työnhaku...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ddd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

ddd

Vieras
yritän kokoajan etsiä aktiivisesti töitä.. selaan joka päivä läpi mol.fi:stä työpaikka ilmoitukset omasta kunnasta ja kahdesta naapurikunnasta, tarkistan myös päivittäin sanomalehden. 3kk aikana ei ole tullut vastaan yhtääkään työpaikka jonne olisin voinut hakea. Jokaisessa ilmoituksessa vaaditaan alan koulutusta tai työkokemusta alalta. Oman alan työpaikkoja ei ole ollut tarjolla ainuttakaan vielä. Kyseessä on pieni kunta joten työpaikkoja on muutenkin vähän.. Suurin osa saa varmaan työpaikkansa suhteilla. Minä olen vasta muuttanut tänne enkä tunne muita kun mieheni sekä hänen sukulaisensa mutta heidän kautta ei ainakaan tällä hetkellä mahdollista työllistyä. Paitsi anoppi jäämässä lähivuosina eläkkeelle mutta minulla ei ole kyseisen alan tutkintoa vaikka oma alani on suht lähellä tätä.. Millä muulla tavalla voi töitä hakea kuin kyttäämällä ilmoituksia?

Laitat vaikka sähöpostia tai soitat ja kysyt ottavatko esim. tuuraajia. Kaikki ei tollasiin tiedusteluihin välttämättä vastaa, ja tiselläni ei valitettavasti ole ollut hyötyä tosta. Joskus kuitenkin saattaa tärpätä.

Työelämävalmennukseen eli sovit työkkärin kanssa, että haet muutama kuukauden työelämävalmennukseen. Sitten kysyt jostain oman alasi työpaikasta onko mahdollista tulla harjoitteleen kelan rahalla. tjalan oven väliin työpaikkaan ja perehdytystä ja mahdollisuus päästä lomittamaan tai töihin.

Jes työelämävalmennus todella kannattavaa juupa juu.. Olen harjoittelussa saan 9e/päivässä ja työmarkkinatuen. Siitä ku vähentää lasten hoitokulut ja bensakulut niin miinuksen puolelle mennään. Eikä tämä ole työpaikkaa poikinut vaikka ahkerasti olen töitä tehnyt. Työantajat vaan hekottavat innoissaan kun saavat ilmaista työvoimaa.