työharjoittelu ja mahdollinen ammatinvaihto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiire, kiire
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiire, kiire

Vieras
Ammatinvaihto kiinnostaa. Työkkäri ehdotti työharjoittelua jotta voisin tutustua johonkin uuteen ammattiin. Tällä hetkellä olen merkonomi ja töitä ollut heikosti. Ala ei oikeastaan edes kiinnosta mutta jos joku hyvä työ siltä alalta nyt tulis niin ottaisin kyllä ihan vaan koska rahalle on tarvetta.

Mutta varsinainen ongelma on se että mihin menisin työharjoitteluun. Valitsenko jonkun paikan joka vois edistää mun työllistymistä nykyisellä alalla vai tutustunko ihan johonkin uuteen ammattiin. Ja mikä tämä uusi ammatti olisi?

Tai mihin merkonomina voisin mennä harjoitteluun? Tykkään kyllä asiakaspalvelusta. Toimistotyö on mun heikoin lenkki eli en ole hyvä siinä. Kaupassa työ vois olla ok mikäli se painottuu asiakaspalveluun en niinkään piittaisi täytellä hyllyjä jossain marketissa mutta jossain pienemmässä erikoisliikkeessä voisin hyvinkin olla. Tahtoo vain olla niin ettei sellaisista paikoista irtoa työpaikkaa.

Mitä siihen uuteen ammattiin tulee niin voisin ehkä työskennellä lasten parissa, toisaalta koen etten pärjää hyvin edes omien lasten kanssa, niin soveltuisinko sitten työskentelemään lasten kanssa?

Kampaaja oli yks vaihtoehto mutta jouduin luopumaan siitä koska kukaan ei pystynyt ottamaan työharjoitteluun. Yhteishaussakin oli joku ihme rajoitus että ottavat vain hakijoita peruskoulupohjalta, eli käsitin etten voinut hake koska mulla on jo yksi tutkinto.

Kiirettä alkaa olla päätösten kanssa kun harjoittelupaikka ja sopimus pitää olla työkkärillä 8.5.

Millaista työtä vakuutusyhtiössä on?
Pieniä liikkeitä tai ylipäätänsä liikkeitä on todella vähän(pieni kunta).
Yksi vaateliike kävi mielessä mutta en tiedä kehtaanko sinne mennä. Olin kyseisessä ketjusss kerra vuosia sitten harjoittelussa, sielä ei ollut kovin kiva meninki, työntekijät puhui pahaa selän takana jopa minustakin ja sain aika pliisun arvostelunkin sieltä. Jouduin varmaan johonkin huonon työntekijän listalle jos niillä sellainen on :D

[QUOTE="aapee";28384741]Millaista työtä vakuutusyhtiössä on?
Pieniä liikkeitä tai ylipäätänsä liikkeitä on todella vähän(pieni kunta).
Yksi vaateliike kävi mielessä mutta en tiedä kehtaanko sinne mennä. Olin kyseisessä ketjusss kerra vuosia sitten harjoittelussa, sielä ei ollut kovin kiva meninki, työntekijät puhui pahaa selän takana jopa minustakin ja sain aika pliisun arvostelunkin sieltä. Jouduin varmaan johonkin huonon työntekijän listalle jos niillä sellainen on :D[/QUOTE]

tämä siis tapahtui eri paikkakunnalla mutta sama ketju kyseessä.

Ja kannattaa muistaa, että kaupan alalla saattaa olla perheellisille tosi tylsät työajat. Jos tämä ei haitaa, niin sitten kaupan ala on kyllä ihan mukavaa duunia

itse olen valmistunut ammattikoulusta ja hain nuorten puolelle yhteishaussa uutta ammattitutkintoa opiskelemaan, pääsin. eli 3 vuotinen, sit on toki aikuispuoli mutta heillä erlainen systeemi, näyttöjä täynnä ja 2 vuotinen..halusin opsikella hitaammassa tahdissa..vielä ois tulossa jälkihaku vai mikä seon, sellanen missä jäljelle jääneitä opiskelupaikkoa paikataan..

Yhteistyössä