Tytär ja (toisen kanssa) naimisissa oleva mies

  • Viestiketjun aloittaja Mustan miehen appiukko
  • Ensimmäinen viesti
Mustan miehen appiukko
Kaipaan kommentteja muilta naisilta kun tuntuu että tämä ajaa vaimon ja minutkin eron partaalle sen lisäksi että asia ajaa minun hulluuden partaalle :(

Tyttäremme tapasi 19 vuotiaana reilu kaksi vuotta sitten afrikkalaistaustaisen maahanmuuttajamiehen. Ei tässä mitään, en pidä itseäni rasistina, mutta kun mies oli jo tuolloin 34 omien sanojensa mukaan (itse asiassa näytti minusta pikemminkin vähintään nelikymppiseltä). Ja muutama kuukausi sen jälkeen kun mies oli meille esitelty tuli tytär raskaaksi. Ja sitten paljastui vielä että mies onkin naimisissa, tytär oli tiennyt koko ajan mutta ei kertonut meille.

Tälle asialle ei tietysti voinut enää mitään mutta se mikä oli minusta pöyristyttävää että' "seurustelu" jatkui tämänkin jälkeen. Mies on koko ajan tullut meille aina kun häntä huvittaa, kuin asuisi meillä. Tytär siis asui ja asuu edelleen meillä kotona. Kun yritin tähän puuttua sain kummatkin perheen naiset päälleni. On kuulemma erikoinen tilanne, mutta ei auta kuin sopeutua ja toivoa että kaikki järjestyy vielä kaikille hyvin. Näin se on jatkunut jo pari vuotta, lapsenlapsi on syntynyt ja asuu meillä. On ihan rakas kaikille. Mutta aina kun yritän puhua vaimolle tai tyttärelle siitä miten päätön tämä tilanne on meinataan minut "lynkata". Ja nyt tuntuu että pinna on lopullisesti katkeamassa kun tytär kertoi että odottaa toista lasta ja että tämä oli ihan suunniteltu vaikka ensimmäinen oli hetken impulssista syntynyt "puolivahinko". Kondomit olivat siis loppuneet mutta päättäneet silti pienellä riskillä harrastaa seksiä, tuntui että oikeastaan tytär oli toivonutkin ensimmäistäkin lasta.

Naiset aina puhuvat siitä miten rakkauden kohdetta ei voi valita ja joskus täytyy vaan sopeutua vaikka kaikki ei olisikaan juuri kuten haluaa. jne, jne, jne. Tällaisia keskusteluita meillä käydään. Sanokaa nyt että minä en ole ihan sekaisin kun aion laittaa tälle pisteen tavalla tai toisella. Viime viikolla sanoin tyttärelle melko suoraan että saa kohta muuttaa lapsineen pois kotoa jos ei pane suhdetta poikki. Siitä asti on käytännössä jatkunut mykkäkoulu vaimon ja tyttären kanssa. Vaimo vielä vihjasi että voi olla että minä olen se joka kohta pakkaa. En käsitä miten vaimonikin voi olla tuo neekeri-casanovan puolella ja pauloissa.

Oletteko sitä mieltä että vaimoni käyttäytyy järkevästi??? Aika kamala tilanne ja vielä kamalampaa on etten saa mitään tukea vaimoltani. Uskon ja toivon että yhdessä saisimme puhuttua järkeä tyttärellemme mutta nyt se ei onnistu kun vaimo käytännössä vesittää kaiken ja minä olen yksin kolmea (tytär, neekerimies ja vaimo) vastaan.

