työnhaku + raskaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninnukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"ninnukka"

Vieras
Moikka leidit! Kertokaa oma rehellinen mielipiteenne (tai jos on henk.kohtasta kokemusta, niin vielä parempi), että mitä mieltä olette seuraavasta:

haluaisin vaihtaa työpaikkaa. Minulla on vakituinen työ, mutta en pidä siitä. Haluaisinkin yrittää saada toisenlaisen vakkarityön. Tiedän, että hakea voi aina eikä siinä mitään menetä. Ja menen varmaan kyselyissäni asioiden edelle, MUTTA yritämme mieheni kanssa lasta. Onko oikein hakea uutta duunia, kun ei voi tietää milloin se tärppää (jos tärppää)? Ja jos kävisi niin ihanasti, että saisin duunin, niin entäs sitten jos meneekin vaiks kuukausi uudes duunis ja huomaan olevani raskaana??

Kyllä.. voisin tietenkin odottaa raskauttani tässä nykyisessä paikassani, ja hakea sitten taas joskus uudelleen töitä. Mutta toisaalta: miksi ei elää normaalia arkea niin pitkään kuin se sitten tärppää? En viitsisi laittaa kaikkea elämässäni "jonoon" sen takia, että toivon olevani raskaana mahd.pian. Kukaan kun ei voi mulle sanoa olenko ensi kuussa raskaana vai vasta ensi vuonna! Ymmärrättekö mitä ajan takaa? :)

Mä menin tekemään sijaisuutta ja kohta tarjottiin vakkaripaikkaa. Mäkin silloin mietin, että otanko vastaan, kun yritettiin toista lasta. Ajattelin sitten kuitenkin niin, että eihän sitä tiedä, tulenko edes raskaaksi ja otin paikan vastaan. Kk:n päästä olin raskaana ja sitten useamman vuoden pois töistä. Eli kyllä sinuna lähtisin hakemaan uutta työtä :)

Ensinnäkin ikinä ei tiedä kuinka kauan raskaaksi tulo voi kestää, saatat tulla raskaaksi huomenna tai vuoden päästä lokakuun 10.päivä eli hae toista työtä ihan reippaasti.

Toisekseen mitä väliä sillä on vaikka tulisitkin aiemmin raskaaksi? Sinua ei voida raskauden takia irtisanoa ja olethan kuitenkin töissä äitiysloman alkuun asti ellei jotain poikkeavaa tule ja joudut sairaslomalle.

T: eräs joka palkattiin vakkariksi 2kk ennen äitiyslomaa

..naisena olo on vaan niin vaikeaa, kun tämmöstäkin pitää miettiä. Onhan se asioiden edelle menemistä, mutta jo sieluni silmin näen miten mua katotaan kieroon JOS saan uuden duunin ja JOS tuun alussa raskaaksi. Tosin tossa taas on aika monta "jos" sanaa... että sen puoleen.. raskaus ei ole sairaus ja munkaan mielestä ei pitäs olla elämättä normaalisti ennen kuin testit näyttää varmaa plussaa.

[QUOTE="ninnukka";27231166]..naisena olo on vaan niin vaikeaa, kun tämmöstäkin pitää miettiä. Onhan se asioiden edelle menemistä, mutta jo sieluni silmin näen miten mua katotaan kieroon JOS saan uuden duunin ja JOS tuun alussa raskaaksi. Tosin tossa taas on aika monta "jos" sanaa... että sen puoleen.. raskaus ei ole sairaus ja munkaan mielestä ei pitäs olla elämättä normaalisti ennen kuin testit näyttää varmaa plussaa.[/QUOTE]

No sittenpä kattovat kieroon, kyllä niitä kieroonkattojia riittää oli uus duuni tai ei. Arvaa miten muhun suhtauduttiin kun jouduin jäämään saikulle fyysisesti erittäin raskaasta työstä paria viikkoa ennen äitiyslomaa kun en muutenkaan ehtiny olla kauaa ko paikassa. Tsemppiä työnhakuun ja vauvahaaveeseen, ei ne toisiaan sulje pois! :)

Uusimmat

Yhteistyössä