Hae Anna.fi-sivustolta

Työhaastattelu?

Viestiketju osiossa 'Ihminen hädässä' , käynnistäjänä mitä keksin!, 14.12.2007.

1. mitä keksin! Vierailija

Eli mitä kannattaa kysyä työhaastattelussa kun lopussa kysyvät kysymyksen "mitä haluaisit kysyä meiltä"? En ole keksinyt mitään kysymystä koskien työpaikkaa sillä olen ollut sijaisena kauan ja tiedän kaiken työpaikasta. Ja mitä kannattaa vastata kysymykseen "mitä jos sinua ei valita" ?

2. mjhjmgn Vierailija

Viimeiseen olen sanonut, että olen hakenut muihinkin paikkoihin, joista tulee lähiaikoina tieto, et valitaanko. Ekaan en ole itsekään osannut vastata muuta kuin, että ei tuu mieleen nyt.

3. ölkansdf Vierailija

Entä jos kysyisi että minkälaisia ominaisuuksia työnantaja pitää erityisesti arvossa?
    saisi samalla itselle hyödyllistä tietoa jatkoa varten.

4. Yks lysti, jos olet väärästä suvusta ja väärä "ihminen" se kohtuullisensama mitä satuilet.

5. Helmetar Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos mielessäsi ei ole mitään oikeaa kysymystä, on mielestäni turha keksiä hätäpäissään jotain turhaa. Voihan sitä vain vastata, että tässä tulikin jo käytyä näitä asioita läpi aika hyvin tms. Kysymys "Mitä jos sinua ei valita?" on tosi typerä; yleensähän hakijoita on melkoinen liuta ja valituksi tuleminen on melkein kuin lottovoitto. Mä sanoisin muitakin hakuja olevan meneillään.

6. mitä keksin? Vierailija

Viimeksi kysyin millaist työntekijää hakevat ja sain ympäripyöreän vastauksen joka loppupeleissä ei vastannut kysymykseeni. Viimeksi myös viimeiseen kysymykseen että ei siinä mitään sitten haetaan uudelleen. Nyt haluaisin jotenkin ilmaista etten ole aina käytettävissä vaan haen muualle enkä suostu olemaan koko ajan vaan sijaisena.

7. Vanha täti Vierailija

Koko haastatteluhan on yhtä suurta käsikirjoitettua näytelmää. Sinänsä outoa, että kaikki ihmiset treenataan samalla tavalla, joten haastattelija odottaa tässä tapauksessa sinulta sitä "oikeaa" vastausta. Kysymykseen, jos sinua ei valita jne. valehtelisin hakevani samantyyppisiin tehtäviin johonkin toiseen (samankaltaiseen) yritykseen, koska ks. työtehtävät kiinnostavat minua suuresti tms.. Tuohon ensimmäiseen taas kysyisin jotain ympäripyöreää itse firmasta, jotta haastattelija saisi minusta innostuneen ja aktiivisen kuvan vaikka todellisuudessa olen passiivinen nössö, joka tuijottaa vain kelloa kotiin päästäkseen...Muista olla haastattelussa innostunut ja positiivinen, se menee parikymppisiin rekrytoijiin hyvin läpi. Konkarit on jo vähän haastavampi pala.

8. Osa-aikaduunari Vierailija

Itse olen kysellyt onko tullut paljon hakemuksia, millaisia taustoja muilla hakijoilla on ollut, onko minulla edellytyksiä saada kyseinen työ, millaisia ominaisuuksia työnantaja pitää työn kannalta ihanteellisina, kuinka monta ihmistä firma työllistää, millainen koulutus- ja työtausta haastattelijalla itsellään on, millainen palkka työssä on, milloin asiasta tehdään päätös, saavatko kaikki hakijat tiedon... jne. Ihan rentoa jutustelua siis.