:( :( :(
 
vierailija
Kaipaan kommentteja muilta naisilta kun tuntuu että tämä ajaa vaimon ja minutkin eron partaalle sen lisäksi että asia ajaa minun hulluuden partaalle :(

Tyttäremme tapasi 19 vuotiaana reilu kaksi vuotta sitten afrikkalaistaustaisen maahanmuuttajamiehen. Ei tässä mitään, en pidä itseäni rasistina, mutta kun mies oli jo tuolloin 34 omien sanojensa mukaan (itse asiassa näytti minusta pikemminkin vähintään nelikymppiseltä). Ja muutama kuukausi sen jälkeen kun mies oli meille esitelty tuli tytär raskaaksi. Ja sitten paljastui vielä että mies onkin naimisissa, tytär oli tiennyt koko ajan mutta ei kertonut meille.

Tälle asialle ei tietysti voinut enää mitään mutta se mikä oli minusta pöyristyttävää että' "seurustelu" jatkui tämänkin jälkeen. Mies on koko ajan tullut meille aina kun häntä huvittaa, kuin asuisi meillä. Tytär siis asui ja asuu edelleen meillä kotona. Kun yritin tähän puuttua sain kummatkin perheen naiset päälleni. On kuulemma erikoinen tilanne, mutta ei auta kuin sopeutua ja toivoa että kaikki järjestyy vielä kaikille hyvin. Näin se on jatkunut jo pari vuotta, lapsenlapsi on syntynyt ja asuu meillä. On ihan rakas kaikille. Mutta aina kun yritän puhua vaimolle tai tyttärelle siitä miten päätön tämä tilanne on meinataan minut "lynkata". Ja nyt tuntuu että pinna on lopullisesti katkeamassa kun tytär kertoi että odottaa toista lasta ja että tämä oli ihan suunniteltu vaikka ensimmäinen oli hetken impulssista syntynyt "puolivahinko". Kondomit olivat siis loppuneet mutta päättäneet silti pienellä riskillä harrastaa seksiä, tuntui että oikeastaan tytär oli toivonutkin ensimmäistäkin lasta.

Naiset aina puhuvat siitä miten rakkauden kohdetta ei voi valita ja joskus täytyy vaan sopeutua vaikka kaikki ei olisikaan juuri kuten haluaa. jne, jne, jne. Tällaisia keskusteluita meillä käydään. Sanokaa nyt että minä en ole ihan sekaisin kun aion laittaa tälle pisteen tavalla tai toisella. Viime viikolla sanoin tyttärelle melko suoraan että saa kohta muuttaa lapsineen pois kotoa jos ei pane suhdetta poikki. Siitä asti on käytännössä jatkunut mykkäkoulu vaimon ja tyttären kanssa. Vaimo vielä vihjasi että voi olla että minä olen se joka kohta pakkaa. En käsitä miten vaimonikin voi olla tuo neekeri-casanovan puolella ja pauloissa.

Oletteko sitä mieltä että vaimoni käyttäytyy järkevästi??? Aika kamala tilanne ja vielä kamalampaa on etten saa mitään tukea vaimoltani. Uskon ja toivon että yhdessä saisimme puhuttua järkeä tyttärellemme mutta nyt se ei onnistu kun vaimo käytännössä vesittää kaiken ja minä olen yksin kolmea (tytär, neekerimies ja vaimo) vastaan.

:( :( :(

Hei Mustan miehen appiukko !

Ensin kommentoin tuohon viimeiseen kysymykseesi ; Olen kyllä sitä mieltä , että vaimollasi sutii nyt pahasti !:) Ei ole kyllä todellista tuo vävyn hyysääminen .
Tyttäresikin on vielä kovin nuori ja tuntuu olevan ihan vietävissä , mutta että vaimokin on ihan retkutettavissa !

Kuka tuon kaiken lystin rahallisesti maksaa , jos kerran tytär lapsineen asuu kotona ja vävykin tulee kuin omaansa ? Onko vävystä perheensä elättäjäksi ?

Anteeksi vaan , kun tulee vain pelkkiä kysymyksiä , jotka eivät varmaan paljon auta sinua tuossa ahdingossa , mutta juttu kuulostaa täysin absurdilta .

Itse olen kyllä nainen , mutta en kyllä katselisi tuollaista peliä omassa kodissani . Lähtisin kyllä itse vetämään ja jättäisin porukan selviytymään miten parhaaksi taitaa .

