Työssäviihtyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inkivääri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Inkivääri

Jäsen
09.04.2005
477
0
16
Minulla on suht hyvä työ: työtehtävät ovat yksitoikkoisia mutta kivoja, asiakkaat ovat mukavia, tilat ja koneet ovat hyvät ja työpaikan ilmapiiri loistava. Ihmettelenkin kuinka sinne onkin saatu niin hyviä tyyppejä. Mutta, mutta... minua suunnattomasti tympii se jatkuva tekninen seuraaminen, koko ajan koneet raksuttaa montako asiakasta palvelet, kauanko palveluun menee aikaa, paljonko myyt ja paljonko tarjoat muita lisätuotteita. Lähes kaikki menee automaattisesti koneelle, vähän niinkuin mäkkärissä. :) Lisäksi merkkaamme paperille muutamia asioita, tyyliin "montako omenapiirakkaa myit" (jos oltais mäkkärissä, minä en myy ruokaa mutta tämä vain esimerkkinä), vaikka ne näkee suoraan koneelta. Lisäksi esimies käy monta kertaa vuodessa vieressä arvioimassa, kuinka teet työtäsi (tarjoatko niitä omenapiirakoita ja pirtelöitä, jotka kyllä tallentuvat koneelle jos ne myyt, etkä voi myydä yhtä jos et tarjoa ainakin kahta, muistatko hoitaa perusasiat) ja nämä arviot vaikuttavat tulospalkkaan. Lisäksi merkkaat koneelle jos menet kahvitauolle, muulle tauolle, syömään, kotiin... ruokatuntikin pitää merkata kolmeen eri paikkaan. Minua alkoi tänään ahdistamaan ihan kunnolla. Tämänkö takia minä opiskelin monta vuotta? Mitä tehdä kun työ on mukavaa ja oikein mun tyylistä, mutta nämä sivuseikat alkaa stressaamaan ihan kunnolla? Tiedän että pitää olla onnellinen vakituisesta suht ok-palkkaisesta työstä, mutta entä jos mä pimahdan? Ymmärtääkö kukaan mitä ajan takaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
No ei kiva.

Ymmärrän!

(ja harkitsee taas kirjastontädiksi palaamista, se sentäs oli tulostavoitteetonta)

Ihanaa että tajuat :flower: Minua kismittää kun työ on kivaa niinkuin sanoin ja ymmärrän että tavoitteisiin pitää päästä, mutta minusta se kaiken valvominen ei ole oikea tapa.

Yritän ymmärtää. Kuulostaa kummalliselta, mutta tuotahan se monessa firmassa on, joka yrittää tuotteitaan myydä - tarjotaan, jopa tyrkytetään muitakin tuotteita. Mikähän on tarkoituksena ruokatunnin kolmeen paikkaan merkkaamiselle? :/ Eikö noita toimintoja voisi jotenkin yhdistää, oletteko ehdottaneet?
Omakin työni on tavallaan yksitoikkoista, mutta työnkierrolla ollaan saatu siihen riittävästi vaihtelua. Eikä taukoja tarvitse merkkailla minnekään, eikä pomo tosiaan kyttää työntekoamme :)

Koita olla ajattelematta asiaa. Kun palkkaus perustuu tulokseen, sitä tulosta on pakko jollain tavalla mitata. Saman tiedon kirjaaminen moneen paikkaan ei tietenkään ole järkevää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Koita olla ajattelematta asiaa. Kun palkkaus perustuu tulokseen, sitä tulosta on pakko jollain tavalla mitata. Saman tiedon kirjaaminen moneen paikkaan ei tietenkään ole järkevää.

Kyllä mä yritänkin olla ajattelematta mutat tänään sanoin vähän liian suoraan rehellisen mielipiteeni taas yhdestä seuranta-asiasta kaikkien kuullen... Olen vienyt toivetta pariinkin otteeseen eteenpäin näiden ns. turhien stressaajien poistamiseksi, että jäisi vaan ne pakolliset, mutta ei se taida auttaa. Ja kyllä minäkin sen ymmärrän että tulos tai ulos, eikä tulokseni ole ollenkaan huono, mutta sitä en jaksa ymmärtää miksi sitä pitää ziljoonaan paikkaan raportoida ja sitten vielä käydä tekemässä henkilökohtaisia arvioita... näkyyhän ne tulokset jo taululta ja raporteista että tehty on ja tarjottu on (koska jos ei tarjoa mitään ei saakaan mitään...)

Kiitos ymmärryksestä. Minulla on hyvä työnantaja, en missään nimessä halua alkaa sitä edes nimettömänä mollaamaan, minä vaan taidan olla vähän vääränlainen tyyppi näiltä osin tuohon hommaan, vaikka muuten siitä tykkäänkin. Mutta kenen leipää syöt sen lauluja laulat, ja on meillä ihan oikeasti paljon hyviä asioista: kukaan ei tule kieltämään taukojen pitämistä, kukaan ei seiso selän takana (paitsi pari kertaa vuodessa), palkka tulee ajallaan, työvuorolistat tehdään ajoissa, henkilökunta pomoista siivoojaan ja kaikki siitä väliltä on hyviä tyyppejä, koneet ja tilat on hyvät, sairaslomalla saa olla pitkään jos on tarve sun muuta.

Kiitos kun sain avautua. :)

Yhteistyössä