Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

tytöt sai vitsaa enemmän

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä saanut vm66, 31.07.2009.

1. Kirjoitustyylistä ja -virheistä päätellen samainen tyyppi vastailee omiin sepustuksiinsa.

Harmi, sillä karkoittaa mahdolliset asiallisetkin kirjoittajat!

Menisi jo fantasioittensa (ja nenäliinapakettinsa) kanssa viihdyttämään itseään tuonne fetissiketjuille (vai onkohan hänet sieltäkin jo karkoitettu kun on niin huonosti kirjoitetut jutut?)

2. veljekset Vierailija

Meitä on viisi pentua joista kolme tyytöä ja kaksi poikaa. Tyttöjä ei koskaan kuritettu meillä, mutta meille veljeksille oli tuo selkäsauna aivan arkipäivää. Tosin me myös kyllä olimme aika vilkkaita - joten olisikohan syy ollut siinä? Isä meitä kuritti aina. Viimeisen kunnon selkäsaunan sain veljeni kanssa yhdessä, kun kärähdimme tupan poltosta, minä oli 16 vuotias ja veljeni vuotta nuorempi. Ja pahinta tässä viimeisessä piiskauksessa sen ankaruuden lisäksi oli se etä käry tupakoinnista tapahtui joskus viikolla ja silloin isä, vain tyytyi tarraamaan kumpaakin poikaa niskavilloista ja pyöritellessään meitä pörröstä uhkasi tulevasta piiskauksesta. Päiviä kului ja ajattelimme velimiehen kanssa että isukki on unohtanut koko jutun - vaan väärässä olimme. Tuli viikonloppu ja mökille lähtö ja me pojat ei arvattukaan mitä oli tiedossa. Tuli saunaan lähdon aika ja miehet sinne talsimme kolmestaan. Veli ja minä menimme pukuoneeseen riisumaan ja isä jäi jotain puuhailemaan ulkoverannalle. Olimme juuri riisuneet ja astumassa pesuhuoneeseen, kun isän kömemennus kuului että tänne pojat. No me katsoimme toisiamme ja munasillamme astuimme ulkoverannalle. Isä komensi meidät istumaan penkille ja kaivoi taskustaan punaisen norttiaskin ja käski meidän pistää tupakaksi, johon me ettei me enään - aivan yhdestä suusta. Johon isukki että otatteko selkäänne ensin ja poltatte sitten vai päinvastoin vai...... Me sekoilimme jo sanoissamme ja sanoimme ettemme polta enäännään ikinä... Johon isä meidän hämmästykseksemme että tänään poltatte! Mutta pehmitetään ensin niitä istumalihaksia... Isä käski meidät molemmat saunan seinustalle vierekkäin ja kasvot piti kääntää seinäänpäin ja kädet nostaa ristiin niskan päälle. Isää emme uskaltaneet vastustaa joten siinä seisoimme nenät punamultaista rakennusta päin. Ja sitten alkoi hirvittävän pitkä pajuraippa laulaa meidän veljesten pakaroilla huuto oli kova ja jos kädet tulivat takamusta suojaamaan, veti isä armotta myös sormille ja se vasta makeaa teki ja sai käden nousemaan äkkiä ylös. Siinä parkumisen ohella ajattelin että onneksi seisoin oikealla puolella ja veli vasemmalla ja isä pieksi meitä oikealta puolelta joten veljeni sai ne makeimmat iskut raipan päästä..laskelmointini osottaoyui turhaksi sillä isä siirtyi pian vasemmalle puolelle joten kyllä minä sitä "tasoitusta" myös sain. Piiskaus tuntui ikuisuudelta..
    Isä komensi meidät takaisin verannan penkille ja kysyi joko alkaa tupakka pojille maistua. Itkimme ääneen ja emme tienneet mitä piti tehdä. Isä antoi askin minulle ja käski avata sen ja tarjota myös veljelle. Kun mitään ei alkanut tapahtua, isä karjaisi että vauhtia vai laitetaanko raippa uudestaan soimaan. Kuin salamasta avasin askin vapisevin käsin ja tarjosin veljelle askista sen kauhean kääryleen ja otin itsekkin, isä otti askin ja laittoi sen viereen penkille ja kaivoi taskustaan stendarin ja tarjosi tulta. Tupakat syttyivat ja isä komensi ettei sitten mitään plosareita vaan vetelette nyt kunnon savut ja että hän tässä katselee miten hänen sankarinsa tupruttelevat: nortti maistui aivan kaamealle, yskitti ja isä komensi vetämään henkosia. En muista oloani koskaan niin kurjaksi.. istuimme siinä penkillä, alastomat veljekset, persettä kirveli ja nyt kirveli keuhkoissa, suussa, silmissä ja nenässä. Nortit oli melkein poltettu loppuun, kun isä toi peltisen ämpärin ja siihen piti tumpata tupakat. No tämän tehtyämme isä otti askin ja tarjosi minulle uuden tupakan, yritin kieltäytyä, mutta isä sanoi nyt poltat tai tulee raipasta - valitsin tupakan saimoin veli. Ja taas isä tarjosi tulta ja käski vetää kunnon savut pahaa oli. Tämä toistui kohdallani neljästi, viides tupakka kun paloi, alkoi pyörryttää niin että luulin tajun lähtevän, menin polvilleni verannan lattialle ja oksensin ämpäriin jossa veli jo kolmannen tupakan jälkeen oli oksentamassa..kaamea olo. No tästä toinnuttuamme tuli