Ehkä sinun pitäisi pistää vaimosi valinnan eteen , joko sinä tai tytär lapsineen ja miehineen .

Toivottavasti saat(te) asiat ratkaistua ! Koita jaksaa , mutta älä nyt mihin vain alistu !
T :L
 
Viimeksi muokattu:
papaija
Onhan se kaunista ja kristillistäkin tukea oman lapsen elämää. Ilmeisesti se joissakin kulttuureissa onkin ihan maan tapa. Tämän "mustan miehen" kulttuuriin voi kuulua myös, moniavioisuus, eikään siinäkään ole mitään pahaa, jos asianomaiset sen hyväksyvät. Mutta, kait miehelle itselleen kuuluisi hommata perheelleen asunto ja toimeentulo, olipa niitä vaimoja yksi tai useampia. Äkkinäinen voisi kuvitella, että miehellä on näitä vaimokkeita useammassa osoitteessa, lapsia tekemässä. Saako tyttäresi elatusapua mieheltä? Osallistuuko tytär elinkustannuksiinne, vai maksatteko kaiken?
Oman vaimosi käyttäytymistä en ymmärrä, vai onko pelkona tai uhkauksena, että ei saa enää tavata lapsenlapsiaan?
 
Vieras
Kuulostaa kyllä oudolta molempien naisten käytös, heitä ei siis haittaa vaikka mies pettää? Voithan kysyä vaimoltasi, mitä mieltä hän siittä on että sinä hommaisit toisen naisen ja alkaisit hänelle tekemään lapsia?
 
hille2
Viimeisestä kommentista jatkaen: ala sinäkin sopeutua tähän iloiseen laajaan sukuperheeseen ja pistä vaikka joku venakko tai thaityttö raskaaksi ja ala viettää aikaa hänen huushollissaan. Kun kerran rakkaus on niin ylitsevuotavaa niin minkäs sille mahtaa.

Ja onko kukaan kysynyt tämän miehen vaimolta, mitä hän tilanteesta tykkää?
 
neuvona, ap
Ota yhteyttä kuntasi sosiaalitoimistoon, lastensuojeluun. Tyttäresi on nuori yksinhuoltajaäiti, joten on outoa, ettei hän ole saanut jo apua ja neuvoja. Nyt kuvaamasi tilanne ei ole suomalaisen yhteiskunnan tapa.
 
Nainen
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt;10641189:
Ap. tarkoitti varmaan, että haluaa mielipiteitä muilta naisilta kuin vaimoltaan. Ei nyt heti ensimmäisenä kannata mennä provoksi epäilemään...

Noin minäkin asian ymmärsin. Noon perusluonne on epäillä kaikkea ja kaikkia.
 
Nainen
Kuulostaa kyllä oudolta molempien naisten käytös, heitä ei siis haittaa vaikka mies pettää? Voithan kysyä vaimoltasi, mitä mieltä hän siittä on että sinä hommaisit toisen naisen ja alkaisit hänelle tekemään lapsia?

Eihän vaimo ole miestä pettänyt, vaan heillä on näkemysero riitatilanne.

Minä olen sitä mieltä, että kun lapsi aikuistuu ja alkaa tekemään lapsia, niin silloin aikuistutaan myös siten, että hankitaan oma asunto.
 
Viimeksi muokattu:
tytär omilleen
Tytär on aikuinen ihminen. Hänen kuuluu muuttaa lapsineen muualle. Käyköön sitten lastensa kanssa kylässä.

Miehen kuuluu osallistua alaikäisten lasten elatukseen.
 
ap
No en ole provo vaan kaipaan mielipiteitä muilta kuin oman perheen naisilta kuten pari kommentoijaa jo hoksasikin.

