Työhakemukseen suosittelija? Mitä jos sellaista ei ole?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hmm"

Vieras
Mä olen siis töissä, mutta hakemassa toista työpaikkaa. Nykyinen esimies on sellainen, jota en ole koskaan edes tavannut. Edellinen kun viikko sitten irtisanoutui, enkä tiedä hänen henk.koht. puhelinnumeroaan tai koskaan puhunut hänen kanssaan, että voisinko hänet nimetä suosittelijaksi.

Ja nykyinen esimies... varsinkin tässä vaiheessa kun on isot muutokset edessä työpaikalla niin asemaani ja oloani täällä ei todellakaan helpottaisi se tieto, että haen muuta työtä.

Olen ollut nyk. työpaikassa 3 vuotta ja edellinen työnantajani on kuollut eli hänestäkään en suosittelijaa saa.

Miten näissä tilanteissa yleensä toimitaan?

Suosittelijaksi voit nimetä vain henkilön, jonka kanssa olet sopinut, että hän kysyttäessä suosittelee sinua - et voi siis suin päin nimetä ketään tehtävään ilman heidän suostumustaan. Tapauksessasi jättäisin suosittelijat työhakemuksesta kokonaan pois.

[QUOTE="mimmu";25085370]Suosittelijaksi voit nimetä vain henkilön, jonka kanssa olet sopinut, että hän kysyttäessä suosittelee sinua - et voi siis suin päin nimetä ketään tehtävään ilman heidän suostumustaan. Tapauksessasi jättäisin suosittelijat työhakemuksesta kokonaan pois.[/QUOTE]

Suinpäin en ketään ollut nimeämässäkään kuten varmasti tekstistäni ymmärsit. Mutta eikö se anna huonoa kuvaa ettei ole suosittelijaa?

[QUOTE="heh";25085386]Jos olet töissä niin työnantajat kyllä yleensä ymmärtävät, että suosittelijaa ei ehkä kannata/voi pyytää nykyisestä työpaikasta...[/QUOTE]

Niinpä ja edellinen työnantaja (joka oli samalla myös esimies ja ainoa työkaveri, kyseessä pieni vastaanotto siis) on edesmennyt.

[QUOTE="a p";25085395]Suinpäin en ketään ollut nimeämässäkään kuten varmasti tekstistäni ymmärsit. Mutta eikö se anna huonoa kuvaa ettei ole suosittelijaa?[/QUOTE]

Ai, en ymmärtänyt, mutta hyvä näin. Ja ei anna huonoa kuvaa.

Yhteistyössä