työharjoittelu vai työvoimapoliittinen kolutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karita

Vieras
olen hakenut molempiin, ensi kuussa selviää pääsenkö. nyt alkoi harmittamaan kun ehkä tuo työharjoittelu olis enemmänkin mun juttu kun tuo koulutus. ystäväni sanoi että saan karenssin jos valitsen työharjoittelun. mennekö se tosiaan niin ja eikö sit karenssin aikana saa yhtään rahaa? ja kuinka pitkä karenssi on?

siis tuo on semmonen työkkärin harjoittelu.. mistähän kaveri on saanu päähäni että jos pääsen molemoiin ja valitsen ton harjottelun niin saa karenssia enkä rahaa mistään...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
auttakaa nyt.. jos työkkäri iskee karenssia nin millä mä elän?

No jos pääset kurssille mut kieltäydyt, saat karenssin. MUTTA, jos samaan aikaan sitten aloitat sen harjoittelun, se karenssi juoksee siellä "alla" eli ei vaikuta sun elämään sinänsä.

meneekö oikeesti noin? jippii jos menee! olen melko varmasti pääsemässä ihanaan työharjotteluun ja koulu taas ei niin paljon kiinnosta..
mites kun mä saan kuukauden liiton rahoja kun alotan harjottelun, tuleeko ne samalla tavalla vaikka ois karenssi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meneekö oikeesti noin? jippii jos menee! olen melko varmasti pääsemässä ihanaan työharjotteluun ja koulu taas ei niin paljon kiinnosta..
mites kun mä saan kuukauden liiton rahoja kun alotan harjottelun, tuleeko ne samalla tavalla vaikka ois karenssi?

Jos sulla se harjoittelu on menossa, saat sen ajalta normaalit tuet mitä kuuluukin.

siis voi helvetti, soitin kelaan ja kysyin asiasta ja ne sanoi että jos karenssi tulee niin siltä ajalta ei saa tukea.. olikohan siellä joku tietämätön vai miten se nyt oikeesti menee?

Yhteistyössä