Tytöllä etusormi lyhyempi kuin nimetön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymys..

Vieras
Huomasin että tytöllämme on etusormi huomattavasti lyhyempi kuin nimetön. Tein pienen gallupin lähipiirissä eikä kenelläkään naispuolisella ollut näin päin. Tasapituisia oli muutamalla naisella ja miespuolisilla kaikilla etusormi lyhyempi kuin nimetön. Lueskelin netistä että se johtuu korkeasta testosteronitasosta sikiöaikana.

Mites teillä?

Itselläni on etusormi nimetöntä muutaman millin lyhyempi. Mene ja tiedä mistä johtuu, liekö joölakin tapaa perinnöllistäkin koska äidilläni on sama juttu ja yhdellä tyttäristäni

Mulla ja molemmilla lapsilla(tyttö ja poika, minä äiti) on nimetön selvästi pidempi. Miehellä taas on etusormi aavistuksen pidempi. Minä oon jostaan lukenu että liittyy matemaattiseen lahjakkuuteen tuo pidempi nimetön.

Samoin on minulla nimetön pidempi. Ja on myös tytölläni. Tuon saman syyn olen kanssa lukenut, mutta en tiedä miten tuo naisilla vaikuttaa. Miehillähän sitä on enempi tutkittu ja todettu esim. jalkapallojoukkueessa että jos on se nimetön pidempi, on ns. parempi pelaaja, juurikin tuon testosteronin takia. Omalla kohdalla huomaan kyllä että ajattelen vähän miehisesti, tai siis esim. matematiikka ym. perinteiset "miesten jutut" sujuu paremmin kuin naisilla yleensä.

[QUOTE="Aloittaja";28462599]Okei, että ihan yleistä on :)

Ihmettelin vaan kun olen joskus kuullut että sukupuolen voi päätellä näiden kahden sormen pituuserosta.[/QUOTE]

Helpompi lienee kurkata jalkoväliin.
Minulla on etusormi lyhyempi kuin nimetön, mutta en olekaan kovin "naisellinen" perinteisessä merkityksessä

Tehdääs lisää galluppia kun mullakin on molemmissa käsissä etusormi lyhyempi kuin nimetön enkä tosiaan ole kovin naisellinen.

Jutut ja ajatuksetkin on kuulemma kuin miehillä.

Mulla molemmat etusormet selvästi lyhyempiä kuin nimettömät. En kyllä koskaan aiemmin ole asiaan kiinnittänyt huomiota.
Ja en todella ole matemaattisesti lahjakas :)

[QUOTE="hmm";28462921]Mulla kumpikin etusormi reilusti nimettömiä pidempi. Olen sekä matemattisesti että kielellisesti lahjakas, mutta sosiaalisesti urponpuoleinen.[/QUOTE]

Eikun siis nimenomaan toisinpäin! Etusormet nimettömiä lyhyemmät.

Onko oikeasti niin että täällä useammilla on etusormi lyhyempi, vai eivätkö muut vastaa? Mulla ainakin on etusormi pidempi ja tosiaan kaikilla tuttavilla joilta olen tähän mennessä ehtinyt kyselemään :)

[QUOTE="huokaus";28462961]Mahdotkos sää lukee tuota viestiä mihin vastasit...[/QUOTE]

Kyllä ja se näkyy myös vastauksestani. Sulla taitaa olla itselläsi pallo hukassa?