käsky istua takaisin penkille, katsoin veljeä hän oli aivan valkoinen naamastaan ja niin kuulemma minäkin. Isä otti tupakka askin ja tarjosi meille lisää, kysyen maistuisiko vielä. Ei maistunut- ei.. Hetken kuluttua isä komensi minut viemään ämpärin pois verannalta ja veljen piti hakea saunakammarista lasit ja vettä. Huuhdoimme suumme ja joimme vettä joka helpotti oloa kummasti. Siinä sitten istua nökötettiin aivan hiljaa, isän meitä tarkkaillessa. Sitten koitti illan "finaali", isä laskeskeli askista tupakoita ja kertoi että vielä täältä löytisi parit savut molemmille, että maistuisiko. Ei kuului, kuin yhdestä suusta. No isä sanoi että tarkennampa vielä kysymystä ja komensi minut ylös, tarttui minua hiuksista ja tukisti niin että ajattelin että hiukset irtoaa. Veti naamani aivan lähelle naamaansa ja kysyi poltatko vielä vai otatko uudestaan selkääsi. En kumpaakaan vastasin, johon isä että nyt ei ole vaihtoehtoa ei kumpaakaan..kumman siis valitset. Ajattelin että kumpikin vaihtoehto on huono, mutta muistin sen äskeisen ketjupolton aiheuttaman olön, joten kuiskasin että selkääni otan ja olin vielä lisäämässä jotain, jolloin isän ote hiuksista vain koveni ja hän sanoi ettei kuullut piipitystäni, jolloin karjaisin että selkääni otan ja olin sanomassa vielä jotain, johon isä ettei hän muuta kysynyt ja nyt suu kiinni. Veli itki penkillä jo valmiiksi kun isän käsky kuului hänelle ja pörröstä kiinni ja samat kysymykset kuin minulle. veli sai vaivoin sanottua että selkäänsä hän ottaa. Isä piti hiuksista kiinni ja käski lopettaa tuon itkemisen, koska siihen on vielä aihetta. Huomasin että velimiehen pippelikin oli herännyt, ei varmasti kiihkosta, vaan tilanteen aiheuttamasta jännityksestä. Isä ei ollut huomaavinaan mitää. Ja veljen peittely yritykset eivät auttaneet mitään, kun kikkeli sojotti jo hentoja napakarvoja vasten.Sitten kuului komennus pukuhuoneeseen! ja siellä odotti se yllätyksistä pahin. Isä kaivoi penkin alla olevasta laatikosta pitkän muovisen hypinarun, taiteli se monin kerroin kouraansa ja viuhautti sillä ilmaan pari kertaa. Se oli kamalista kamalin piiskausväline mitä tiesin, remmi, risu, koivuraippa, keppi tai mikä tahansa olisi ollut parempi vaihtoehto, mutta että tämäkin vielä. Isä komensi minut ensin polviensa päälle ja sitten se alkoi...pakaroita kuumotti entuudestaankin ja pajuraipan jäljet olivat turvonneet viiruiksi persuksiimme Sitten alkoi tämä kaamea, väline viuhua persuksiini, reisille ja alaselkään. Lyönnit olivat kovia, mutta niin oli huutokin, kunnes vaihtui itkuksi ja armon anelun sönkötykseksi, Armoa oli kuulemma turha pyytää ja että nyt tulisi sellaista kyytiä että muistaisin lopu ikääni. Tämä oli todella pahinta mitä minulle oli koskaan tapahtunut. Piiskaus loppui aikanaan..kestettyään.. Ja pli pikkuproidin vuoro, pahalta tuntui, mutta pahimmalta tuntui takapuolessani ja reisissäni. Aikaa kului ja sätkivä huutava veljenikin, oli vihdoin hoideltu. Sitten piti vielä pyytää isältä anteeksi. Ja saunaan koko sakki jossa isä luennoi että tämä toivottavasti auttoi, kun tupakan himo iskee seuraavan kerran....... Löylyssä istumisesta ei tullut mitään, kuumuus pahensi poltetta persuksissa joten seisoimme velimihen kanssa saunan lattialla. Ja kun vilkaisin varsin hiljaisen veljeni persuksia totesin sen olevan aivan sinipunainen ja kunnon turvonneilla juomuilla. Vihdoin päästiin uimaan ja se hieman vilvoitti ja vähensi kipua. Hiljaisina miehinä menimme, pesujen jälkeen veljen kanssa makuuaittaan. Ei tullut iltapalaa eikä muutakaan. Boksereita ei auttanut ajatellakkaan laittaa jalkaan, joten päätimme nukkua alasti ja vatsallamme. Veli nyyhki ja niin taisin minäkin, vähän tirauttaa. Ovelle koputettiin ja isä ilmestyi siihen - kyseli kuulumisia ja höpötteli itsekseen, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Hänellä oli mukanaan jotain voidetta, jolla hän halusi rasvata polttavia pakaroitamme. Emme puhuneet juuri mitään ja isä vetaisi peiton pois ja käski nousta vielä ylös. Siinä vuoronperään olimme pylly myryllämme isään päin ja hän voiteli pakaramme rasvalla s a t t u i h a n sekin, mutta helpotti kipuun viilentävästi.
    Empä ole sen koomin selkääni saanut, ei kait velikään. Tupakka ei ole koskaan maistunut, minä yritin kerran jossain bileissä ja oksensin. Veli ei kuulemma ole edes kokeillut. Joten olihan tehokas vieroitus kurssi - mutta teki niin saatanan kipeää, että taidampa hyvinkin muistaa sen illan ikäni.

