Työvoimatoimiston kurssit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtijjja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtijjja

Vieras
Löysin itseäni kiinnostavan työvoimakoulutuksen. Olen tällä hetkellä AMK-opiskelija, mutta olen lopettamassa opintoni. Olen koittanut hakea myyjän töitä jo jonkin aikaa, tuloksetta. Tämä kyseinen koulutus olisi juurikin myyntialan koulutus, joka kestää 6kk ja sisältää työharjoittelua. Ensinnäkään, en tiedä otetaanko minua sinne, vai olenko liian "hyvä" hakija, mutta ajattelin kokeilla kuitenkin. Haluaisin kuitenkin tietää, että miltä tällainen työvoimakoulutus näyttää CV:ssä, arvostetaanko moista yleensä? Vai onko näillä enemmän maine koulutuksina, johon mennään jos mitään muuta ei saada?

Ei tarkoitukseni ole työttömäksikään jäädä, mutta työnsaanti on ollut kovin vaikeata ja uskon jonkinlaisen koulutuksen parantavan asemaani työnhakijana. Kuitenkin tiedän, että minulla olisi myös muita vaihtoehtoja ja en ole ollut esim. työtön työnhakija koskaan.

Eikä tarkoituksena ole olla mitenkään epäkunnioittava työkkärin kursseilla olevia kohtaan, ja puhua ylimielisesti itsestäni "liian hyvänä", pointtini oli siis lähinnä siinä, että opiskelen jo korkeakoulussa ja minulla on työkokemusta ennestäänkin, parantaako tämä nykytilannettani mitenkään? Kurssi vaikuttaa silti ihan kiinnostavalta.

Olet siis valmistumassa. Ei todellakaan sinun kannata mennä työkkärin kurssille, vaan työelämävalmennukseen eli tavallaan omalle alalle harjoittelemaan. Saat kelan päivärahan ja ylläpitokorvauksen ja saat työkokemusta. Paikan saat itse valita ja mahdollisuus siten saada töitä. Tietysti kannattaa olla mahdollisimman iso yritys, jotta jossain vaiheessa sinut on mahdollista palkata, jos ovat työhösi tyytyväisiä.