T
tympääntynyt
Vieras
Kylläpäs on suoraan sanottuna vituttanut aivan helkkaristi. Jätin viime viikon maanantaina paperiversiollisen työmarkkinatukihakemuksen, johon liitin palkkakuitin elokuulta (3 työpäivää) mukaan. Torstaina sain puhelua, että heinäkuulta uupuu palkkakuitin, kun olin töissä 3 viikkoa. Toimitin kelaan heinäkuun palkkakuitin. Tänään aloin katsomaan kelan omilta sivuiltani milloin rahat tulevat tilille. Ruutuun pamahtaa "maksupäivä 4.9 0e". Kaksi puhelua myöhemmin saan selville, että minun tietoni on kelalla mennyt aivan sekaisin, koska olen lähettänyt paperilla työmarkkinatukihakemuksen. Elokuun kolmelta työpäivältä tienasin 130e, mutta kela laskeskeli oman laskukaavan mukaan minun tienaavan 250e joka kuukausi?! Jo on kumma. Samalla sain kuulla, että sain viikon verran karenssia heinäkuun sijaisuusjutun takia, jonka takia menetin 150e. Kela ja työkkäri molemmat sanoivat minulle ennen sijaisuutta, että ei tule omavastuuta/karenssia, mutta kuinkas kävikään. On se mukavaa, että työttömiä näin kannustetaan tekemään pätkätyötä ja lyhyitä sijaisuuksia. Vittu.
Ja ei, en ole ollut aina työtön lusmu. Nyt olen kuudennella kuulla raskaana eikä kukaan ota vakitöihin.
Ja ei, en ole ollut aina työtön lusmu. Nyt olen kuudennella kuulla raskaana eikä kukaan ota vakitöihin.