Työkaverini ihastui minuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja

Vieras
Olen varattu nainen. Työkaverini kertoi eilen tekstiviestillä olevansa ihastunut minuun. Olin tosi hämmästynyt, koska en ole juurikaan edes jutellut tämän kaverin kanssa. Hän ei ole ollut meillä töissä kuukauttakaan.

Minulla ei ole aikeita vaihtaa nykyistä miestäni kehenkään, joten nyt pitäisi torjua fiksusti.

En ole vastannut miehen viestiin. Hän ei kysynyt multa mitään, joten en pitänyt vastaamista välttämättömänä. Miehen viesti oli erittäin asiallinen, lähes virkamiesmäinen, ja siltä se vaikuttaa koko mieskin. En oikein tiedä, miten muotoilisin asiani niin että välimme pysyisivät kohteliaina jatkossa. Yhdestä asiasta olen varma: minä en ole miehelle flirttaillut, en edes puhu hänelle joka päivä. Ei mitään hajua, missä vaiheessa hän on ehtinyt minuun ihastua

Minä en koe tuntevani tätä ihmistä riittävän hyvin että alkaisin edes ajatella hänestä muutoin kuin saman katon alla konetta naputtelevana työtoverina. Miten hän voi sitten sanoa pitävänsä minusta? Sitäpaitsi hän kyllä tietää, että seurustelen.

Mitä teen?

a) Laitan viestin, jossa yritän kohteliaasti ilmoittaa että olen varsin tyytyväinen nykyiseen parisuhteeseeni eikä ole vaihtoaikeita.

b) En laita mitään ja sanon jotain vasta sitten jos mies vielä ottaa asian esille.

En ole yhtään imarreltu, kiusaantunut vain. Minulla on jotenkin häiritsevästi sellainen tunne, että mies on hieman epätoivoinen. On minua muutaman vuoden vanhempi (32) ja sinkku, ja minä työpaikan nuorin nainen (28), seuraavan ikä alkaa nelosella. En pysty uskomaan, että mies oikeasti tykkäisi minusta koska emmehän me tunne tarpeeksi toisiamme!

En tiedä. Minulla on sama tilanne, mutta ihastuja on nainen. Minun on vaikea olla hänen kanssaan töissä ja me ollemme paljon tekemisissä työpäivän aikana. Oikeastaan lähes koko ajan. En ole keksinyt ratkaisua vielä tähän. En ole bi-seksuaalinen ollenkaan.

Olen perheellinen ja joskus tuntuu, että lesbomagneetti. En tiedä syytä tähän. Keksikää mullekin joku neuvo?!

no mä oon vastaavas tilanteessa ilmoittanut että ei kiinnosta ja mun mies on mulle rakas. Tosin mun työkaveri tuns mut hyvin, se on naimisissaki ja lapsi, mut aatteli vissii pistää vaimonsa vaihtoon. No mä en aatellu mun miestä vaihtaa..

Ja töissä olisin kuin en olisi mitään viestiä ikinä saanutkaan.Kyseistä henkilöä kohtelisin viileän asiallisesti jos olisi pakko jotenkin kohdella,muuten en noteeraisi mitenkään koko heppua.

Niin, mä tiiän et varmaan jossain vaiheessa mun pitää sanoa jotain.

Ärsyttävää on se, etten tunne tätä miesti niin hyvin, että tietäisin, mitä hänelle kannattaa sanoa niin, että hän ymmärtää pointin mutta ei loukkaannu. Joudun kuitenkin kattelemaan häntä koko kesän, koska hän on lisäkseni ainoa, jolla ei ole kertyny lomia.

Jos minä olisin tuon miehen asemassa, en varmaan olisi sanonu mittään. Ei ole ok rueta vokottelleen parisuhteessa olevia. Olisin luottanu et kyllä se ihastus ohi mennee. Olen mäkin ollut ihastunut saavuttamattomiin kohteisiin joskus, mutta olen "kärsinyt" hiljaa :D

Jos mies olisi tuttu, suoraan sanominen olisi helpompaa.

Minä ihastuin uuteen pomoon heti ekassa palaverissa missä tavattiin. Hauska tyyppi ja kivanoloinen ja silleen. Helposti se käy. Hän on sinkku ja minä en, joten se siitä. Muussa tilanteessa olisin kyllä kiinnostunut mutta pitäisi siltikin olla kuin ei mitään olisi, pomo on aina pomo.

Kuittaa jotenkin huumorilla että romantiikka on rantautunut tällekin Itämeren rannalle? Ja että sinä olet varattu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, mä tiiän et varmaan jossain vaiheessa mun pitää sanoa jotain.

Ärsyttävää on se, etten tunne tätä miesti niin hyvin, että tietäisin, mitä hänelle kannattaa sanoa niin, että hän ymmärtää pointin mutta ei loukkaannu. Joudun kuitenkin kattelemaan häntä koko kesän, koska hän on lisäkseni ainoa, jolla ei ole kertyny lomia.

