työkokeilu? onko kukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitää?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitää?

Vieras
olen siis nyt keväällä hakenut pariin kouluun jotka alkavat syksyllä. en vielä tiedä pääsenkö edes kyseisiin kouluihin. en ole onnistunut löytämään töitä ja kotona oleminen kyllästyttää joten mietin että jos menisi työkokeiluun. olin yhteydessä työkkäriin ja sieltä mamma sanoi että hae sellaisia harjoittelupaikkoja jotka ovat alaa mitä olet hakenut opiskelmaan niin me voidaan puoltaa sitä harjoittelua?

täh? eikö enää voi vaan mennä harjoitteluun mistä saa paikan vaan sen pitää olla alalta jota hakenut opiskelemaan? aloilta joille olen hakenut niin tuskin tulen koskaan saamaan työkokeilupaikkaa...

sanoi vielä että ei ole hyötyä mennä sellaiseen paikkaan mitä ei aijo lähteä opiskelemaan? kotonako on sitten parempi ja hyödyllinen istua? :0

onko täällä ketään joka on työkokeilussa tällä hetkellä?

Itse olin myös ennen koulunpenkille lähtöä työkokeilussa ja juuri sen alan mihin hain sitten opiskelemaankin. Näin se vaan menee, toinen juttu on, että työkokeilu saa max. kestää 3kk/työpaikka, koska kyseessä vain KOKEILU. Siitä olin aika ihmeissäni kun ennen sai olla puoli vuotta.

Tuosta välinehuoltajasta en tiedä mitään. Mutta tosiaan tämä ei nyt ole mikään oikea aika koulunkäyntiavustajille, kun lomatkin pian alkavat.

Meidän työkkärissä virkailija näytti mulle piiiitkän listan paikkoja, jonne haettiin harjoittelijoita. Siellä oli mm. todella paljon työkokeilupaikkoja päiväkodeissa. Oiskohan siellä päin sellaisia? Se voisi ehkä jopa vähän liipata läheltä sitä koulunkäyntiavustajan työtä, vaikkei nyt sama asia olekaan.

niin kun en nyt sitten tiedä mitkä harjoittelu paikat käy ja mitkä ei. vaikea lähteä hakemaan.. ja kun työkkärissäkään ei enää vaan voi käydä juttelemassa.

Yleensä kouluihin kun hakee niin kaikki työkokemus katsotaan eduksi.
Nykyään kesätöitä on aika vaikea saada kun hakijoita on niin paljon niin sinuna hakisin kyllä ihan kaikkia mahdollisia paikkoja.
Työkkäriin voi nykyään varata ajan jolloin pääsee kasvokkain keskustelemaan.

Yhteistyössä