Toiseen kysymykseen vastaisin rehellisesti elämäntilanteeni mukaan tai sanoisin jotain ylimalkaista tyyliin "sitä on aika miettiä sitten, kun olette ilmoittaneet päätöksestänne".

9. fsdfasd Vierailija

Kysy jotain työyhteisöön liittyvää. Älä koskaan "mikä on palkka tai ruokatunnin pituus".
    Mutta älä myöskään koskaan kysy samoja asioita, mistä haastattelija oli jo kertonut.
    Se kuvastaa sitä, että et ole ollut hereillä haastattelun aikana.

Minulle tuli vaikea tilanne, kun oli haastattelu, missä oli PowerPoint esitys yrityksestä ja siinä käytiin läpi kaikki mahdollinen ja mahdoton firmaan ja tehtäviin ja henkilöstöön liittyen.
    Sitten lopulta vielä kysyttiin, mitä kysyttävää minulla on ?

Sanoin että tuli niin perusteellinen esittely, että kysymyksille ei jäänyt tilaa.

10. - Millä aikataululla prosessi etenee?
    - Millaisia tulevaisuuden suunnitelmia teillä on ko. positiolle? (tahdothan tietää, mihin pääsi pistät)
    - Onko työpaikkaan liittyviä muita asioita, joista sinun olisi syytä tietää?

Ja toiseen:
    - Olisin hyvin pettynyt, sillä juuri tässä työssä ja työpaikassa viihdyn erinomaisesti. Minulla on kuitenkin muitakin vaihtoehtoja olemassa, joten sitten käännyn niiden vaihtoehtojen puoleen.

11. miksei Vierailija

palkkaa sais muka kysyä? Minä kysyn, etten pety. Kuka nyt huonopalkkaseen töihin menee.

12. Yazza Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  13. näinkin on käynyt Vierailija

Eräs mies meni työhaastatteluun, joka sujui normaalisti. Jonkun ajan päästä tuli työkkäriltä päätös, että olette menettäneet työttömyyskorvauksen määräämättömäksi ajaksi. Työnantaja oli jostain syystä valehdellut, että työnhakija oli käyttäytynyt epäsopivasti työnhakutilanteessa. Että ihmetyttää, miten julmia voivat jotkut olla. Työkkärikin vaan niitä lakipykäliänsä tuijottaa ja uskoopa tietenkin työnantajaa mieluummin kuin työnhakijaa. Pitäis ensin myydä omaisuus pois, että sais sossulta rahaa. Siis oma koti ja autokin. Milläs töihin menet, jos ei oo autoa. Ei sitä bussit kulje joka työpaikkaan. Ymmärrän kyllä, että sossu on tarkoitettu persaukisille, joilla ei ole mitään omaisuutta, mutta on kohtuutonta, että joutuis luopumaan työnteolla saadun omaisuuden, että olisit ihan avuton, jolla ei ole mitään, eikä ole edes ihmisarvoista elämää kun kaikki on menetetty. Eikös se tulis sossullekin halvemmaksi kun ei tarvis vuokria ja ruokia maksaa, vain hiukan ruokarahaa, että sais asua omassa talossa.

14. Mun tyyli: Vierailija

Olen vasta käynyt parissa työhaastattelussa viimeisen 7 vuoden jälkeen, ja olen edelleen vakituisessa duunissa...mutta alkaa jo kypsyttämään ja siksi etsin ehkä jotain uutta.
    Haastattelussa en koskaan itse sanoisi, että mulla on useampikin paikka hakusessa, vaan olen korostanut sitä, että tämä paikka on ainoa, jota ko hetkellä haen.

KOrostan itse sitä, että haluan oppia uutta ja kehittää itseäni.

15. grindi Vierailija

?? Mitäs tekstiä tämä on?? Kuka on kyseinen mies - sinäkö? Aika outoa kuvitella että työnanaja olisi valehdellut työkkärille! Ellei sitten mies tosiaankin käyttäytynyt epäsopivasti..

16. vierailija Vierailija

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri