työpari ärsyttää..prkle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valivalivali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valivalivali

Vieras
ollaan työpaikassa missä tehdään kahdessa vuorossa töitä, eli aina jompikumpi töissä ja toinen vapailla/illassa yms.

tämä työparini on sellainen reilu 40v. yhden lapsen äiti (lapsi on jo 16v)
ja aina kun tulee hiihtolomat,pääsiäiset vaput ym. juhlapyhät niin tämä eukko marisee, pomolle, että hänen on saatava lomat juuri tuolloin, että voi viettää perheensä kanssa aikaa...
mä olen tässä ollut nyt 2 perättäistä joulua, vappua ja juhannusta töissä, koska jos työvuoro osuu kyseisen akan kohdalle juhlapyhinä niin hän "sairastuu" ja mun on sitten mentävä töihin ja siirrettävä vapaitani.

olisihan se kiva tosiaan joskus olla miehen ja alle kouluikäisten lasten kanssa juhlapyhinä vapailla.

etsin uutta työpaikkaa, mutta ei vielä ole natsannut..vituttaa

Ei työnantaja voi edes laittaa vapaita aina samoille tyypeille!!Lomien täytyy kiertää siten, että kaikki halukkaat saa vuorollaan. Ja jos on sairas, niin ei aina voi sama ihminen joutua tulemaan töihin!

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Ei työnantaja voi edes laittaa vapaita aina samoille tyypeille!!Lomien täytyy kiertää siten, että kaikki halukkaat saa vuorollaan. Ja jos on sairas, niin ei aina voi sama ihminen joutua tulemaan töihin!

meitä on siellä kasi, joten jompikumpi on sit töissä (yöt onneksi vapaita)

kaippa se työnantaja sitten suosii tuota vanhempaa naista, koska on ollut pidempään talossa kun minä.
ja jos satuttaisiin samaan aikaan kipeäksi niin koko talo varmaan sortuisi..sijaista ei niin vaan saakkaan ja kuka nyt edes juhlapyhinä sijaiseksi vaivautuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Ei tämä olen työparin vaan esimiehen vika! Esimieshän hyväksyy loma-ajat yms.

joo niin on, mutta kun esimies sitten laittaa näitä vapareita mulle esimerkiksi viime jouluna piti olla mun vapaat niin työpari olikin yllättäen "ripulissa" aatonaatosta seuraavat 3päivää

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Ei tämä olen työparin vaan esimiehen vika! Esimieshän hyväksyy loma-ajat yms.

joo niin on, mutta kun esimies sitten laittaa näitä vapareita mulle esimerkiksi viime jouluna piti olla mun vapaat niin työpari olikin yllättäen "ripulissa" aatonaatosta seuraavat 3päivää

Aika ikävä tilanne sulla. Onko edes lakien mukaista tuollainen että vapaita ei voi pitää kuten sovittu. Entä jos ensi kerralla sä olisit "matkoilla". Ei kai jatkuvasti tarvitse olla valmiudessa.

Ei mun käsittäkseni ole mikään pakko aina tulla töihin omilta vapailta jos joku on kipeänä. Sitten pomon vaan täytyy hommata talon ulkopuolinen sijainen tai tulla itse duuniin?

Alkuperäinen kirjoittaja en menisi:
Ei mun käsittäkseni ole mikään pakko aina tulla töihin omilta vapailta jos joku on kipeänä. Sitten pomon vaan täytyy hommata talon ulkopuolinen sijainen tai tulla itse duuniin?

näinhän se on, tiedän että omaa sinisilmäisyyttäkin tässä on, pidän työstäni, olen ihmisten parissa työssä ja tuntuu jotenkin pahalta sitten jättää menemättä mikäli kotosalla olen.

Sun pitää uskaltaa avata suusi esimiehelle. Minä en tuollaiseen alistu, vaikka hoitoalalla olenkin ja joustoa pitäisi aina löytyä. Kumpi sulle on tärkeämpi perhe vai työ ?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei:

meitä on siellä kasi, joten jompikumpi on sit töissä (yöt onneksi vapaita)

kaippa se työnantaja sitten suosii tuota vanhempaa naista, koska on ollut pidempään talossa kun minä.
ja jos satuttaisiin samaan aikaan kipeäksi niin koko talo varmaan sortuisi..sijaista ei niin vaan saakkaan ja kuka nyt edes juhlapyhinä sijaiseksi vaivautuisi.

Nyt on sellainen juttu, että ei sun tarvitse mennä töihin muina vuoroina kuin niinä, jotka sulle on työvuorolistaan merkattu. Listaa ei saa muuttaa ilman työntekijän suostumusta ja sen on oltava näkyvillä vähintään viikkoa ennen alkamista. Ja etukäteenhän siihen ei voi tulevaa sairaslomaa merkata :)

Ja vuorotellen ollan vapailla, ota yhteys luottamusmieheen tai liittoon tai työsuojeluvaltuutettuun.

Yhteistyössä