3. pikkuveli Vierailija

Tuo väittämä ei kyllä pidä paikkaansa - perheen kuopuksena ja ainoana poikana, sain useasti selkääni. Pienempänä äidiltäni ja isompana remmiä isältä. Ja aina jaksettiin muistuttaa, että siskoja ei ole koskaan tarvinnut kurittaa, kun ovat aina olleet niin kilttejä. Äiti kuritti piiskalla aikaan ja paikkaan katsomatta eikä välittänyt vaikka joku siskoista oli näkemässä. Onni oli että kukaan siskoksista. ei koskaan ilkkunut minua saamistani koivuniemen herroista. Myöhemmin isä hoiti homman remmillä ja minun omassa huoneessani olinhan jo iso poika 13-15 vuotias: Ja siskot olivat jo lähteneet maailmalle. Isä oli hyvin oikeuden mujainen, aina keskusteltiin kolttosistani, etukäteen ja isä tähdensi, aina ennen piiskausta, ymmärränkö, mistä kolttosesta nyt kohta saan remmistä. Typeryyksiä tuli tehtyä, ajattelemuuttaan ja osa oli vaaraksi ympåristölle ja itselleni.
    Ja jos porukassa tehtiin jotain, oli rankaisu kotona kaikille pojille sama. Puhelimme niistä jälkeenpäin. Olipa kolttonen iso tai pieni, remmiä tuli aina montakertaa ja lyönnit olivat lujia.
    Tästä opein, sen että pojat on poikia, - mutta joutuvat vastuuseen teoistaan. Ja se olisi hyvä muistaa tänäkin päivänä ..
    Piiska remmi tehosi kummasti - ja unohtuivat "hetkeksi".
    Ainahan se sattui, mutta syystä sitä aina sain.
    Olen kiitollinen vanhemmilleni saamastani kasvatuksesta, eikä mitään ole jäänyt hampaankoloon, traumoista puhumattakaan. Olen nyt 32v. ja onnellinen kolmen lapsen isä - ja myönnettävä on että kaksi poikaani on aika rasavillejä ja tyttö on kuin "enkeli".
    Joten pojat on poikia ja tiukalla keskusteluilla ja kotiaresteilla pärjätään hyvin. Tytön kanssa ei koskaan ole sanktioita järjestää.
    Vaimoni kanssa on päätetty, että meillä ei lapsia kuriteta, vaan keskustellaan, niin pitkälle kuin mahdollista.
    Maalla isäukko on todennut, että nuo sinun poikasi eivät tarvitsisi kuin, maistaa molemmat remmistä ja kunnolla. Olen vain todennut että, näin ei tule tapahtumaan - selkäsaunasi tehosivat minuun, mutta, meidän poikien tempaukset on pieniä, eikä niitä ruumiillisella kurituksella hoideta. Toista oli minun aikanani, temput melkoisia ja olen kiitollinen että isä tarttui remmin, ajoissa.

