Tympäisee hieman

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saako olla kade?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saako olla kade?

Vieras
Köyhä yh-äitini elätti nuorimman lapsensa miehineen, kun nämä opiskelivat. Asuivat äitini asunnossa ilmaiseksi.
Nyt kun pariskunnalla lapsia, edelleen perheen lapset ja vanhemmat saavat ajan ja avun joka äidiltä liikenee mummona. (meidän lapset jääneet aika vieraiksi)

Tämä perhe on varakas, jollei rikas, lapsia on ollut varaa tehdä monta. Sisko valittaa, että joutuu olla paljon yksin, koska mies yrittäjä, joten äitini sen takia auttaa.

Sama juttu anoppilassa. Miehen siskon mies juoruaa yrittäjänä ja kauppiaana ihmisten kanssa päivät, joten anoppilan väki on hoidellut kotihommat, koska muuten kaikki kaatuisi tyttären niskaan. Molemmat perheet sika-ahneita ja mikään ei riitä.

Ihania ihmisiä nämä yrittäjät, aaaaah. Ja sisaruksista on niin paljon iloa, aaaah.

[QUOTE="a p";24202500]Jep, joskus nämä tunteet nousevat pintaan. Olisiko sinulla neuvoa, miten olla vähemmän katkera?
Yritän toki nauttia siitä mitä minulla on, ja useimmiten nautinkin, on hyvä mies, lapset tehty ja kehitän itseäni.
mutta näin kesäloma-aikaan tällaiset asiat nousevat pintaan.[/QUOTE]

No ensinnäkin ajattele, että siskosi mies tekee pitkää päivää yrittäjänä, se on perheen yhteisestä ajasta pois. Samoin, onko siskosi miehellä mahdollisuutta tavallisen työntekijän 4viikon lomaan? eli rahan eteen joutuu tekemään aikamoisia uhrauksia. Joten ei kannata ainakaan tuon takia itseään katkeroittaa.
Toisaalta, oletko koskaan kysynyt äidiltäsi apua lastenhoitoon tms.?
Ja sekin, jos sinä olet onnellinen omasta elämästä, niin elä vertaa sitä toisen elämään, sitä kun ei tiedä aina totuutta.

No ensinnäkin ajattele, että siskosi mies tekee pitkää päivää yrittäjänä, se on perheen yhteisestä ajasta pois. Samoin, onko siskosi miehellä mahdollisuutta tavallisen työntekijän 4viikon lomaan? eli rahan eteen joutuu tekemään aikamoisia uhrauksia. Joten ei kannata ainakaan tuon takia itseään katkeroittaa.
Toisaalta, oletko koskaan kysynyt äidiltäsi apua lastenhoitoon tms.?
Ja sekin, jos sinä olet onnellinen omasta elämästä, niin elä vertaa sitä toisen elämään, sitä kun ei tiedä aina totuutta.

Heh, no jos me olisimme asuneet ilmaiseksi opiskeluajan ja olisimme saaneet saman verran talkooapuja taloon ja lastenhoitoapuja kuin nämä perheet, niin jo sillä keinoin olisimme mekin varakkaita, ei yrityksen tarvitsisi mahdottomia tuottaakaan.

Olisitko sinä iloinen, jos lapsesi olisivat lähes isovanhemmittomia, kun ei kaikille riitä?

[QUOTE="a p";24202593]Heh, no jos me olisimme asuneet ilmaiseksi opiskeluajan ja olisimme saaneet saman verran talkooapuja taloon ja lastenhoitoapuja kuin nämä perheet, niin jo sillä keinoin olisimme mekin varakkaita, ei yrityksen tarvitsisi mahdottomia tuottaakaan.

Olisitko sinä iloinen, jos lapsesi olisivat lähes isovanhemmittomia, kun ei kaikille riitä?[/QUOTE]
Niin oletko sinä sitä lastenhoito tai muuta apua pyytänyt??

