Työpaikkahakemus; apua kaivataan laatimiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valtsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Valtsu

Jäsen
03.12.2004
210
0
16
Voi apua sentään! En ole vuosikausiin tehnyt työpaikkahakemusta ja nyt kun sellaista väsään, niin tuntuu, että en osaa kirjoittaa siihen mitään :o

"Luonnollisesti hakemuksessa tulee aina ilmetä selvästi se, miksi juuri sinä olisit yritykselle paras valinta haettavaan tehtävään. Miksi työnantajan kannattaisi valita juuri sinut? Mikä on se lisäarvo, jota sinä tuot yritykselle, jos tulet valituksi? "

Etenkin nämä kohdat tuottavat suuria vaikeuksia :o En mä osaa itteeni ruveta kehumaan enkähän mä edes tiedä olisinko juuri se paras tähän tehtävään; työnantajan tehtävähän siitä on päättää, eikä minun :o

Voi että, antakaa nyt mulle vinkkejä, mitä mä tohon hakemukseen rustaan |O

Siis pitäähän sun nyt itseäsi kehua! Ei sitä kukaan muukaan tee! =)

Millaiseen tehtävään haet? Mä tosin olen huono neuvomaan, kun en kymmenistä hakemuksista huolimatta ole päässyt yhteenkään haastatteluun. Nykyiseen työhöni mun ei tarvinnut edes tehdä hakemusta eikä käydä haastattelussa... :D

Kerro millainen olet työntekijä: reipas?, iloinen, ahkera, mitä siihen työhön tarvitaan. Joustavaa ihmistä tarvitaan aina.

Mä kerron harrastuksista.
Työssäni koen vahvuuksikseni ...
Jos työssäsi tarvitaan tietokonetta niin kerro miten osaat sitä käyttää.

Minulle työntekijässä on tärkeintä hänen osaamisensa eli kerro koulutuksesi ja työkokemuksesi ja mainitse kuka voi suositella sinua. Pitsinnypläyksellä tai aerobicin harrastamisella ei ole mitään merkitystä jos en hae juuri käsityöjuttuihin tai liikunnanohjaajaa. Joskus se ylenmääräinen oma kehu tosiaan haisee ja työnantaja osaa kyllä lukea rivien välistä sen mikä on vain sitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Kerro millainen olet työntekijä: reipas?, iloinen, ahkera, mitä siihen työhön tarvitaan. Joustavaa ihmistä tarvitaan aina.

Mä kerron harrastuksista.
Työssäni koen vahvuuksikseni ...
Jos työssäsi tarvitaan tietokonetta niin kerro miten osaat sitä käyttää.

No sehän se ongelma just on, kun mä oon huono itteeni kehumaan. Tai itseasiassa... kun niitä hyviä puolia ei mun mielestä edes oo, niin ei oikeen viiti huonojakaan alkaa luettelemaan :ashamed:

No, tänään kuitenkin ratkesi tämäkin ongelma: työ alkaisi niin pian, että en pysty siihen nykyisestä työstäni irroittautumaan. Joten se paikka ei sit ollu mua varten =)

Kiitos vinkeistä kuitenkin, eihän sitä tiedä millonka sitä seuraavan kerran on taas hakemusta väsäämässä, nyt kun vauhtiin pääsi ;)

Yhteistyössä