Työnhaku katkesi, mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

????

Vieras
työkkäristä tuli kirje että työnhaku on katkaistu. En muistanut koko asiaa ku sieltä luvattiin soittaa minulle päin. Soittoa ei ole kuulunut ja nyt tuli kirje että työnhaku ei ole voimassa. On ollut nyt 5 päivää pois. Kävin tietystti nyt heti laittamassa sen voimaan.

Mutta meneekö tässä nyt karenssia tai jotain? Vai jääkö mulla nyt vaan liitolta saamatta noilta päiviltä korvausta? Liitolle siis mennyt jo tiedoksi etten ole oikeutettu rahaan, mutta voin varmaan hakea normaalisti kunhan työkkäristä nyt eka soitettaisiin ja laittaisivat uuden lausunnon...?

Mutta sehän on niiden moka, jos eivät ole soittaneet. Niillähän on nykyään se systeemi että ottavat itse yhteyttä, joten jos jättävät soittamatta, niiden pitäisi korjata tuo virhe...eikä mitään karenssipäiviä pitäisi tulla. Oletko varma, etteivät ole yrittäneet soittaa..katso vastaamattomista puheluista?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras äiti;30665193:
Mutta sehän on niiden moka, jos eivät ole soittaneet. Niillähän on nykyään se systeemi että ottavat itse yhteyttä, joten jos jättävät soittamatta, niiden pitäisi korjata tuo virhe...eikä mitään karenssipäiviä pitäisi tulla. Oletko varma, etteivät ole yrittäneet soittaa..katso vastaamattomista puheluista?

Niiden tietokoneet varmaan sanoo, että ap ei ole ollut työttömänä työnhakijana noina viitenä päivänä, joten sieltä ei automaattisesti tuu noiden viiden päivän osalta työttömyyskorvausta, mutta sen asian korjaaminen vaatisi sitten tosiaan manuaalista korjausta.

Tarkistin kaikki numerot joihin en ole vastannut, ja mikään niistä ei ollut työkkäristä. Eli tosiaan eivät ole soittaneet. Nyt tosiaan vaan tuli kirje että työnhaku ei ole voimassa.

Kirjaudu sinne omiin tietoihisi ja katso mitä edellisellä kerralla on ylös kirjattu. Jos siellä tosiaan lukee, että seuraava yhteydenotto tulee työkkärin suunnalta, niin et menetä mitään. Ota yhteys työkkäriin ja pyydä korjaamaan virhe. He lähettävät korjaavat lausunnot maksajalle. (HUOM! Mitään "työkkärin rahoja" ei ole olemassakaan, maksaja on joko KELA tai sitten työttömyyskassa). Jos siellä taas lukee, että sinun tulee itse pitää työnhaku voimassa, niin karenssi voi tulla uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Työkkärin täti;30665280:
Kirjaudu sinne omiin tietoihisi ja katso mitä edellisellä kerralla on ylös kirjattu. Jos siellä tosiaan lukee, että seuraava yhteydenotto tulee työkkärin suunnalta, niin et menetä mitään. Ota yhteys työkkäriin ja pyydä korjaamaan virhe. He lähettävät korjaavat lausunnot maksajalle. (HUOM! Mitään "työkkärin rahoja" ei ole olemassakaan, maksaja on joko KELA tai sitten työttömyyskassa). Jos siellä taas lukee, että sinun tulee itse pitää työnhaku voimassa, niin karenssi voi tulla uudelleen.

Täytyypä katsoa. Mutta puhelimessa ainaki se virkailija sanoi satavarmasti että he ottavat yhteyttä muhun kun työnhaku lähestyy loppuaan. Että se on käytäntö nykyään.

Ja tosi harmi, että tällaisiin avauksiin kommeintoivat henkilöt kuten Keckman, joilla ei selvästikään ole homma oikein hanskassa. Siksi on AINA selvintä ottaa suoraan yhteys työkkäriin, Kelaan, sossuun tai missä nyt ikinä sattuukaan asioimaan, säästyy kovasti turhalta pohtimiselta ja sekaannuksilta.

[QUOTE="a.p";30665282]Täytyypä katsoa. Mutta puhelimessa ainaki se virkailija sanoi satavarmasti että he ottavat yhteyttä muhun kun työnhaku lähestyy loppuaan. Että se on käytäntö nykyään.[/QUOTE]

No hyvä. Myös puheluissa sovitut asiat pitää kirjata ylös ja ovat molempien osapuolien nähtävillä.

Näkyykö siellä tiedoissa miten pitkään aiemmin sovitut asiat? Onko ne aiemmat siis nähtävissä vaikka nyt jouduin aloittamaan periaatteessa kaikki alusta kun käynnistin työnhaun uudestaan?

Yhteistyössä