Työtoverilta haukkumaviestejä baari-illan jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja

Vieras
Työtoverilta tuli kaksi haukkumaviestiä baari-illan päätteeksi, toinen aamuseiskalta, toinen yhdeksän aikaan aamulla. Viestien sisältö oli haukkumista, jälkimmäisessä rankempaa mm. olette molemmat eläimiä (minä ja yksi toinen työntekijä).

En ole vastannut mitään, mutta kaivoin fonectasta selville viestien lähettäjän.
Miten reagoisitte mun tilanteessa? Pitäiskö olla noteeraamatta mitenkään, pitäiskö vastata, pitäiskö ottaa viestien lähettely puheeksi ko. henkilön kanssa... En haluaisi toisaalta tehdä asiasta numeroa, koska ainakin eka viesti on varmaankin lähetetty kännissä (ihmettelen kylläkin, että kuka enää ysiltä aamulla on niin hönössä, että laittaa sekavan viestin työtoverilleen :o)

Mut en haluais antaa sellaista kuvaakaan, että mulle voi kännissä laittaa mitä skeidaa tahansa ilman että puutun siihen.

KÄvelet maanantaina suoraan sen työkaverin nokan eteen ja näytät ne viestit. Ja kysyt että mitähän tää on? Suoraan vain asiaan, ei mitään hissuttelua!!

Minä ottaisin yhteyttä suoraan poliisiin. Piste. Sen jälkeen kävelisin pomon paikkeille lisäksi. Tuosta asiasta pitää tehdä julkinen nolaus ja myöskin seurauksia. Tuo nimettäin jatkuu muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
mä ottaisin yhteyttä pomoon.
ei se pomo ole mikään lastenvahti, ei hälle kuulu mitä työntekijät touhuaa vapaa aikanaan.

No niinpä!

Kyllä mä eka yrittäisin selvittää asian sen työkaverin kanssa, ja sitten vasta pomon pakeille jos ei sieltä tule selvitystä.

No mut miten voit olettaa, että homma loppuu yhteen kertaan? Jos mua joku törkeesti haukkuis tekstiviestitse ja siihen on todisteet, niin marsissin suoraan poliisille. Kyllä kunnianloukkauksesta voi syytteet nostaa. Tarkotus on siis säikyttää, vaikka mitään todellisia tuomioitahan noista ei Suomessa tule.

Toinen sitten se, että sanoisin pomolle huonosta työilmapiiristä. Voi tehdä ratkaisunsa, pitäskö potkia pihalle viakka tuotannollisista ja taloudellisista syistä tms.

Kerrohan miksi työkaverisi haukkui teitä eläimiksi ym, tuskin kukaan aiheetta tuollaista lähettää? Jos todella on aiheeton niin sitten pelaisin pelin esimiehen kautta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kerrohan miksi työkaverisi haukkui teitä eläimiksi ym, tuskin kukaan aiheetta tuollaista lähettää? Jos todella on aiheeton niin sitten pelaisin pelin esimiehen kautta

Hyvä huomio!!!!!!
Samaa vähän ajattelin, et todella häiriintynyt täytyy työkaverin olla, jos noin vain alkaa tuollaisia viestejä lähettelemään. Toki eihän pikku kinatkaan töissä oikeuta häirintään puhelimitse mutta , mutta....... voisko takana olla jotain muutakin.

Yhteistyössä