4. meillä.. Vierailija

Kyllä meillä, selkäsaunan saivat niin tytöt kuin pojatkin. 7v, alkaen kuritettiin molempia. Äiti hoiteli tytöt ja isä pojat. "kollektiivisiakin rangaistuksia tuli joskus - pahaa oli tehty, mutta kukaan ei tunnustanut. Ja kun keskustelu ei auttanut, lähti koko katras piiskojen hakuun. ja taas äiti hoiti tytöt ja isä pojat.
    Tyttöjen piiskaus loppui siinä 12v, vaiheilla ja aina äidillä oli risu. Myöhemmin tytöt kertoivat että äiti vain läpsi kevyesti, paljaalle takapuuolelle. Meillä pojilla taisi olla rankenpaa, piiska vaihtui nahkaremmiin siinä kymmen ikävuoden paikkeilla ja rangaistus oli kova - tekemisistä huolimatta.. Rituaali aina sama, kaikki housut pois ja isän polville ja sitten alkoi remmi laulaa, eikä siinä vikinät auttaneet. Remmin jäljet näkyivät vielä selväst kahden, kolmen päivän päästäkin. Ja jos tytöillä äidin antama kuritus, loppui n.12v. Poikien pakaroilla remmi lauloi vielä 14-15. vuotiaina. ja saipa isoveli, maitaa tätä herkkua..vielä 16. kesäisenäkin.
    Koskaan ei piiskaa tai remmiä annettu syyttä - ja sisarusten kanssa kun on keskusteltu, jälkeenpäin. kukaan ei ole katkera tai traumatsoitunut, koska syy ja seuraus suhde oli niin selvä. Ja aivan varmasti jokainen tiesi, mikä oli oikein ja mikä väärin. ja mitä sai tehdä ja mitä ei.

5. sain kohtuullisesti Vierailija

Siskoni sai vähemmän vitsaa minä olin useammin äitin reisillä omasta syystäni viimeisen kerran olin 16V oltiin keittiössä äitillä on sellainen korkea tuoli jossa jalka lauta olin äitin sylissä p paljaana jalkani eiyltäneetlattiaan eikä käteni pitin käsilläni äitin nilkastakiini jalkani sätkytteli vitsan tahtiin pyllytulihelläksi.

6. veljekset Vierailija

Kyllä meillä pojat saivat maistaa isän remmiä persuksillaan, tosi usein. Pienempänä käytettiin koivuniemen herraa ja vanhempana remmiä. Siskoja ei koskaan kuritettu. Muisteltiin tässä juuri äskettäin että keskimmäinen veli taisi olla jo !/v. täyttänyt kun remmi lauloi, pakaroilla viimeisen kerran. Itse muistan saaneeni remmistä vielä 16 vuotiaana. Selkä saunat olivat tosi kovia ja aina sama rituaali, kaikki housut pois ja isän polville tai myöhemmin piti nojata sohvan selkämykseen pylly pystyssä. Koskaan emme muista että ilman todellista syytä, isä olisi lyönyt. Nolotti vain vanhempana kun "isot" miehet parkuivat ja karvasetvehkeet paljaana piti siinä olla. Mutta sehän vain lisäsi kurituksen kovuutta.

7. sohvis Vierailija

Kyllä tollaset sairaat piiskurit pitäs viedä saunan taakse.
    Ei jumankaude, että tollasia on olemassa.

8. Olen ainut lapsi Vierailija

Olin puoli tuntia sitten Äitin sylissä hain vitsan äitille valmiiksi olin t.paitaja pikkarit päällä äiti otti pikkarit pois olin sylissä pylly pystyssä näin miten vitsa osui pakaroihini ja taka reisiin tämä on vaihtelua yleensä olen mahallani sylissä vitsaa hakiessa alkaa pyllyäni kihelmöitä ja outo kutina nyt on pyllyllä hyvä olo pylly nahka on lämmin vitsan jäljiltä takareisillä on pienet makkarat vitsan jäljiltä tietän hakevani kesän aikana muutaman vitsan lomalla kesällä mökillä ollessa Isä JaÄiti antavat yhtessä vitsaa pitän tästä molemmat hellivät vitsan jälkeen saan olla sylissä halittavana pylly on punakka ja hellä tietän tarvitsevani vitsaa välillä sitä saan vanhemmiltani kiitos heille.

9. Rami-64 Vierailija

Mikähän pöljä näitä viestejä tehtailee:-D

10. pikkuveli Vierailija

Meillä oli sellainen kolmen miehen huusholli. Ollessani n. kuusivuotias, äitimme lähti ja jätti isäni ja meidät veljekset isän hoiviin (syihin, jotka tilanteeseen johtivat - on minulle selvinnyt vasta myöhemmin - ja se on toinen starina se) Tarkkoja muistikuvia minulla ei, ole - paitsi se ainainen vanhempien riitely. Me pojat jäimme jokatapauksessa isälle -ja ehkäpä hyvä niin. Veljeni on minua yhdeksän vuotta vanhempi ja isäni, hyvin toimeentuleva virkamies, Homma alkoi sujua, enkä oikeastaan osannut edes kaivata, äitiäni, Isoveli on sellainen käytännön taituri ja hän piti käytännön asioista huolen ja pitikin hyvin. Hän vastasi "huushollista ym. " mallikkaasti. Asia oli aikoinaan isämme kanssa sovittu joten kaikki ok. Meillä kävi vieraita ja kavereita, kuten ennenkin. Isä teki toisinaan pitkää päivää ja joutui joskus pitkillekin työmatkoille. Veli hoiteli minua ja huushollia entiseen tapaan. Ja nyt myöhemmin, kun on juteltu - hän ei tehnyt sitä velvollisuudesta, eikä ole kaivannut koskaan marttyyrin kruunua. Isä oli hyväluonyoinen ja rakasti meitä veljeksiä, oikein tosissaan. Ja äidin "katoaminen" taisi ollla helpotus meille kaikille.. Elelimme hyvässä yhteisymmärryksessä, kunnes koitti, aika että minä tulin murrosikään. Menemättä yksityiskohtiin tässäkään. Mutta, olin meidän miessakin todellinen kauhu. Kaikki piti käydä läpi. molempien kantapäiden kautta. Koulu meni..ohessa ja ajauduin melkoiseen kaveripiiriin.. Isä koitti kaikkensa, apua haettiin vaikka mistä ja "parhailla spesialisteilla" käytiin. Ja isä maksoi varmasti itsensä kipeäksi - ja minä haistatin pitkät peet kaikelle. Kaikki kilpistyi taas kerran, että isä oli matkoilla ja minä remusin kaupungilla.. Ja veli haeskeli minua ympäri kaupunkia - taas kerran. Ja tutusta paikastahan minut löysi ja vei kotiin..ja sai taas kerran kuulla minulta kunniansa.. Olin täyttänyt juuri 14-vuotta, kunto oli melkoinen. Veli passitti minut saunaan, olinhan melkoisesti reissussa rähjääntynyt. Saunassa istuessamme jatkoin, veljeni haukkumista ja rähjäsin. Nyt oli ilmassa kuitenkin jokin jännite - jonka tosin tajusin myöhemmin. Veli antoi yleensä minun raivota ja sulki korvansa siltä, oletan.. Mutta nyt sainkin ensikertaa, velimiehen, tavallisesti niin rauhallisen. Menettämään hermonsa oikein totaalisesti - huutajan rooli vaihtuikin, tai ei veli siinä huutanut vaan puhui kovaäänisesti minun narinoitteni päälle. Kertoi kuinka kyllästyneitä he isän kanssa olivat minun temppuihini ja kuinka hän akoi olla "kypsynyt" minun jatkuvaan paimentamiseeni. Yritin huutaa kuka tässä se iso paska ja elämäni pilaaja oli ja kuinka hienompaa.. ja helpompaa olisi jos veli jättäisi minut rauhaan..ym. Ennen kuin tajusinkaan olin pesuhuoneen puolella ja rotevan velimiehen kainalossa ja tapahtui se mitä en olisi koskaan luullut tapahtuvan. Sain elämäni ensimmäisen selkäsaunan. Veli veteli armotta, puisella pesuharjalla persuksilleni, ei auttanut huuto eikä itku.. Tämän ensimmäisen episodin jälkeen veli soitti isälle ja kertoi mitä oli tapahtunut. Itse murjotin, huoneessani enkä suostunut menemään puhelimeen. Isä oli ollut, mikä myöhemmin selvisi, tyytyväinen veljeni reaktioon ja todennut ettei tuota vielä oltukkaan kokeiltu. Seurasi monenlaisia yhteenottoja vielä tämän ensimmäisen tapahtuman jälkeen. Ja veljen toimesta, tuli miloin remmiä, milloin raippaa, jopa isän läsnäollessa. Ja isä siunasi veljen toimet - minä vasta, muutaman vuoden päästä, kun olin täyttänyt jo 16v. aloin tajuta. ettei entinen meno voi jatkua.. Tätä penikkatautia kun oli kestänyt jo yli kolme vuotta. Koulu alkoi sujua ja kaveripiiri vaihtui ja elämä loksahteli paikoilleen. Tosin ei helpolla. mutta vihdoin kuitenkin. Nyt on koulut käyty ja opiskelu sujuu mainiosti välit isään ja veljeen kunnossa. Ja kuten olen monesti todennut, että veljeni on viisas mies kun laittoi minut ojennukseen ja asetti, tietysti isän kanssa, minulle tosi tiukat rajat. Eiväthän ne kovat selkäsaunat mukavia olleet, mutta minun tapauksessani ne olivat enemmän kuin tarpeen. Hyvä niin ja niistä ja niiden ansiosta olen nyt tässä - entinen paksukallo, jonka kovakalloisuus parani vasta pakaroiden kautta.