Jos minä olisin tuon miehen asemassa, en varmaan olisi sanonu mittään. Ei ole ok rueta vokottelleen parisuhteessa olevia. Olisin luottanu et kyllä se ihastus ohi mennee. Olen mäkin ollut ihastunut saavuttamattomiin kohteisiin joskus, mutta olen "kärsinyt" hiljaa :D

Jos mies olisi tuttu, suoraan sanominen olisi helpompaa.

Voihan olla ettei se viesti sinulle tullut koskaan perille joten et ole edes tietoinen asiasta.Eihän se mies sitä tiedä oletko saanut viestin vai et.
Jos suoraan päin kasvoja ehdottaa jotain voit sanoa että kiitos ei,olen vakavasti varattu eikä ole aikomustakaan vaihtaa kumppania.

Alkuperäinen kirjoittaja en kommentoisi mitenkään koko viestiä:
Ja töissä olisin kuin en olisi mitään viestiä ikinä saanutkaan.Kyseistä henkilöä kohtelisin viileän asiallisesti jos olisi pakko jotenkin kohdella,muuten en noteeraisi mitenkään koko heppua.

Joo, tää vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Aion käyttäytyä just samallai ku ennenki, koska mun mielestä on väärin jos hänen avautumisensa takia mun pitäis alkaa "tiedostaa" käytöstäni ja väistellä. Kyllä se siittä tokenee, en ole kuitenkaan oikeasti kovinkaan ihana :D

Suunnitelma b ja jos viestittely jatkuu, mene suoraan sanomaan että et ole kiinnostunut! Ei nämä ole vaikeita asioita, paitsi silloin kun niistä tehdään sellaisia.

tietysti vastaat ystävällissesti mutta selvästi, että olet onnellisesti parisuhteessa.
menee muuten sitten jo häirinnän puolelle, jos siitä vielä jatkaa (ei ole ok vapaa-ajallakaan lähetellä mitään ihastumisviestejä työkaverille, joka on ilmoittanut, ettei kiinnotsta).

Alkuperäinen kirjoittaja semmoista se:
Minä ihastuin uuteen pomoon heti ekassa palaverissa missä tavattiin. Hauska tyyppi ja kivanoloinen ja silleen. Helposti se käy. Hän on sinkku ja minä en, joten se siitä. Muussa tilanteessa olisin kyllä kiinnostunut mutta pitäisi siltikin olla kuin ei mitään olisi, pomo on aina pomo.

Kuittaa jotenkin huumorilla että romantiikka on rantautunut tällekin Itämeren rannalle? Ja että sinä olet varattu.

Tällaiset huumorikuittaukset ovat siinä mielessä hankalia, että saaja ei välttämättä ymmärrä mitä tarkoitat. Itse en ymmärtänyt tuota rakkauden rantautumista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja en kommentoisi mitenkään koko viestiä:

Joo, tää vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Aion käyttäytyä just samallai ku ennenki, koska mun mielestä on väärin jos hänen avautumisensa takia mun pitäis alkaa "tiedostaa" käytöstäni ja väistellä. Kyllä se siittä tokenee, en ole kuitenkaan oikeasti kovinkaan ihana :D

Sähän voit olla juuri tiedostamattasi aivan ihana ja ainutlaatuinen =)
Mitä varmasti oletkin mutta vakavasti puhuen noista ei seuraa yleensä mitään positiivista.Aika outoa että lähettelee viestejä ihmiselle jota ei edes tunne eikä ole edes varmistanut onko toinen suhteessa vai ei.Kylmä linja vaan,tiedä millaisen riippakiven siitä vielä saatat saada.Siksi suosittelen olla noteeraamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suunnitelma b ja jos viestittely jatkuu, mene suoraan sanomaan että et ole kiinnostunut! Ei nämä ole vaikeita asioita, paitsi silloin kun niistä tehdään sellaisia.

Ihan totta, ei nää ole monimutkaisia juttuja. Sitä vaan haluu olla jotenkin tosi korrekti kun samassa työpaikassa päivät pitkät lusitaan.

Kiitos kaikille vastaajille, suunnitelma B on tosiaan parempi. Voihan se mies luulla etten oo ees saanu koko viestiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä. Minulla on sama tilanne, mutta ihastuja on nainen. Minun on vaikea olla hänen kanssaan töissä ja me ollemme paljon tekemisissä työpäivän aikana. Oikeastaan lähes koko ajan. En ole keksinyt ratkaisua vielä tähän. En ole bi-seksuaalinen ollenkaan.

Olen perheellinen ja joskus tuntuu, että lesbomagneetti. En tiedä syytä tähän. Keksikää mullekin joku neuvo?!

Mulle pläjähti samanmoinen tilanne, mutta otin tämän rakkaudentunnustuksen lähinnä huumorilla kuitaten. En koe tilannetta suorastaan epämiellyttäväksi, mutta mietityttäväksi. Tuli niin yllätyksenä tämän naisen tunteet.
Koen myös olevani ns. lesbomagneetti, koska jo toinen tapaus kohdalleni. Itse koen olevani täysin hetero ja avioliitossa miehen kanssa.

Yhteistyössä