Työnhakukirje edelliseen työpaikkaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aada..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aada..

Vieras
Edellisessä työpaikassani jossa oli sijaisena vapautuu työtehtävä eläkkeellejäämisen yhteydessä ensi vuoden alussa. Olin töissä yrityksessä viime vuoden kesän ja haluaisin tiedustella paikasta ja hakea paikkaa sähköpostitse. Osoittaisinko hakemuksen henkilölle joka jäämässä eläkkeelle vai johtajalle? Kyse on päällikkötason tehtävästä. Nykyinen työsuhteeni päättyy vasta syyskuussa jos sitä ei jatketa (määräaikainen). Miten kirjoittaisin hakemuksen? Olen suht tuttu henkilöiden kanssa joten voisin kirjoittaa vapaamuotoisemmin. Olin pidetty kyseisessä työpaikassa. Onko ehdotuksia miten muotoilisin asian sähköpostiin? Kiitos jo etukäteen.

Sinuna laittaisin ihan asiallisen hakemuksen, sellaisen, jonka laittaisin muuhunkin työpaikkaan. Alkuun laittaisin heti, että olen ollut jo kyseisessä työpaikassa ja pidin työstäni.

Kannattaako lähettää siis virallinen hakemus vaikka heillä kaikki mun tiedot jo ennestään. Ajattelin jos laittaisin vapaamuotoisemman hakemuksen niin ottaisivat mut paremmin huomioon ja ehkä vastaisivat onko minulla mahdollisuuksia paikkaan ehkä ennen sen aukilaittamista?

Kannattaako lähettää siis virallinen hakemus vaikka heillä kaikki mun tiedot jo ennestään. Ajattelin jos laittaisin vapaamuotoisemman hakemuksen niin ottaisivat mut paremmin huomioon ja ehkä vastaisivat onko minulla mahdollisuuksia paikkaan ehkä ennen sen aukilaittamista?

Jos pomo on tuttu, niin minä varmaan soittaisin ja kertoisin, että kuulin paikan olevan vapautumassa ja että olisin kiinnostunut. Kyllä pomo sitten varmaan pyytää, että lähetä virallinen hakemus, jos sen haluaa.. Mutta jos sinut siis tuntee ja on ollut tyytyväinen työpanokseesi, niin saattaa kutsua esim. haastatteluun suoraankin..

Siis onko paikka jo ilmoitettu haettavaksi vai satut vaan tietämään että henkilö on jäämässä eläkkeelle? Jälkimmäisessä tapauksessa en laittaisi minkäänlaista hakemusta ennen kuin sitä pyydetään, saattaisin soittaa tai laittaa meiliä pomolle ja kysäistä onko paikka ylipäätään tulossa hakuun.

Satun tietämään, että tulossa hakuun ja tuurasin viime kesänä myös poisjäävää henkilöä joissakin työtehtävissä. Voisiko laittaa sähköpostia johon laittaa vaan kysymyksen onko paikka vapautumassa ensi vuoden alussa ja se kiinnostaisi? Eikä laittaisi muuta sepustusta tai ansioluetteloakaan kun kerran tietävät mun työpanoksen.Kertoisin vaan, että olen kerännyt alan työkokemusta nykyisessä työssäni.

Siis onkohan liian suora kysymys jos laitan vaan sähköpostia ja kysyn suoraan paikasta vai pitääkö jaaritella niitä näitä? Siis onko töykeää kysyä suoraan paikasta jos eläkkeellejäämisestä kysymys?

Yhteistyössä