työtön ja leikkaukseen menossa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Hoitoalan ihmisiä olen ja kaupunki antaa sijaisuuksia vain muutamaksi viikoksi kerrallaan.

Olen menossa isoon leikkaukseen jonka jälkeen sairaslomaa tulee olemaan kolme kuukautta.

Vaikka nyt olenkin tällä hetkellä töissä, todennäköisesti työt loppuu ennen kuin leikkaukseen pääsen.

En kehtaa hakea töitä jos tiedän ehtiväni olla paikassa vain pari päivää ennen kun on leikkaus.

eli kysymys onkin nyt se, että saanko kelalta sairaspäivärahaa tämän sairaslomani ajalta? Vaikuttaako puolison tulot siihen?

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
sairauspäivärahaa sat ihan normaalisti, omien tulojen mukaan.. Puolison tulot eivät vaikuta mitään. eli saat saman mitä työttömänäkin olet saanut.

Ei ole välttämättä samansuuruinen kuin työttömyyspäiväraha. kela laskee hieman eritavalla päivärahan suuruuden kuin työttömyyskassa. isompaa heittoa ei pitäisi olla, mutta ei ole välttämättä samansuuruinen.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
sairauspäivärahaa sat ihan normaalisti, omien tulojen mukaan.. Puolison tulot eivät vaikuta mitään. eli saat saman mitä työttömänäkin olet saanut.

Ei ole välttämättä samansuuruinen kuin työttömyyspäiväraha. kela laskee hieman eritavalla päivärahan suuruuden kuin työttömyyskassa. isompaa heittoa ei pitäisi olla, mutta ei ole välttämättä samansuuruinen.

mulle tulee noin 40e enemmän, koska lauantaikin lasketaan mukaan. työttömyysopäivärahaa saa vain ma-pe

Tottakai selvittelen näitä sitten kelalta kun ajankohtaiseksi tulee, mutta osaisko joku vielä vastata tähän..

eli jos saan olla töissä nyt vielä jonkin aikaa ja työttömyyttä olisi vaikka viikko tai pari ennen sairaslomalle jääntiä, niin lasketaanko se sairauspäiväraha sitten työtulojen mukaan vai miten? Laskeeko se heti sitä jos on vähän aikaa vaan työttömänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tottakai selvittelen näitä sitten kelalta kun ajankohtaiseksi tulee, mutta osaisko joku vielä vastata tähän..

eli jos saan olla töissä nyt vielä jonkin aikaa ja työttömyyttä olisi vaikka viikko tai pari ennen sairaslomalle jääntiä, niin lasketaanko se sairauspäiväraha sitten työtulojen mukaan vai miten? Laskeeko se heti sitä jos on vähän aikaa vaan työttömänä.

viimeisen puolen vuoden tulojan mukaan lasketaan

Yhteistyössä