Ja vastauksena kysyjille, ei osallistu "vävy-poika" perheen kuluihin millään tavalla. Sama kyllä pätee pitkälti tyttäreenkin, ei ole ehtinyt oikeastaan olla työelämässä satunnaisia kesätöitä lukuun ottamatta. Niillä vaatimattomilla rahoilla mitä valtiolta saa juuri osteta kuin omat ja vauvan vaatteet, vaipat jne.

Siinä mielessä tuo uhkaukseni että saa kohta tytär muuttaa pois kotoa tuntuu minustakin melko julmalle, enkä ehkä aio sitä välttämättä käytäntöön panna. Pinna vaan katkesi kun olen yrittänyt antaa "vävy-pojalle" tuloksetta porttikieltoa. Äänin 2-1 kielto aina kumotaan. Jotain on pakko kyllä tehdä tai tuntuu että paine korvien välissä käy sietämättömäksi. Mies tulee meille kuin omistaisi asunnon (välillä tuntuu että hän ajattelee omistavansa myös sen naisasujatkin). Vaimo hoitaa kiltisti lasta kun tytär ja mies sulkeutuvat tunniksi pariksi omiin oloihinsa. Sitten leikkii hetken lapsen kanssa, saattaa syödä jotain ja lähtee. Tämä toistuu 3-5 kertaa viikossa.

Sitä tietääkö miehen vaimo en osaa varmaksi sanoa. Hän on kuitenkin samasta kulttuurista kuin mieskin ja olen ajatellut että siinä kulttuurissa tällaiset "järjestelytkin" ehkä hyväksytään helpommin.

Joka tapauksessa olen aika neuvoton kun nyt ollaan käytännössä siinä pisteessä että viimeisimmän uhkaukseni jälkeen vaimo ilmoitti että se olen kyllä minä eikä tytär joka saa tilata muuttoauton jos suhtautumiseni ei muutu. Vaimo on asiaa perustellut niin että on samaa mieltä että tilanne ei ole mitenkään paras mahdollinen mutta että ei se tahallaan provosoimalla kuin heikkene. Jotenkin olen aistinut että sekä vaimoni & tytär toivovat että mies luopuisi vaimostaan ja asiat sitä kautta lähtisivät selviämään tai jos ei näin käy niin olkoot sitten edes tällä tavalla. Vaimo sanookin että rakkaus on välillä sokea tietyille asioille ja että tavallaan hyväkin niin. Välillä ajattelen että tuo mies on jollakin tavalla hypnotisoinut molemmat naiset. :(

Jotenkin on neuvoton olo. En tosiaan enää avioeroa tai muuta sellaista kaipaisi kun tämäkin tilanne käy jo ihan tarpeeksi hermoille. Jos joku osaa oikeasti antaa viisaita neuvoja miten vyyhteä voisi käydä purkamaan siten ettei kaikki ympäriltä särkyisi olisin kiitollinen.
 
Tota noin
Tyttäresi saa asunnon itselleen, jos haluaa. Ihmettelen suuresti, että ei ole halunnut.

Ei siinä tarvita kuin ilmoittaa kaupungille ja sos.toimistolle, että on asunnon tarpeessa, on yksinhuoltaja ja toinen lapsi tulossa. Ihan takuulla järjestyy asunto.

Sitten vain tuette tyttären omillaan asumista, voittehan te hänelle antaa rahaa ja ruokaa jos siltä tuntuu, mutta periaatteessa tytär ei niitäkään teiltä tarvitse. Sosiaalitoimi hoitaa kyllä asian.

Se, mitä aikuinen tytär tekee omassa asunnossaan on sitten jo hänen asiansa.

Tilannehan on nyt aivan älytön. Eihän teidän kotonanne kuulu asua toista perhettä. Tällaisethan ovat tilapäisratkaisuja, mutta teillä siitä on nyt muodostunut pysyvä olotila. Tämähän alkaa muistuttaa jo Dr. Philissä joskus olleita ongelmatilanteita, joissa aikuinen lapsi ei muuta pois kotoa ja vieläpä tuo kumppaninsakin sinne loisimaan.

