Työhaastattelu perjantaina KÄÄK -vinkkejä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moksis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En osaa enää mitään vakuuttavaa, yli 3v kun oon ollu viimeks haastattelussa (josta sitte sain paikan).

Mitä heikkouksia mulla on? Muuta ku et en osaa tiskata ja oon liian ahkera ja tunnollinen työntekijä? :headwall:

Ja mitä mä sanon syyksi siihe et vaihdan työpaikkaa?? Mikä on JÄRKEVÄ syy?

Ja oon lapsentekoiässä, mitä vittua mä sanon jos ne kysyy missä näen itseni 5 vuoden päästä - kun OIKEASTI näen itseni piiiiitkällä äitiysvapaalla mun tulevan mukulan kans?? :whistle:

Auttakaa. Paniikki.

Just tätähän Suomen kansantalous tarvitsee, lisää ja lisää ämmiä jotka keinottelevat itselleen työpaikan johon heillä ei edes ole kykyjä vaan haastatteluunkin pitää pyytää apua nettipalstalta. Ja kaikki tämä sen takia että voisivat hankkiutua raskaaksi ja yhteiskunnan turvaverkon varaan.

Helvetin raskas huokaus.

Ihan järkevä syykin on siinä, että haluat vaihtelua, haastavampaan työhön, olet oppinut edellisessä duunissa opittavan.

Ja ihme mies sulle: Eikö se ole parempi, että on töissä ja jää siitä äitiyslomalle, kuin se että puskee ne lapset, on kotona ja sitten ei kelpaakaan enää mihinkään työhön, kun koulutusta ja kokemusta ei ole? Täällähän näitä riittää :)

No tietenkin sanot että haluat haasteita ja siksi olet vaihtamassa työpaikkaasi, jossa ei missään nimessä ole mitään vikaa. Olethan kunnianhimoinen ja pyrit eteenpäin. Etkä puhu mitään vauvahaaveista. Näet ennemmin itsesi tasaisessa elämäntilanteessa missä perhe ja työ on balanssissa. Reippaalla asenteella menet sinne haastatteluun ja olet avoin =)

muistaakseni jossain oli vinkkinä, et kannattaa kehua sitä firmaa, et se on kiinnostava työpaikka ja sillä on hyvä maine tms... (mut jos tää oli Talouselämässä, niin ehkä se ei koske kuin johtajia...)

Ja näet itsesi viiden vuoden päästä "töissä täällä!" ja ;D päälle.

• Tykkää
Reactions: Moksis
Kiitos :D Vähän jänskättää, saman alan töitä haen mutta vastuullisempaa paikkaa ja parempaa palkkaa.

Kannattaako sanoa suoraan, et nykyisessä työssä palkkausjärjestelmä on HUONO ja että haen parempaa palkkaa? :D Nyk työ siis yksityisessä yrityksessä, joka ei maksa TESin mukaista palkkaa... Ja maksaa muutenki pärstäkertoimen mukaan samasta työstä eri palkan eri henkilöille. Mm. meidän kesähessu tienaa saman verran kuin minä (!), vaikka sillä on vähemmän työtehtäviäkin kun se on pomon kaveri :kieh: Mut en haluais paskaakaan puhua. Tai kandeeko sanoa vaikka, ettei nykyiset työtehtävät vastaa palkkausta (kun ne ei vastaakaan).

Tai sit sanon vaan tuon että haen uusia haasteita ja pitkäkestosuutta ja mahd yletä ja uusia haasteita ja vastuuta. Ni en vaikuta rahanahneelta paskalta :D

Musta huonoiksi puoliksi käy ihan loistavasti toi "en osaa tiskata" :D Just sopivan asiaankuulumaton ja humoristinen heitto. Huumoria pitää olla, se antaa yleensä aina hyvän kuvan. Tietysti riippuu haastattelijasta, mutta ne varmasti kuulee ihan väsymiseen asti niitä "olen liian tarkka jne jne jne", et hyvä vaan kun pääsee jollain jutulla vähän herättelemään, että ihan tavallinen ihminenhän se työnhakijakin on.
Kiitti vinkistä vaikkei tän näin päin pitänyt mennä, mut täytyykin seuraavassa haastattelussa mainita huonoksi puoleksi sen, etten tykkää puurosta.
Sit järkevä syy vaihtaa työpaikkaa on varmastikin sun kunnianhimo. Sä koet että sulla on paljon annettavaa juuri tähän hakemaasi paikkaan.
Ja tasan 5 vuoden päästä näet itsesi itse ansaitsemasi ja pankin omistaman unelmallisen valkoisen puutalon terassilla kuumana kesäisenä päivänä viettämässä ahkeralla työllä ansaittua kesälomaa.

Ei nyt sentään palkkaus ei vastaa työtä...tai muuta sellaista. Ei voi sanoa siis. Älä vahingossakaan viittaa noihin asioihin.

Juuri tämä, että nyt on kolme vuotta nähty näitä töitä, ja on aika ottaa askel eteenpäin. Olethan kehittymishaluinen, ja haluat näin ollen oppia uutta.
Viiden vuoden sisään suunnittelet tietenkin vaikkapa jotain sopivaa tutkintoa, siinä uuden työn ohella.

Ok, en siis puhu rahasta sanaakaan. Vaikka mieli tekis... Mä siis haluun uusia haasteita. Kai niiden luulis ymmärtävän, kun kyseessä on sama työnkuva MUTTA Vastuullisempi paikka.. Ihan tottahan se sitä paitsi on!

Kiitoksia! vinkeistä :D ...nyt ku viel löytäis vanhat koulutodistukset jostai kellarista ja puhistais ne hämähäkeistä... :)

Yhteistyössä