Työnantaja jurppii..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cartel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cartel

Jäsen
17.01.2007
600
0
16
Heippa kaikille!

Olen äityislomalla, vauva on reilut viisi kuukautta. Tietäiskö joku, kuinka paljon aiemmin pitää ilmoittaa työnantajalle hoitovapaasta? Ajattelin, etten mene enää samaan työpaikkaan (pilaamaan loppuelämääni). Pomo on narsistinen ym. ei niin kivaa kuultavaa ja ajattelin sanoa hänelle suoraan, että etsin muualta töitä huonon työilmapiirin vuoksi.

Voinko olla hoitovapaalla vai täytyykö ottaa virkavapaata? Siis päämääränä etsiä jokin työ, jossa ilmapiiri parempi jnet. Uuden työn ajattelin aloittaa sitten, kun vauveli on puolen toista-kahden vuoden. jos ei sitä ennen ilmaannu uutta vauvelia :D .

Oon tullut siihen johtopäätökseen, että ihmisen elämä on liian lyhyt tuollaisessa työpaikassa olemiseen, missä olen työtä tehnyt. Työ itsessään on ihan ok. Mutta olen päättänyt, että niin kauan kuin tuo pomo siellä pysyy, minä en :D .

Muistaakseni pari kuukautta aiemmin on ilmoitettava. Siitä ei kuitenkaan ole haittaa jos ilmoittaa aiemmin. Hoitovapaan voi pitää kahdessa osassa ja kannattaakin niin tehdä. Jos tilanne muuttuu ja haluaakin töihin, pääsee silloin kun hoitovapaa loppuu.

2 kk aikaisemmin ja se että vaihtaa työpaikkaa tai etsii ei tosiaan ole nykyisen pomon asia mitenkään. Voit tosiaan miettiä ton hoitovapaa jutun jos ´seuraavaa lasta havittelet siten että jos työnantajasi maksaa sen 3 kk äippälomasta ettet ole ilmoittanut olevasi hoitovapaalla, sillon ei ole pakko maksaa.

2 kk aiemmin täytyy ilmoittaa.

Mutta tietenkään et hoitovapaa-ilmoitusta tehdessäsi kerro mahdollisesta irtisanoutumisestasi. Ihan sen vuoksi, että jos suunnitelmasi eivät toteudu, et jää tyhjän päälle.

On vakituinen työ ollut kauan. En aio sanoutua irti, virkavapaata hoitovapaan jälkeen ja uutta työtä, kun lapsi kasvaa. Kiitos vastauksista tähän asti :xmas: . Pomolle haluan sanoa suoraan, miksi etsin muualta töitä. Sen ongelma, jos se sitä haittaa :) . Pomo jää parin vuoden päästä eläkkeelle, katson sitten tilanteita uudelleen.

Niin ja mistä netistä saa katseltua uusia työpaikkoja :D .

mä siksi kysyin kun mun työsuhde loppui saman päivänä kuin oli viiminen äitiysloma päivä. Ei sun tarvi ilmoittaa et etit uutta työtä mun tietääkseni. www.mol.fi on yksi sivu mut on niitä varmasti muitakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä siksi kysyin kun mun työsuhde loppui saman päivänä kuin oli viiminen äitiysloma päivä. Ei sun tarvi ilmoittaa et etit uutta työtä mun tietääkseni. www.mol.fi on yksi sivu mut on niitä varmasti muitakin.

Tiedän, ettei tarvi, mutta pomon tuntien hän kysyy syytä. Kerkeää varmaan soittaa ensiksi mulle ja käskee aloittaa työt heti, kun äitiysloma loppuu. Ajattelin kysyä suoraan pomolta, onko työilmapiiri sen mielestä hyvä. Sama minkä vastauksen saan, kerron, ettei mun mielestä ole. Ei se kuule paljoa mieti, onko vauvalle hoitopaikkaa, onneksi osaan miettiä, etten halua ihan noin pientä vielä hoitoon.

Sitten virkavapaushakemukseen pitää olla syy, sehän voi olla yksityisasiat :D . Lähen mollin sivuille, odotan innolla, että tiedän, mitä työtä tässä alkais tekemään. Työhaastatteluihinkin menen ihan iloisin mieliin, vähän haastetta elämään B) .

en oisi välttämättä tonne halunnu ees takasin kun siellä on tosi huono ilmapiiri. Ja luultavasti teki ton väärin mun kohdilla kun olivat kuitenki munki paikalle palkannu muun ihmisen mut en jaks siit asiaa tekemään vaik välil kyl asia mietityttää.

Yhteistyössä