Tuskinpa vaimosi sinulle muuttoautoa lähtee tilaamaan. Keskustele tyttären kanssa kahdestaan ensin. Eikö hänkin haluaisi jo muuttaa omilleen. Mitä ihmettä aikuinen ihminen tekee kotonaan vielä siinäkin vaiheessa, kun hänellä on jo oma perhe. Lapsihan on hänen perheensä, ja nyt on toinenkin tulossa.

Et vastannut mitään siihen, kun täällä kysyttiin, maksaako mies lapsestaan mitään. Kuka ylipäänsä kustantaa tyttären ja lapsen elannon?

Vaimosi voi olla höynähtänyt tähän mieheen hänkin, tavallaan, mutta kyllä hänenkin silmiensä pitäisi aueta. Toki tyttären mielialojen myötäileminen on monillekin äideille tyypillistä. Mutta toppihan tälle on tehtävä.

Jos tytär ei eväänsä liikauta tässä asuntoasiassa, ei muuta kuin otat itse yhteyttä kaupungin asunnoista vastaavaan henkilöön. eiköhän se siitä lähde rullaamaan. Varmin tapa olisi antaa tyttärelle ns. häätö. Teillä ei ole mitään velvollisuutta asuttaa aikuista ihmistä kodissanne. Toivottavasti tähän ei kuitenkaan tarvitse mennä, vaan pääsette yhteisymmärrykseen. Kuviossa on mukana lapsikin, ja on pidettävä kuitenkin huoli siitä, ettei tilanne pääse sellaiseksi että harkittaisiin huostaanottoa.

Se, jatkaako tytär seurusteluaan tämän miehen kanssa vai ei, sille ette vanhempina mahda yhtään mitään. Se on hänen kohtalonsa sitten, kuinka sen järjestääkin. Mutta teidän ei kuulu siinä seassa heilua millään tavalla. Meidän kulttuurissamme ei eletä moniavioisuudessa eikä hyysätä osa-aikavävyjä.

Ymmärrän, että sinua tämä rassaa kauheasti. Onhan se nyt ihan luonnoton tilannekin. Te olette olleet alusta lähtien liian nössöjä, kun olette hyväksyneet tällaisen. Tämä kaikki kun tapahtuu teidän kotonanne, ja teitä hyväksikäyttäen.

Vaimosi on varmasti jollain lailla peloissaan tilanteesta. Hän pelkää, miten tyttären käy, jos tämä lähtee lapsineen jonnekin suureen tuntemattomaan, pois hänen silmänsä alta. Se pelko on kuitenkin turha, ei hän iäti voi lastaan varjella. Niin kuin näkyy, ei ole nytkään enää voinut.
 
hille2
Kuten yllä on jo kerrottu, kun tytär on lapsen hankkinut ja toista jo tekemässä, ei hänellä, täysi-ikäisellä ihmisellä ole enää mitään tarvetta olla teidän nurkissanne, vaan on alettava elää aikuisen elämää lapsen kanssa yh:na, kun on sellaisen kerran mennyt hankkimaan. Sosiaalitoimi ja Kela kyllä hoitavat rahallisen avustuksen ja onhan sen miehenkin maksettava elatusapua. Teillä ei ole edes mitään velvollisuutta toimia useita kertoja viikossa lapsen panovahtina.

Kun lapsi on jonkun verran vanhempi, tytär menköön töihin ja laittakoon lapsen päivähoitoon.

On tyttären oma asia, haluaako hän olla naimisissa olevan miehen salarakas, mutta hoitakoon sen pohtimisen omassa kämpässään - teidän ei tarvitse moista kattonne alla katsella.
 
Näin näen
Kaikista suurimman karhunpalvelukesen teette tyttärellenne sallimalla tuon kaiken omassa kodissanne.
Sallimalla varatun miehen vierailut ja lasten siittämisen tyttärellenne.

