työ vs hoitovapaa? apuja kaipaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "leila"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"leila"

Vieras
tilanne: esikoinen 5v kuopus 1v hoitovapaalla vakituisesa työstä elokuuhun 2012 saakka. työssä tarjottu uusia tehtäviä ja tarkoitus mennä elokuussa takaisin töihin. vai onko? auttakaa...

toisaalta halu töihin on mutta lapseni ovat tässä joten aika kotona on arvokasta. mietin pääni puhki onko minulla pokkaa jäädä vielä kotiin. ongelma on että pitäisi olla vielä vuosi kun esikoinen takuuhoitosopimuksella pois pk:sta ja saan kuopuksen samaan päiväkotiin mikäli aloittaa elokuussa. 1,5v kotona tuntuu pitkältä ajalta.

taloudellisesti pärjäisimme ilmeisesti ok.

esikoinen meni 1v8kk päiväkotiin ja oli ihan ok aika.

Mä oon aina ollut sitä mieltä, että töitä tulee ja menee, mutta lapsi on lapsi vain kerran. En siis usko, että tulisit katumaan menetettyä työmahdollisuutta, mutta uskon, että saattaisit hyvinkin katua sitä, ettet ollut lasten kanssa kotona silloin kun se oli mahdollista.

Mies vuodeksi kotiin hoitamaan lapsia?

Kiitos vastauksestasi! Mutta ei taida onnistua, ei ole sen tyyppinen ja mä olen samaa mieltä... ja miehellä parempi palkka jos sen saa syyksi sanoa...

miehen mielestä mä voisin itse paremmin/ mulle olis paras jos menisin töihin vaikka nyt viihdynkin kotona. ja hänen elämä vaikeutuu mun mennessä töihin. kotityöt ja lasten haut/ viennit pk:sta.

[QUOTE="vieras";25919505]No mitä tällaiselta palstalta kyselet tollasta?! Itse se pitää sun nyt selvittää, mikä vaihtoehto on teidän perheelle paras.[/QUOTE]

siksi kyselen että saan näkökulmaa asioihin. kyselen mitä kyselen, ei ole sulta pois!??

Mene töihin vaikka osittaisella hoitovapaalla, saat olla enemmän lasten kanssa ja on kuitenkin sitä työtäkin. Esim. 3-4 työpäivää viikossa ja pidennetty viikonloppu, ihan luksusta lapsiperheessä.

Mä oon aina ollut sitä mieltä, että töitä tulee ja menee, mutta lapsi on lapsi vain kerran. En siis usko, että tulisit katumaan menetettyä työmahdollisuutta, mutta uskon, että saattaisit hyvinkin katua sitä, ettet ollut lasten kanssa kotona silloin kun se oli mahdollista.

tämä on just se mitä mietin. mutta onhan mulla ne lapset vaikka käyn töissäkin, ehdin vaan olla niiden kanssa niin pirun paljon vähemmän...

Yhteistyössä