Työttömätkin maksavat veroja !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras barrikadeilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras barrikadeilla

Vieras
Oliko tämä sinulle yllätys ?

Kuten jo huomautin tuolla yhdessä katjussa
jossa jälleen kerran haukuttiin työttömät ja sosiaalitoimiston KAIKKI asiakkaat alimpaan maan rakoon.

Esim.oma veroprosenttini nyt työttömänä ollessa on yhtä suuri kuin töissä ollessani,ja kuten varmasti voit kuvitella, liiton päivärahakaan ei ole yhtä suuri kuin palkkani työssä ollessa-peruspäivärahasta puhumattakaan.
Eli pienemmistä tuloista maksan yhtä paljon veroa !

Muistutan myös että moni tällä hetkellä työtön on kuitenkin ollut aikaisemmin työelämässä 20,30,jopa 40 vuotta ja edelleen maksanut silloinkin niitä veroja noiden vuosikymmenien ajan.

Joten en todellakaan ymmärrä mistä pulpahtavat nämä kommentit yhteiskunnan hyväksikäyttäjistä ja muiden siivellä elijöistä tyyliin"me työssäkäyvät maksamme teidän elämisenne omasta palkastamme".
Jos nyt ihan käytännön tasolla ajatellaan niin ei siellä meidän kenenkään kukkarolla käy kukaan tuntematon "naapurin reiska"-ellemme nyt sitten satu hajamielisyyttämme kukkaroamme pudottamaan jonnekin yleiselle paikalle josta niitä"reiskojakin"löytyy-mutta heitähän ei aiheeni nyt käsittelekään.

Kaikki yhteiskunnan julkset ja yksityisten tahojen palvelut maksavat työttömille ja työssäkäyville aivan yhtä paljon.
Ja ne mitkä eivät maksa ja on kehitetty tukemaan työttömien toimintaa/leivän syrjässä pysymistä ja jotka verovaroin kustannetaan on MYÖS työttömien itsensä rahoittamia.Koska hekin maksavat veroja.

Ja mitä sosiaalitoimistoon tulee kysyisinkin mitä ja ketä varten sosiaalitoimen palvelut sitten on kehitetty ellei niitä mielestäsi kukaan saa käyttää ?
Näitä palveluja tiukan paikan tullen voivat käyttää myös työssäkäyvät ihmiset,esim.vakavan sairauden kohdatessa.

Totta on että sosiaalitoimiston asiakkaistakin löytyy myös ihmisiä jotka eivät ole päivääkään ns.rehellistä työtä tehneet.
Mutta kirjoitukseni ei käsittele nyt heitä.
Ikävien yleistysten ja ihmisten leimaamisten takia katsoin aiheelliseksi tietämättömille hieman valottaa asioiden todellista laitaa.

Kaikki asialliset pohdinnat ja kommentit ovat tervetulleita
Te jotka haluatte painella näppäimistön nappeja vain haukkuaksenne minut luuseriksi yksinhuoltajaksi ja sosiaalipummiksi
voitte mennä vaikka ihailemaan tuota kaunista päivänpaistetta
ja kanavoida sitä energiaanne vaihteeksi hieman positiivisempiin asioihin.

No työttömien verotuloilla ei kuitenkaan tätä maata voi pyörittää. Olen kyllä sitä mieltä, että työssäkäyvät ovat onnekkaita ja sosiaalietuuksia saavia ei tulisi kadehtia tai arvostella. Kuitenkin jokaisella on mahdollisuus kokeilla sitä köyhäilyä. Ei se herkkua ole.

En minä maksa kun ei ole mitään tulojakaan. Ei edes mitään tukia.

Menisin töihin jos niitä olisi, mutta vaikka olen hakenut suunnilleen jokaista vastaantullutta työpaikkaa ei töitä vaan löydy.

Tulojen pienentyessä työtän voi hakea muutosta veroporsenttiin verotoimistosta. Lisäksi on paljon työttömiä, jotka eivät ole maksaneet työttömyyskassan maksuja ja saavat vain peruspäivärahaa, joka on veronmaksajien yhdessä kustantama. Aika omituinen purkaus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tulojen pienentyessä työtän voi hakea muutosta veroporsenttiin verotoimistosta. Lisäksi on paljon työttömiä, jotka eivät ole maksaneet työttömyyskassan maksuja ja saavat vain peruspäivärahaa, joka on veronmaksajien yhdessä kustantama. Aika omituinen purkaus.

Perustelisitko mitä omituista kirjoituksessani oli?
Minun veroprosenttini laski yhdellä prosentilla verotoimistossa muutoksenhaun jälkeen.Mutta kun ainakin liiton päivärahasta naksetaan vero yhdellä prosentilla korotettuna tulos oli plus miinus nolla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Juu, paitsi että jos alle 20%:n menee veroa esim mulla työmarkkinatuesta, niin mätkyjä tulisi.Mä todellakin saan tällä hetkellä vain Kelan maksamaa työmarkkinatukea, mutta olen sen kyllä ihan ansainnut.Olen, silloin kun niitä töitä on ollut, niin tehnyt paljon niitä.Jo 12 vuotiaana olin ekana kerran kesäduunissa.Ja verojakin on tullut maksettua myös aikuisiässäkin.Kyllä ne työttömätkin niitä veroja maksavat ja ovat osansa kustantaneet yhdessä muiden veronmaksajien kanssa.Työssäkäyvän ei pitäisi nostaa itseään mitenkään jalustalle ja yrittää nokittaa työttömiä.Tää viiminen oli nyt tällänen heitto, mitä oli tarkoitettu niille, jotka yleensäkin pitävät työttömiä jotenkin alempiarvoisina.

Yhteistyössä