työhakemuksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piia-77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piia-77

Vieras
onko kukaan lähettäny työhakemusta äippälomalla?miten olette kirjoittaneet,olen äippälomalla ja voin aloittaa silloin jne?

mulla oli äitiyslomasijaisuus paikka ja siis nyt ens kuussa loppuu mulla oma äippäloma,eli jään nyt työttömäksi mutta selvisi tänä aamuna että meidän lähimmästä hakemasta päiväkodista pääsee tyttö vasta aloittamaan 2.3.09.

eli onko muita kohtalotovereita?

mitä kannatta tehdä ja mitä hakea(työttömyys(kuulun liittoon) vai kotihoitotuki),haluan töihin niin nopeasti kuin mahdollista,ei varaa jäädä kotiin.

miten voi hakemukseen sen laittaa:olen äippälomalla,loppuu ens kuussa,mutta en voi vielä aloittaa kun ei tytöllä ole hoitopaikkaa mutta voin "opiskella/tutustua" työtehtävä valmiiksi.

auttakaa!!!kiitos etukäteen!!

Ihan ensiksi, kunnallinen hoitopaikka on pakko tarjota lyhyemmässä ajassa kuin puolessa vuodessa. Voi olla, että se on aluksi sitten jossain "huitsunkukkulassa" eli siis ei siinä lähimmässä, mihin haluaisit.
Ilmoitat päivähoitoon, että paikka tarvitaan kun äitiyslomasi loppuu.
Sitten vaan rohkeasti hakemaan työpaikkaa. Työhakemukseen todella harvoin kirjoitetaan, milloin työn voisi ottaa vastaan, jos sitä ei erikseen kysytä. En ole nähnyt tällaisia ilmoituksia. Kirjoitat normaalin hakemuksen vain. En edes mainitsisi mitään äitiyslomasta.

On epätoivoista yrittää hakea nyt työtä, jonka voi ottaa vastaan ensi maaliskuussa.

Eli haet työtä, aloitus normaalisti ja kunnallinen hoitopaikka pitää järjestyä, aluksi se voi olla sitten jossain kauempana.

Niin, piti vielä lisäämäni, että jos et saa työtä, joka alkaisi heti äitiyslomasi päätyttyä, sitten ilmoittaudut työkkäriin ja nostat työttömyyskorvausta, kunnes löydät työpaikan. Sen takia lapsen hoitopaikka on hyvä laittaa heti järjestykseen, että olet vapaa käymään työkkärissä, haastatteluissa ja hakemaan töitä.

Yhteistyössä