Hae Anna.fi-sivustolta

Työ ja lomaviisumi Australia

Viestiketju osiossa 'Kaukomatkat' , käynnistäjänä Cholka, 14.06.2012.

1. Cholka Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei,

onko kellään kokemusta työ ja lomaviisumista Australiassa?
    Olen itse harkinnut lähteväni vuodeksi lomailemaan ja työskentelemään Ausseihin.
    Tarkistetaanko matkavarat jossain?/Paljon rahaa tulisi olla mukana?

Working Holiday Visa plussat ja miinukset??

Paljon kiitoksia kaikille vastanneille!!

2. muu Vierailija

Itse Australiasta juuri tulleena en suosittele Working Holiday visaa mihinkään. Ideana kiva, mutta käytännössä ei enää toimi, ehkä joitakin vuosia sitten töitä oli vielä tarjolla, mutta nykyään ei. Työnantajat eivät ota vakavasti jos haet töitä WH visalla, pitäisi olla Australian kansalaisuus ihan lyhytaikaisiinkin hommiin. (tämä on tekosyy olla palkkaamatta ulkomaalaista hakijaa). Jos sinulla on kokemusta tai koulutusta ravintola-alalla saatat päästä töihin, muuten aika heikot mahdollisuudet. Hain kuukausien ajan kymmeniä duunipaikkoja laidasta laitaan enkä päässyt koskaan edes haastatteluun (minulla on AMK ja yliopisto tutkinnot ja hyvä kielitaito).

Maailman ja erityisesti Euroopan taloustilanteen takia Australiaan valuu viikoittain tuhansia ihmisiä one way ticketillä englannin kielisistä maista, esim Briteistä, Skotlannista ja Uudesta Seelannista, ja he menevät etusijalle äidinkielensä takia. Kilpailu töistä on todella kovaa! Kusetuksiin törmäsi kaikkialla ja ulkomaalaisia käytetään hyväksi. Australia on lisäksi todella kallis maa, matkabudjetti hupenee silmissä jos töihin ei pääse! Rahaa tarvitset niin paljon kuin ikinä olet valmis törsäämään. Hosteilleissa eläminen tai kämpän vuokraaminen ei ole halpaa ja ruoka sekä liikkuminen on myös kallista. Vuosi jossain päin Aasiaa tulisi paljon halvemmaksi ja voisit lomailla koko rahan edestä. :D

Matkatavarat tarkistetaan rajalla, kunhan et tuo hedelmiä tms niin kaikki ok. Kiellettyjen esineiden lista löytyy netistä.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri