Tytöllä 2v4kk jo kohta 2vrk korkea kuume, ei muita oireita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut äiti"

Vieras
Kuumetta ollut koko ajan 39,5 - 40 astetta kainalosta mitattuna. Kannattaisiko odottaa kuitenkin ainakin maanantaihin ennen kuin säntää lääkäriin? Ei kuulemma satu mihinkään, paitsi eilen aamulla valitti, että suu kipeä. Ei kuitenkaan enää. Pronaxenilla ja panadolilla yhdessä sain kuumeen laskemaan 38 asteeseen. Tytöllä ei mitään muita oireita, ei flunssaa tms. Tuliskohan vasta myöhemmin? Onko nyt liikkeellä jotain tuon tapaista virusta?

Mun tytöllä 2v 9kk oli samanlainen kuume,ei muitaoireita. Käytiin lääkärissä varmuuden vuoksi,ei löydetty mitään erikoista. Tyttö valitti myös että suu kipeä . Kuume laski parin vuorokauden kuluessa,Pronaxeniä käytettiin öisin.

Sama oli täällä, eli ilmeisesti on nyt tuollaista liikkeellä. Meidän 1v8kk oli 39-40 asteen kuumeessa torstaina ja perjantaina, ei muita oireita, mutta tänään oli laskenut 37.5. Lääkärin mukaan voi ihan hyvin odotella kotona kuumeen laskemista jos ei nouse yli 40,5 asteen, varsinkin jos lapsi yli 2v.

Meidän kohta parivuotiaalla pojalla on muutaman kerran talvessa tuollaisia kuumetauteja: ensin on 3-5 pv korkea kuume, sitten se kuume saattaa hävitä yhtä nopeasti kuin tulikin ja välillä jopa ilman mitään nuhaa tai yskää sen jälkeen. Sen on lääkäri sanonut meille usein, että jos kuume alenee edes hetkellisesti lääkkeillä niin ei ole hätää, mutta sitten jos kuume ei enää reagoi lääkkeisiin tai lapsi on selvästi huonovointisen oloinen niin sitten lääkäriin. Itse en vielä veisi tyttöä lääkäriin, jos ei rupea mitään korvatulehdusta pukkaamaan.
Mutta jos kuume jatkuu yhtä kovana ja asia huolestuttaa, niin voithan sä esim.maanantaina käyttää tyttöä lääkärissä. :-)

[QUOTE="mii";23018377]virtsatientulehdus voi olla yks mahdollisuus, jos ei muita oireita ku kuume..[/QUOTE]

Sama kävi mulla mielessä, mut mistä sen voisi huomata? Itselläni ei ole koskaan ollut niin ei mitään tietoa. Kirveleekö pissatessa tai jotain?

No ainakin pissa saattaa haista, ja voi se kai kirvelläkin, muttei välttämättä. Pissaa tulee usein pieniä määriä.

Mun tyttö oli kuumeessa tuossa joulun aikaan ja kuume oli välillä tosi korkealla ja sahaili edes takaisin noin viikon ajan. Mutta ei me käyty lääkärissä, kun oltiin muutkin samantyyppisessä taudissa ja söi ja joi kuitenkin ja oli pirteä, ja lääke auttoi tukalaan oloon. Meillä päin eivät kuumeen takia edes ota lääkäriin ennen kuin kuumetta on ollut 4vrk.

Yhteistyössä