Ja ennen kaikkea kun te vahemmat maksatte viulut!

Antakaa tyttärenne kantaa vastuu omasta elämästään, koska hän on jo täysi-ikäinen.

Vain vastuuta kantamalla, hän kasvaa Ihmisenä.
 
Aloita tästä
Tulosta tämä viestiketju heille, että näkevät, ettet ole ainoa 'hankala' ja 'väärässä' eriävine mielipiteinesi. Eihän ellit ole jumalansanaa, mutta edes jonkunlainen gallup ulkopuoliselta joukolta ihmisiä. Ehkä siitä jää edes joku itu itämään siitä, ettei oma näkemys välttämättä ole ainoa oikea.
 
sssssssddddddd
Ei helvetti mikä tilanne. Homma on jo aikoja sitten mennyt liian pitkälle, jo siitä lähtien kun te laiminlöitte tyttärenne kasvatuksen ja sen seurauksena hänestä tuli tuollainen työtön neekerin panopuu. Oletteko tekin niitä joiden mielestä koulun pitää hoitaa lasten kasvatus?

Enkä yhtään ihmettelisi vaikka kävisi ilmi että neekeri panee vaimoasikin välillä. Tuo että vaimosi sallii tilanteen jatkuvan näin, ja uhkaa sinua erolla, osoittaa että et menettäisi mitään vaikka ero tulisikin. Vaimosi on uhkauksellaan osoittanut ettet sinä hänelle paljoa merkitse, ja että sinä et ole herra talossasi vaan vaimosi ja tyttäresi määräävät ja sinä voit painua muualle jossei miellytä.

Ota avioero ja pysy kaukana noista kaikista. Jos et lähde, niin sinua vaan käytetään hyväksi niinkuin tähänkin asti. Kyllä se kipu ajan kanssa helpottaa ja jonain päivänä jaksat vapautuneesti nauraa heidän typeryydelleen.
 
Varavaroke
Jos joku osaa oikeasti antaa viisaita neuvoja miten vyyhteä voisi käydä purkamaan siten ettei kaikki ympäriltä särkyisi olisin kiitollinen.
Onko jotain jäänyt vielä särkymättä? Vyyhtihän näyttää olevan ainoa koossa pitävä tukilanka tai sitten tulilanka.

Välillä ajattelen että tuo mies on jollakin tavalla hypnotisoinut molemmat naiset. :(
Kerrotaan että mustilla olisi iso "se". Ei tällä ehkä ihan jokanaisen unelma mutta kenties valtavan ihana sensellainen kuitenkin.

Vaimo hoitaa kiltisti lasta kun tytär ja mies sulkeutuvat tunniksi pariksi omiin oloihinsa.
Kaikkihan rakastavat lasta yli kaiken, vai kuinka? Lapsen etu ei kai vaarannu jos kaikki voivat elää sulassa sovussa, eikä lapsen äidille koidu turhia kärsimyksiä kun lapsen isäkin voi mielestään mahdollisimman hyvin. On luonnollista että isoäiti nauttii lapsenlapsen seurasta, kaiketi ajatellen myös siinä samalla tyttärensä onnea.

Joka tapauksessa olen aika neuvoton kun nyt ollaan käytännössä siinä pisteessä että viimeisimmän uhkaukseni jälkeen vaimo ilmoitti että se olen kyllä minä eikä tytär joka saa tilata muuttoauton jos suhtautumiseni ei muutu.
Voi olla harvinaisen realistinenkin käsitys. Nyt kun vielä toinen kaikkien rakastama lapsi on tulossa asukkaaksi, eikä kukaan halua muuttaa mukavista kotioloista poiskaan, niin lasten etu on tietenkin häiriöttömän kasvuympäristön varmistaminen, poistamalla mahdolliset häiriköt tarvittaessa sosiaalitoimen päätöksin ja toimeenpanna ne poliisin virka-avulla. Asunnon omistussuhteet tai hallintaoikeudet ovat lastensuojelussa toisarvoisina vähäpätoisiä seikkoja (ei-kiireellisiä).
 
