Minulla on suht hyvä työ: työtehtävät ovat yksitoikkoisia mutta kivoja, asiakkaat ovat mukavia, tilat ja koneet ovat hyvät ja työpaikan ilmapiiri loistava. Ihmettelenkin kuinka sinne onkin saatu niin hyviä tyyppejä. Mutta, mutta... minua suunnattomasti tympii se jatkuva tekninen seuraaminen, koko ajan koneet raksuttaa montako asiakasta palvelet, kauanko palveluun menee aikaa, paljonko myyt ja paljonko tarjoat muita lisätuotteita. Lähes kaikki menee automaattisesti koneelle, vähän niinkuin mäkkärissä.
Lisäksi merkkaamme paperille muutamia asioita, tyyliin "montako omenapiirakkaa myit" (jos oltais mäkkärissä, minä en myy ruokaa mutta tämä vain esimerkkinä), vaikka ne näkee suoraan koneelta. Lisäksi esimies käy monta kertaa vuodessa vieressä arvioimassa, kuinka teet työtäsi (tarjoatko niitä omenapiirakoita ja pirtelöitä, jotka kyllä tallentuvat koneelle jos ne myyt, etkä voi myydä yhtä jos et tarjoa ainakin kahta, muistatko hoitaa perusasiat) ja nämä arviot vaikuttavat tulospalkkaan. Lisäksi merkkaat koneelle jos menet kahvitauolle, muulle tauolle, syömään, kotiin... ruokatuntikin pitää merkata kolmeen eri paikkaan. Minua alkoi tänään ahdistamaan ihan kunnolla. Tämänkö takia minä opiskelin monta vuotta? Mitä tehdä kun työ on mukavaa ja oikein mun tyylistä, mutta nämä sivuseikat alkaa stressaamaan ihan kunnolla? Tiedän että pitää olla onnellinen vakituisesta suht ok-palkkaisesta työstä, mutta entä jos mä pimahdan? Ymmärtääkö kukaan mitä ajan takaa?