11. aiheesta aina Vierailija

Meillä oli kova kuri kotona, kaksi poikaa ja kolme tytöa. Tytöt saivat äidiltä joskus, harvoin koivuniemen herraa. Kun taas me veljekset useasti, saimme kunnon selkäsaunan isältä. Tämä oli työnjako meillä. Veljeni ja minä olimme, varsinaisia rasavillejä ja remmi paljailla pakaroilla oli vierailulla useasti. Ja aina syystä. Ensin asioista keskusteltiin ja sitten seurasi, piiskaus ja sen jälkeen taas keskusteltiin, Isämme oli luenteeltaan, hyvin mukava. Mutta kun olimme taas tehneet jotain, tosi älytontä - seurauksenakunnon piiskaus remmillä. Vejeni oli minua kaksi vuotta vanhempi ja minä hölmönä, tosin myös aika kekseliäänä olim valmis, loleilemaan...aivan kaikkea. Ja seuraukset olivat sen mukaiset. Hölmöilyä jatkui murrosikään, velimies oli 15v. kun sai maistaa isänkädestä oikein kunnolla. Minä pahnanpohjimmaisena jäin kotiin viimeisenä (olin perheen "lemmikki"). Kotoa lähdin toiselle paikkakunnalle kouluun 17v. Viimeksi kärysin alta tuon iän kesällä, kun poikien kanssa tupakoitiin ja vähän maisteltii. Hoipuin kesäisenä aamuyönä kotiin..pokku huppelissa. Oletin vanhempien jo nukkuvan. Kun isä olikin minua odottamassa tuvassa. Pikku maalaiskylä ja juyut olivat tuona iltana (taas) kulovalkean lailla. Siinä ei paljon selitykset auttaneet - vaatteet pois ja tuvan pöytää vasten käsien varaan, nolotti, isomies ja isältä vielä, ikimuistoisen kova remmitys ja mitä enemmän valitin, sitä kovemmin remmi paukkui - sitä kokemusta en haluaisi kokea uudelleen.
    Seuraavana aamuna sitten keskusteltiin ja isän ehto oli, että opiskelupaikka on sitten katkolla, jos hän kuulee tälläisistä hillumisista kouluta ( tunsi paikan ja rehtorin ja osan opettajista)
    Sovittiin että ei toistu ja ymmärsin tehneeni väärin. Sopimus piti ja "piti"..
    Me lapset käymme ahkerasti kotona ja välit hyvät, osalla jo perhettäkin. Mutta edelleen muistan tuvan poydästä sen kohdan jossa, melkein aikainen mies sai maistaa, kunnolla isänkädestä - enkä suotta.

