Työtön kaveri ihmetyttää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tervevaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tervevaan"

Vieras
Tiedän, että tämä asia ei kuulu minulle ollenkaan, mutta en ymmärrä miten kaverillani on varaa työttömänä asuntoonsa. Hän siis asuu vasta valmistuneessa kaksiossa yksinään. Asunnossa on mm. tammiparketit, lattialämmitys, järvinäköala, sauna, lasitettu parveke yms mukavuuksia mihin minulla ei ole varaa opiskelijana. Vuokrakin on aika korkea kaupunkimme hintatasoon nähden.En nyt tarkoita että työttömien pitäisi asua missään hökkeleissä, mutta silti tuntuu epäreilulta kun tuttuni ei edes tunnu yrittävänkään löytää töitä:(

Miksi on epäreilua? Jos kerran on varaa maksaa vuokra? Jospa hän tinkii jostakin muusta, että saa pidettyä mieleisen asunnon.

Itsekin olen työtön ja asun kaksiossa yksin. Vuokra on aivan liian kallis, mutta kiristän vyötä, että saan pidettyä asunnon lapsen takia joka on mulla puolet ajasta.

ole paljoa rahaa, mutta asunto on se mihin panostan. Ei ole uusi, hieno tms. mutta sopivan kokoinen kaksio ja hyvä sijainti. Nipistän muualta rahaa, kavereilla tuntuu menevän kaikki ylimääränen baareihin ja aina jaksavat ihmetellä miten mulla on varaa asua kaksiossa..

Työttömän ansiosidonnainenhan voi olla jopa suurempi kuin jonkun toisen palkka!

On minullakin yksi kaveri, joka opiskelee nyt ansiosidonnaisella (2 vuotta mahdollista saada ansiosidonnaista opiskeluun) ja hänellä on jopa kaksi asuntoa - toinen opiskelupaikkakunnalla.

Yhteistyössä