Hae Anna.fi-sivustolta

tytär haluaa cheer leaderiksi

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä huolestunut äiti, 28.11.2012.

1. huolestunut äiti Vierailija

Tytär 12v on keksinyt haluta cheer leaderiksi. Olen uskonnollinen ihminen enkä ollenkaan ole samaa mieltä, laskea tyttö sinne huiskimaan miesten kuolattavaksi.

Kertokaa millaista elämä näillä nuorilla on sen jälkeen kun he ovat siellä hallilla kaikkien pällistältävänä seksikkäissä vaatekappaleissa.

Tai millä ajatuksen saa häneltä pois, on ennen harrastanut terveitä liikuntaharrastuksia.

2. teinipojan äiti Vierailija

Onneksi ei ole tyttöjä niin ei tule tuollaisia ongelmia. Oma mies kuolaa noiden "tsiippareiden" perään aina jäkismatseissa, mua on vähän inhottanut se, mutta että vielä olisi oma tytär siellä niiden tsiippareiden joukossa ja miehet kuolaisivat!

3. Toivon Vierailija

ettei kukaan viitisisi tarttua tähän typerään provoiluun. Ei muuta.

4. ??????????- Vierailija

minusta aloittajan kysymys oli asiallinen. Itselläni ei ole teini-ikäisiä tyttäriä mutta olen joskus miettinyt samaa kun olen katonut jääkiekkoa tv:stä. Aika kevyissä ja koreissa hepenissä tytöt siinä esiintyvät...

5. No tota noin... Vierailija

Ei kai ne sinne kakstoistakesäisiä sentään ota, eli haave ehtii mennä moneen kertaan ohi, ennenkuin siinä iässä ja mitoissa on, että asia on ajankohtainen!

6. vai provo? Vierailija

Ottakaa ne pinkit lasit pois nenältänne. Lukekaa esim. tämän päivän Netti iltalehden sivuilta, aiheesta on siellä juttua. Kuinka teinit esittelevät itseään vanhoilla äijille, fy fan, kun ajattelee asiaa.

7. Toinen syy Vierailija

Huolestuttavampaa on se, että tyttäresi saattaa cheerleaderinä joutua hankkimaan tällaiset isot hauikset, kuten näillä amerikkalaisilla cheerleadereilla on:

Girl muscles from cheer - YouTube

Se on sairasta ja täysin tytöille sopimatonta.

8. Nimetön Vierailija

Tässä nyt menee asiat ihan sekasin. Cheer Leadaus on kunniallinen laji ja ei liity mitenkään jääkiekkokatsomon tanssityttöihin.

9. vierailija Vierailija

Siis mikä ongelma siin et ei muka vois harrastaa cheerleadingiä? Itekki harrastan ja se on iha vaa hauskanpitoa ja urheiluharrastamista. Ei siinä oo kyse ittesä heruttamisella vanhoille äijille. Ja sitä paitsi jääkiekkopeleihi ei ikinä otettas mitää teinejä heilumaa, eika ne niissä peleissä mitää muuta tee ku heiluttaa käsii, koska ei oo tilaa. SIIS MITÄ VITTUA PITÄSKÖ MIELUMMI JÄTTÄÄ LAPSI SYÖMÄÄ HERKKUJA TV:n ETEEN JOKA PÄIVÄ VAI PÄÄSTÄÄ UREILUHARRASTAAN KAVEREIDEN SEURAAN!?

10. Huhhuh... Vierailija

Olet kyllä aika pahasti hukassa. Kilpacheerleading on ihan eri asia kuin nuo jääkiekko matseissa heiluvat tytsyt. Cheerleading on rankka laji ja se vaatii paljon lihasvoimaa, kestävyyttä ja notkeutta.

11. Otaensiksiselvää! Vierailija

Nyt on pakko tulla kertomaan mitä cheerleading on, koska jotkut nyt näyttää olevan niin tietämättömiä koko LAJISTA. Cheerleading ei ole sama asia kuin ne tytöt jääkiekkomatseissa. Cheerleading on laji! Suomessa on jopa cheerleading kisoja (sm, may madness, summer cheer cup (?)) ja suomen cheerleaderit kisailevat jopa ulkomailla esim. maailman mestaruus, euroopan mestaruus. Cheerleadingissä tehdään vaikeita nostoja, pystyisitkö itse nostaa suorille käsille tytön? Heittää tyttöä? Nostaa poikaa? (Kyllä nousijoina voi olla myös poikia) Päälliset tarvitsevat luottamusta siihen että pohjat ottavat heidät kiinni silloin kun heitä heitetään/jos päällinen tippuu stuntin aikana. Ja päällisillö pitää olla erinomainen tasapaino pysyä ilmassa ja kun heitä heitetään he voivat tehdä erillaisia temppuja ilmassa ja cheerleading on yksi maailman vaarallisimmista lajeista koska eräs päällinen joutui pyörätuoliin koska pohjat eivät saaneet häntä kiinni. Ja murtumiakin tulee esim. Akrobatiassa, heitoissa, stunteissa kaikessa voi tulla! Ja cheerleadingissä tehdään siis vaikeita stuntteja, akrobatiaa (esim. Kierrevoltteja, voltteja, flikkejä, arabiflikki...) hyppyjä yms... Treenejä kilpatason joukkueilla voi olla jopa 6 kertaa viikossa/ehkä jopa 7 kertaa. Treeneissä harjoitellaan stuntteja, akrobatiaa yms... Ja treenataan esim. Lihaksia. Monella cheerleaderillä on paljon lihaksia (ei nyt liikaa tietenkään). Suosittelen cheerleadingiä tyttärellesi :) Ja jos voisit antaa tyttäresi harrataa voimistelua niin mikset cheerleadingiä? Voimistelijoilla on myös "paljastavat" asut, minun mielestä ei ole paljastavat mutta joku niin sanoin ? :D Ja ei myöskään cheerleadereitten asut. hame ja pitkähihainen paita (lapsilla) ja aikuisilla napapaita ja hame, napapaita on pitkähihainen. Voimistelijoilla ja cheerleadereillä on aika samanlaiset asut.