12. rouva Vierailija

Minua 60-luvun tyttö, jota kiusattiin koulussa kuulovammani takia ja kotona odotti tyranni-isä, joka usein antoi selkään mistäkin älyttömistä syistä. Äiti vain pieksäsi suutaan, että minusta ei ole mihinkään koskaan. En tajunnut, koska mulla on kuulovamma. Nykyään ovat herttaisia minulle, en tiedä mistä johtuu, mutta olen silti katkera heille. Minulla ei mene hyvin, koska kärsin usein masennusta ja on elämässäni tapahtunut aivan liikaa, mm. avioero, työpaikkakiusaamista ja lopulta jäin työttömäksi, mutta asun nykyisen miehen kanssa maalla ja on mukavaa. 2 poikaa minulla sentään on, ovat elämäniloni. Vanhemmalla pojallani oli ongelmia. Häntäkin äitini haukkui, että mulle tuli kauhean paha mieli. Vanhempani eivät tunne minkäänlaista omaatuntoa, eivät tunne mitään tehneensä väärin ja porskuttavat hyvinvoinnissaan.

13. mira Vierailija

olin jo 13v tyttö kun mun isäpuoli suuttui kun näki mul tupakan poltossa olin just koulusta tulossa isäpuoli käski mut nojalle pöytää vasten sitten repi farkkuni alas sitten pikkaritkin olin häpeissäni ja kun se näki mun paljaan pepun sitten sain remmillä mul peppu kipeenä viikon mut tupakan poltto loppui jenna

14. Vitsaa pyllylle Vierailija

Saan useammin vitsaa kuin siskoni harvoin meillä kuitenkin käytetään vitsaa vitsaa ei haita aiheettomasti sain kesällä viimeksi vitsaa olin äitin kanssa mökillä kahtestaan haimme yhtessä vitsan sain valita kävelimme käsikkäin äiti jutteli mitä tapahtuu mökillä hetken päästä kertoi piiskaavansa pyllyni punaiseksi otin housut pois menin äiskän syliin sain mitä luvattiin tuli ihanan hyvä olo äitin sylissä sain vitsaa ja rakkautta tasapuolisesti.

15. Teini Poika Vierailija

Tiesin saavani vitsaa olin otottanut monta päivää pyllykutisten saavani äitltä kunnolla piiskaa lopulta viikon lopulla olimme kahtestaan piiska oli valmiina olin äitin sylissä pitkään piiska tanssi näpäkästi pyllylläni,lantiolla ja reisien yläosassa sain äitiltä tarvitsemani.

16. Häpeä puree aina Vierailija

Tarkkaa ikää en osaa sanoa, miten vanhaksi piiska lauloi minun kohdallani. Mutta sen muistan, kun 17-vuotiaana minua houkuteltiin ryyppäyskeikalle, niin silloin tuli mieleen sellainen vaihtoehto, että jos isä saa tietää asiasta, niin vitsa tanssii taatusti pakaroillani. Kavereille en sanonut mitään, mtta vakavasti arvioin ukon voimia ja tempperamenttia ja tulin siihen tulokseen, että halutessaan se pystyy minut vielä piiskaamaan.

Pelkkä ajatuskin, että saisi vielä selkäsaunan niin vanhana piti kiltisti kaidalla tiellä. Pahimassa tapauksessa tieto siitä selkäsaunasta olisi levinnyt vielä koko kylälle.

Yksi sellainen mies pitäisi nykyaikaisiakin penskoja melkoisen lauman raittiuden poluilla, jos hän saisi käyttää perinteisiä menetelmiä.

17. huhhhhhuh Vierailija

välimerkit ois jees.....

18. Vitsaa Pyllylle Vierailija

Meillä sain minä enemmän vitsaa olin ainut tyttö oli 3 veljeä en saanut koskaan veljien nähten vitsaa tämä oli hyvä puoli äiti antoi kun olimme kaksistaan tämän tytön pylly sai vitsaa kesäisin usein oli helppo hakea vitsat talvella meillä oli maljakossa koivun oksia äiti kertoi miten niistä tulee hyvä tuoksu kun lehtetaukeaa niitä oli iso kimppu kukaan ei huomannut kun yksi oksa oli hävinnyt sain talvellakin usein tuoretta vitsaa itse joutuin hakee maljakkoon tilalle uusia oksia kuivuneiten,käytettyjen 13 vuotiaasta sain riisua itseni äitille valmiiksi vitsa hyväili pyllyäni vähintään kerran kuukautessa joskos viikottain sain vielä 16 vuotiaana haimme joskus yhtessä vitsan riisuin itseni menin mielelläni ottamaan vitsaa.

19. tämä tyttö sai Vierailija

elettiin 70 luvun loppua piiska haittiin melkein viikottain äitin kanssa yhtessä sain potkia äitin reisillä pyllypaljaana.