Se on sitten hankalaa, jos noin asiaa ajattelee. Mutta eipä kannata enää jotain opiskeluaikaisia asumisia miettiä... mutta jos mietit, niin sitten mietin =)

Ja itse olen isosta perheestä, meitä on 10lasta, joten eipä ole meidän lapset isovanhemmiltaan mitään erikoiskohtelua saaneet, mutta eivät siltikään ole lähes isovanhemmittomia ;) Läheisiä siis ovat meidän lapset isovanhempien kanssa, samoin sisarusteni lasten ovat.

Niin oletko sinä sitä lastenhoito tai muuta apua pyytänyt??

Se on sitten hankalaa, jos noin asiaa ajattelee. Mutta eipä kannata enää jotain opiskeluaikaisia asumisia miettiä... mutta jos mietit, niin sitten mietin =)

Ja itse olen isosta perheestä, meitä on 10lasta, joten eipä ole meidän lapset isovanhemmiltaan mitään erikoiskohtelua saaneet, mutta eivät siltikään ole lähes isovanhemmittomia ;) Läheisiä siis ovat meidän lapset isovanhempien kanssa, samoin sisarusteni lasten ovat.

No pyysin kerran pakosta anopilta ja oli kauhen kiukkuisen oloinen, aloitti ulkovaraston siivouksen alle 1v lapsen kanssa. Pyysin hyvissa ajoin

Aika harvoin olen pyytänyt.

[QUOTE="a p";24202671]No pyysin kerran pakosta anopilta ja oli kauhen kiukkuisen oloinen, aloitti ulkovaraston siivouksen alle 1v lapsen kanssa. Pyysin hyvissa ajoin

Aika harvoin olen pyytänyt.[/QUOTE]

No ehkä sitten toiset ovat hanakampia pyytämään ja mummot sitten tilaisuuden tullen nauttivat rauhasta, eivätkö hoksi sinulta kysyäkään olisiko avuntarvista kun et itse pyydä =)

Köyhä yh-äitini elätti nuorimman lapsensa miehineen, kun nämä opiskelivat. Asuivat äitini asunnossa ilmaiseksi.
Nyt kun pariskunnalla lapsia, edelleen perheen lapset ja vanhemmat saavat ajan ja avun joka äidiltä liikenee mummona. (meidän lapset jääneet aika vieraiksi)

Tämä perhe on varakas, jollei rikas, lapsia on ollut varaa tehdä monta. Sisko valittaa, että joutuu olla paljon yksin, koska mies yrittäjä, joten äitini sen takia auttaa.

Sama juttu anoppilassa. Miehen siskon mies juoruaa yrittäjänä ja kauppiaana ihmisten kanssa päivät, joten anoppilan väki on hoidellut kotihommat, koska muuten kaikki kaatuisi tyttären niskaan. Molemmat perheet sika-ahneita ja mikään ei riitä.

Ihania ihmisiä nämä yrittäjät, aaaaah. Ja sisaruksista on niin paljon iloa, aaaah.

Ole onnellinen, jotta voit toimia noin paljon itse oman perheesi eteen.
Kaikista ei siihen ole että yksin jaksaisi huolehtia perheestään ja silloin on apu tarpeen.
Ahneella on huono loppu.
Ethän kadehdi vaan olet avoimesti oma itsesi ja porskutat eteenpäin. Sinun ei ole kai tarvinnut saada apua koskaan.

Osa meistä on rautaa ja toiset taipua saa...helppoa ei ole kenelläkään.

[QUOTE="a p";24202678]Oma äiti ei ole edes ehtint kunnolla tavata. Vaikeaa olisi pyytää.
Tuolloin kun pyysin anopilta, oli erittäin kiireinen tyttärensä perheen kanssa.[/QUOTE]

Toisaalta säälin isovanhempia jotka ovat noin kiireisiä kun pitää koko ajan hoitaa lapsenlapsia. Kyllä heilläkin pitäisi olla omaa aikaa enemmän.

Yhteistyössä