Tytön alapää haisee todella voimakkaasti.. APUJA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on siis vajaa 3v. tyttö ja ongelma on, että tytön alapää haisee todella voimakkaasti. Siis hajun haistaa jos vaikka pukee tyttöä eli vaihtaa pikkarit. Mikähän tähän auttaisi? Vai onko tuo vain ominaisuus, jolle ei voi mitään? Vaivaa on ollut siis jo pitkään..

Onko häpyhuulten väliin kertynyt valkoista tahmaa? Se pitää pestä myös pois tai voi kehittyä vakavampikin tulehdus. Meillä myös haiskahteli, kunnes tyttö itse kerran levitteli häpyhuuliaan ja sanoi, että siellä on likaa. Siitä lähtien on muistettu aina pestä paremmin kuin vain pinnalta hulaistu.

Jos ei haju ole mitenkään imelä tai "sillinen" niin on kyse ihan ominaisuudesta, pesette vaan pelkällä vedellä jokapäivä suihkussa kun käytte. Tyttöjen alapäässä on aina kuitenkin se ominais haju:)

T: Kahden tytön äiti

Meidän tytöllä (9kk) on kanssa ollut pitkään pahan hajuinen, esim vaippaa vaihtaessa sen huomaa tosi hyvin. Olen laittanut sen piikkiin että vaippa "hautoo" ja siksi haisee koska kesällä kun oli paljon enemmän ilman vaippaa niin ei haissut.

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Jos ei haju ole mitenkään imelä tai "sillinen" niin on kyse ihan ominaisuudesta, pesette vaan pelkällä vedellä jokapäivä suihkussa kun käytte. Tyttöjen alapäässä on aina kuitenkin se ominais haju:)

Mun mielestä se on voimakkaampi kuin tavallinen ominaishaju.. Mutta kaipa se silti vaan on sitä. Täytyy tosiaan pestä vielä huolellisemmin, josko haju vähän lievenisi..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko paikat muuten siistit vai silleen niiku ulosmuljahtaneet?

Kyllä on ihan siistit paikat.

Ja tuohon hautomiseen: huomaan et se pahentaa.. Siksi meillä nukutaankin ilman alushousuja (yövaatteet päällä siis) ja pikkarit vaihdetaan tietenkin joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:

Mun mielestä se on voimakkaampi kuin tavallinen ominaishaju.. Mutta kaipa se silti vaan on sitä. Täytyy tosiaan pestä vielä huolellisemmin, josko haju vähän lievenisi..

Meillä haiskahtaa vällillä enemmän ja välillä vähemmän, mut pesun kanssa pitää olla huolellinen ja pelkällä vedellä ettei tule tulehduksia. Ja ilman pikkareita meilläkin nukutaan.

Meillä 4-vuotiaalla haisee alapää kans, joka ilta pestävä huolellisesti, muuten haju voimistuu vaan. Meillä haisee sellaselle pissan ja pimpan sekotukselle...Eli kun itse tpuhuaa vessahommat niin voi olla että joskus pyyhkii huolimattomasti. Eli pesua ja pikkareiden vaihto joka päivä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käveleekö silleen huomiota herättävästi vai onko astunta ihan normaalia?

Ihan normaalisti toimii. Ei siis mitään muuta ongelmaa/oireita ole kuin tuo haju. Ja pelkällä vedellä ollaankin pesty. Täytyy tehostaa pesuja, josko haju vähän lievenisi siitä.

Kiitos teille kaikille vastanneille! :D

Yhteistyössä