Viimeksi muokattu:
sssssssddddddd
Voi olla harvinaisen realistinenkin käsitys. Nyt kun vielä toinen kaikkien rakastama lapsi on tulossa asukkaaksi, eikä kukaan halua muuttaa mukavista kotioloista poiskaan, niin lasten etu on tietenkin häiriöttömän kasvuympäristön varmistaminen, poistamalla mahdolliset häiriköt tarvittaessa sosiaalitoimen päätöksin ja toimeenpanna ne poliisin virka-avulla. Asunnon omistussuhteet tai hallintaoikeudet ovat lastensuojelussa toisarvoisina vähäpätoisiä seikkoja (ei-kiireellisiä).
Käsityksesi voi olla harvinaisen typerä. Täysi-ikäisen tyttären voi käskeä muuttamaan omilleen, eikä se muuksi muutu vaikka tytär alkaisi tekemään lapsia. Luuletko tosiaan että talon omistava vanhempi voidaan heittää pois omasta kodistaan, kun loistytär haluaa jäädä sinne äpäräpentujaan hoivaamaan? Tosin nyky-Suomessa mikään järjettömyys ei enää yllätä.
 
Viimeksi muokattu:
no
Käsityksesi voi olla harvinaisen typerä. Täysi-ikäisen tyttären voi käskeä muuttamaan omilleen, eikä se muuksi muutu vaikka tytär alkaisi tekemään lapsia. Luuletko tosiaan että talon omistava vanhempi voidaan heittää pois omasta kodistaan, kun loistytär haluaa jäädä sinne äpäräpentujaan hoivaamaan? Tosin nyky-Suomessa mikään järjettömyys ei enää yllätä.
On se mahdollista. Kyllä ap voidaan potkaista pihalle omasta kodistaan vaimon lunastaessa kodin.

Taitaa olla ap:lla ainoa mahdollisuus erota ja mahdollisuuksien mukaan itse lunastaa koti; silloin voi päättää ketä siellä asuu. tai sitten sopeutua tilanteeseen ja toivoa, että myös vaimoa alkaisi ottamaan aivoon, kun mies kävisi tyttären luona tekemässä kolmannen ja neljännen lapsen?
 
Viimeksi muokattu:
Varavaroke
Käsityksesi voi olla harvinaisen typerä. Täysi-ikäisen tyttären voi käskeä muuttamaan omilleen, eikä se muuksi muutu vaikka tytär alkaisi tekemään lapsia.
Voi olla typerä ja saa olla harvinaisenkin typerä. Tytärtä voi käskeä niin kuin ikinä huvittaa, mutta täysi-käinen voikin tehdä niinkuin haluaa, eli olla käskemisistä välittämättäkin.

Luuletko tosiaan että talon omistava vanhempi voidaan heittää pois omasta kodistaan, kun loistytär haluaa jäädä sinne äpäräpentujaan hoivaamaan?
Luulen. Sopii kokeilla ja katsoa kuinka käy, toivottavasti mieluummin hyvin, jos vain jotenkin mahdollista. Lapsia ei sosiaalitäti heittele muitten omaisuuden tahi omistajien mielen mukaan, ja valtaa on käytännössä aina enemmän kuin oikeuden tuomarilla.

Tosin nyky-Suomessa mikään järjettömyys ei enää yllätä.
Sitäpä minäkin ajattelen, että typerältäkin tuntuva käsitys voi olla nykyään aika realistinen.
 
Viimeksi muokattu:
no
Uskomaton soppa, siis aivan käsittämätön, otan osaa ap.

kannattaisko sieltä talosta muuttaa pois ihan suosiolla, että ei riitelisi lainkaan tilanteesta. saisivat tavata neekeriä ihan rauhassa; uskoisin, että silloin vaimo voisi herätä?
 

Yhteistyössä