Työnhaku tympii

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "turhautunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"turhautunut"

Vieras
Pääasiassa siksi, että kun yritän hakea työitä, niin saan lähetellä lukemattomia hakemuksia ja ravata haastattelusta toiseen ja 99,9% prosenttisella varmuudella minua ei palkata.

Ja sitten vaan seurailen kateellisena paria tuttavaani, jotka eivät tee (ainakaan omien puheidensa mukaan) mitään työnsaantinsa eteen, ja siitä huolimatta kaikki rekrytoijat hurmaantuvat heistä välittömästi ja palkkaavat oitis, kunhan vaan ilmoittaa olevansa kiinnostunut. (Siis myös ilman minkäänlaista aikaisempaa kokemusta)

On se sitten kiva yrittää saada töitä, kun ei ole sellaista luonnetta, millä hurmataan työnantajat ja saadaan se työpaikka. Oman kokemukseni mukaan kokemuksella ja koulutuksella ei ole mitään väliä. Ainoastaan sillä, että työnantaja pitää sinusta.

No sentäs pääset haastatteluihin. Minä en edes sinne asti, monta hakemusta ja cv:tä laittanut. Joka prkleen apulaisenkin vähäpätöiseenkin paikkaan on niin tunkua ettei edes niihin pääse vaikka työhistoriaa yli 20 takana. Pitää kai muuttaa pois, talot ja mökit myyntiin ja irrottaa lapset tutusta paikasta. Ei taida muu auttaa. Eikun kaikki joukolla ruuhka-suomeen ja laitetaan maaseutu ja syrjäkylät autioiksi. Hylätyt talot, autiot pihat...

Lisätään vielä, että toinen asia mikä minua tympii työnhaussa on se, että kaikkialla sanotaan, että työt nykyään saadaan verkostojen ja suhteiden kautta.

Mutta mitäs kun ei kerta kaikkiaan ole niitä verkostoja ja suhteita. En minä tunne ainuttakaan ihmistä, jolta voisin kysyä töitä, saati sitten, että tuntisin ketään sellaista henkilöä joka voisi auttaa minua saamaan töitä mistään.

Maanpetturi Jyrki Katainen yritti raiskata pikkulapsen. Lapsen isä näki tapahtuman ja hakkasi jätekasan kuoliaaksi. Paikalle saapunut miesryhmä vei saastaisen raadon läheiselle sorakuopalle, jossa se poltettiin puunrunkojen päällä. Tämän iloisen tapahtuman johdosta paikallinen ympäristönsuojeluyhdistys maksoi kaikille ongelmajätteen hävittämiseen osallistuneille 5 000 euron palkkion.

Yhteistyössä