12. Oikeesti ihmiset Vierailija

Cheerleading ei todellakaan ole sitä että heilutaan "miesten kuolattavana"
    ja nyt kaikille jotka puhuu niistä jääkiekkomatsien naikkosista, niin suurin osa näistä mainituista on erotiikkatanssijoita, jos oikein muistan, vain Tampereen Ilveksillä on oikeat cheerleaderit.
    Cheer on 100% terve harrastus, ja cheerhallilla ainakin Northern Lightsissa on yleisimmin harrastajilla t-paita ja shortsit.
    Itse aloitin juurikin 12v, isääni hirvitti ajatus, siitä että heiluisin jäkismatseissa, mutta kun kerroin hänelle millaista cheer oikeasti on, sain hänet suostuteltua.
    Puvuissa on turvallisuussyistä shortsit tai hame (hameen alla shortsit) ja paita.
    Junijoreilla paita on kokopitkä, monesti hihallinen, ja poolokauluksinen.
    Cheerleadingin aloittaminen on elämäni paras päätös.
    Suosittelen lämpimäti kaikille.

13. cheeppari Vierailija

ite alotin cheerleadingin 2kk sitten. voin sanoo et tyttäres voisi ainakin minun mielestä alottaa sen, koska sinne ei ole pakko mennä kuolattavaksi:) ( harkoissa kysytään ketkä haluaa mennä)

14. cheeeeppari Vierailija

päästä vaa harrastamaaa.huomaat että siitä tulee tosi kova kuntone mimmi xD

15. Ddddsa Vierailija

Huomioikaa, että joukkueessa on myös paljon miehiä.

Ihme käsityksiä teillä.

16. Cheertytto88888 Vierailija

Mitä ihmettä? Ei se ole mikään kuola harrastus! Olen itse harrastanut vuoden mutta koska aika ei riittänyt lopetin. Sinne vaan tyttö muiden joukkoon tosi kiva harrastus!

17. cheer Vierailija

harrastan cheeriä, mutta tuo että miehet kuolaisivat ei ole totta sillä cheerissä voi itse päättää haulaako olla kilpacheerleaderi vai pepunheiluttaja. olen 14 v. ja en ole kertaakaan joutunut pyllyä heiluttamaan.

18. elfofofofofo Vierailija

19. Cheerleading on ihan erilaista toimintaa kun jääkiekko matsien kannustus. Lyhyitä hameita käytetään kisoissa ja esityksissä turvallisuuden takia! Se on kunniallinen laji. Kannattaa katsoa youtubesta videoita vaikka suomen cheerleadingin maa joukkueesta ja tuomita sitten vasta. Se ei ole todellakaan peppuen heiluttalua vaan haastava laji! Antakaa lapsenne harrastaa cheerii jos ne haluavat sillä siinä harrastuksessa ei oo mitään pahaa!

20. vierailija Vierailija

21. vierailija Vierailija

Cheerleading on aivan eri asia kun lätkä matseissa olevat "kannustus joukot" se on urheilullinen, vaativa ja kunniallinen harrastus!

22. vierailija Vierailija

Minun ystäväni on 10 ja 130cm pitkä että kyllä voi harrastaa jo näin aikaseen

23. vierailija Vierailija

Kyllä cheerleadingia harrastaa jotkut 3 vuotiaatkin. Ja noista keveistä vaatteista. Herätkää voimistelioilla on uimapuhumaiset asut. Jos annat lapsesi harrastaa voimistelua niin miksi et cheerleagingia. Kilpacheer ja cheertanssi ja pyllynheiluttelu on kaikki eri asioita. Kilpacheer ja tanssicheer on kunniallisia lajeja. Pyllynheiluttelu ei ole mitenkään kytköksissä cheerleadingiin. Jotkut on vain keksinyt että niitä kutsutaan cheerleadereiksi!!

24. vierailija Vierailija

Cheerleadereillä on aina hameen alla shortsit. Lyhyet vaatteeet ovat turvallisuussyistä ja meikit jotta tuomarit näkevät myös ilmeet. En ole itse lajia harrastanut mutta osoitan suurta kunnioitusta kaikille lajia harrastaville/harrastaneille.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri