikkaa ei tietääkseni ole, näkee varmaan puiston omilta sivuilta. Buffet-pöytä oli kohtuuhintainen, sisällöltään tosin melko köyhä. Jos jää aikaa kannattaa harkita syödä kaupungin puolella.

Tykkimäki on halvempi jos vertaa lintsiin. Siellä on tänä vuonna kohotettu kasvoja eli laitettu laitteita parempaan kuntoon ja laitettu jotain uuttakin. Kannattaa ottaa omat eväät tai syödä kaupungilla. Siinä on tien toisella puolella (silta) leirintäalue mutten tiedä miten siellä se grillaus onnistuu. Lintsillä toi buffet oli ylihintainen ja yhtä köyhä jos niin voi sanoa! viime vuonna olin tykkimäellä laitteilla ja mukavaa oli :D

Minusta Tykkimäki on ollut kivempi ja rauhallisempi lasten kanssa kuin Linnanmäki. Vietän aikaa usein Kymenlaaksossa, joten matkojen takiakin olen tykännyt. Syömisistä en siksi varmaan osaakaan sanoa, kun olemme aina ottaneet sieltä jotkut kioskiannokset vain.

Juu Kouvola on siis Kymenlaaksossa. Eli Lahden ja Lappeenrannan välillä. Tykkimäestä on helppo suunnata keskustaan syömään (matkaa 5km) ja puistoon ei ole sisäänpääsymaksua eikä muuta vastaavaa. Eli rannekkeettomatkin pääsee täysin ilmaiseksi. Enemmän siellä tosiaan on pienemmälle väelle laitteita, mutta kyllä siellä hurjapäillekkin löytyy laitteita. Itse pidän sitäkin plussana, että puisto ei ole aivan valtava ja sen kerkeää hyvin kiertää päivässä kokonaan. Ei tarvitse laskeskella missä kerkeää käymään. Jonotkin ovat yleensä kohtuullisia. Suosituimmissa laitteissa pidemmät, mutta vähemmän suosituissa ei ole yleensä koskaan jonoa. Lisäksi Tykkimäen maskotit liikkuvat puistossa pienen väen iloksi. Päivän aikana voi käydä myös Käyrälammen uimarannalla ja yöpyä voi vaikka Tykkimäen leirintäalueella (joka siis sijaitsee uimarannan vieressä).

Kokonaisuutena mun mielestä siis hyvä ja sijaitsee hyvässä paikassa keskustasta. Ja sekin on hyvä tietää että jos tulee kauempaa julkisilla kulkuneuvoilla, rautatieasemalta pääsee käsittääkseni ilmaisella bussilla tykkimäkeen. Voi olla että mulla on väärääkin tietoa, mutta joka tapauksessa kulkuyhteydet on hyvät vaikka ei omaa autoa olisikaan (:

Yhteistyössä