20. Irmeli57 Vierailija

Meillä piiska oli lähinnä meitä tyttöjä varten. Kun me teimme vanhempien mielestä jotain väärää, niin piiska tanssi pakaroillamme välittömästi ja usein. Velipojat eivät saaneet tietääkseni koskaan selkäänsä, vaan heille tuli "poistumiskieltoa tai työvelvoitteita", mutta ei ikinä piiskaa. Siitä minä ja siskoni oltiin tosi katkeria, varsinkin kun pojat vielä ilkkuivat meille piiskauksen jälkeen, että "ähä ähä saittepas taas selkäänne!" Ja kaiken lisäksi he olivat vielä ovelia järjestämään meidän pieksämisiämme. He houkuttelivet meidät tekemään jotain, mistä arvelivat vanhempien suuttuvan ja määräämään heidät johonkin ikävään työhön, mutta tiesivät samalla että meidät piiskattaisiin tai ainakin jompi kumpi. Kovimman selkäsaunan saimme, kun erehdyimme menemään meidän ja naapurin poikien kanssa uimaan. Tuolloin ei useinkaan uimapukuja käytetty, ainakaan lapsiksi luettavien kohdalla. Velipojat keksivät vihjailla äidille, että olisimme jotenkin näytelleet itseämme naapurin pojille, mikä ei todellakaan pitänyt paikkaansa. mutta kun emme voineet kiistää, että yhdessä oli uimassa oltu niin tuomio oli valmis. Isä huudettiin piiskamestariksi ja eikun penkille mahalleen, hame korviin ja alapääpaljaaksi. Äiti painoi hartioista ja isä pani piiskan viuhumaan. Sattui niin, että silmissä välähteli ja luulin ettei tämä lopu koskaan. Takapuoli oli päiviä "piirakallaan", niin kuin isä asian tapasi ilmaista. Sitä käsittelyä en unohda koskaan -enkä anna anteeksi!

21. strykmottagare Vierailija

22. strykmottagare Vierailija

Hej Irmeli
    Haluatko keskustella minun kansani piiskaa?Minä plen sinun ikäinen masokistimies joka on kiinnostunut puhua piiskaansaamisesta!osoiteni on [email protected]

23. Äitinsylissä. Vierailija

elimme 70 luvun puoliväliä olin ainut lapsi joten en tietä miten paljon toiset sai vitsaa tietän moni ikäiseni saisilloin vitsaa kotonaan kuuntelin kun äitini jutteli toisten äitien kanssa miten usein joutuivat antamaan vitsaa lapsilleen minä sain 5-6kertaa vuotessa olessani13v äiti kysyi haitaanko vitsa vuoten välein jatkoimme tapaa haimme yhtessä vitsat monasti kesäisin kun olimme kahtestaan äiti halui riisua minut aina kesällä kun olimme kahtestaan nakuksi tykkäsin itsekin olla nakuna äitin reisillä sai piiskattua lantion,reitet myös äitin hellät kätet hyväilivät minua vitsan jälkeen kun istuimme sylikkäin 16 vuotiaana sain parikertaa vitsaa.

24. Äitinantamapiiska Vierailija

Elimme 70luvun alkua vitsan käyttö oli vielä sallittua ja melko yleistä meillä käytettiin koivuvitsaa sellaista kaksihaaraista äiti haki yleensä vitsan yksitoista vuotiaasta lähtien hain itse välillä äitin pyynnöstä sain noin kuukauten välein vitsaa 13-15 vuotiaana joutui äiti käyttämään vitsaa välillä viikottain viisitoista vuotiaana haimme yhtessä vitsan kävelimme käsikkäin kotona äiti riisui minut otti reisiensä päälle tarjoilin alapääni vitsottavaksi äiti höykytti hellästi vitsalla pitkään en ollut saanut ennen tällaista selkäsaunaa alapääni oli punainen muutaman kerran sain vielä vitsaa mutta tämä yhtessä haittu vitsa jäimieleen.

25. Vitsaapyllylle Vierailija

oli menossa 80luvun loppupuoli olin teiniikäinen sain pyllylleni yleensä noin kuukauten välein joskus pariviikko oli väliä haimme myös yhtessä vitsan usein äiti haki joskus itte vitsan sain hakea itse monasti navasta alaspäinriisuttiinpaljaaksi äitin syliin vitsatanssi pyllylläni pitkään 14vuotiaana annettiin pyllyn lisäksi myös reisille vitsaa sainpotkia kunnolla reisillepiiskatessa reisilleni tulipienet makkarat noin15V sain remmiä paljaallepyllylle vitsa oli etelleenkin käytössä remmiä käytettiin enemmän talvella.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri