työn ohella opiskelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "juups"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"juups"

Vieras
Onko täältä kukaan opiskellut työn ohessa esim merkonomiksi ?
Mitä tuo opiskelu vaati ja minkä verran meni todellisuudessa aikaa valmistumiseen ?
Olen hakeutumassa ko opintojen pariin ja nyt kaipailenkin hieman tietoa paljonko tuli mm kotitehtäviä jne.
Opiskelun pitäisi maksimissaan kestää kaiketi kaksi vuotta, mutta aiemmilla opinnoilla ja työtehtävillä voi saada hyvityksiä.

Minä olen opiskellut työn ohella merkonomiksi ja aikaa meni kuta kuinkin 2½ vuotta. Nopeamminkin olisin voinut valmistua, mutta en halunnut vetää itseäni liian tiukille. Hyvin siitä selviää, opinnot on kuitenkin aika iisejä. Tehtävät käytännön läheisiä ja en kokenut, että niitä olisi liikaa.

[QUOTE="vieras";25096862]No minä opiskelen ammattikorkeassa restonomiksi aikuispuolella ja kontaktit on 3 viikon välein 3 päivää ja tehtäviä ihan tarpeeksi välissä.[/QUOTE]

Niin ja amk on huomattavasti vaativampi kuin merkonomin tutkinto. Ainakin omat kokemukset ovat näin. Mutta kyllä tuohon työnohessa opiskeluun täytyy asennoitua oikein. Ei ne tehtävät itsestään tule tehdyksi.:)

[QUOTE="vieras";25096900]Niin ja amk on huomattavasti vaativampi kuin merkonomin tutkinto. Ainakin omat kokemukset ovat näin. Mutta kyllä tuohon työnohessa opiskeluun täytyy asennoitua oikein. Ei ne tehtävät itsestään tule tehdyksi.:)[/QUOTE]

Juu kyllä ne tehdyksi tulee, ainut vain että jos työpaikka ei kannusta opiskeluun eli ei järjesty vapaat, niin sitten on todella hankalaa ja vapaapäivät tietää kyllä kysymättäkin mitä tekee.

[QUOTE="vieras";25096922]Juu kyllä ne tehdyksi tulee, ainut vain että jos työpaikka ei kannusta opiskeluun eli ei järjesty vapaat, niin sitten on todella hankalaa ja vapaapäivät tietää kyllä kysymättäkin mitä tekee.[/QUOTE]

onpa ihmeellinen suhtautuminen työnantajalla. Saako kysyä mitä teet työksesi?

[QUOTE="vieras";25096938]onpa ihmeellinen suhtautuminen työnantajalla. Saako kysyä mitä teet työksesi?[/QUOTE]

En minä ole sanonut että minulla olisi ongelmia, yksi mun luokalta lopetti kun työnantaja ei luvannut vapaiksi jos eivät satu tarvittavat päivät tulemaan vapaiksi.

Työpaikka on nyt ainakin vielä ihan mukana tässä mun opiskeluun menossa, mutta saas nähdä kun näitä kaiken maailman organisaatiomuutoksia on ilmassa niin voi sitten mahdollisesti tulla uusi esimies joka ei sitten olekaan ihan yhtä hyvällä asenteella opiskeluita kohtaan kuin nykyinen.
Joulukuussa tulee varmistus opiskelupaikasta, tänään sain jo alustavan tiedon jotta olen valikoitunut mukaan.

Yhteistyössä