Tytön mielestä on epäreilua kun isä saa elää sossun tuilla ja minä käyn töissä. Haluaisi muuttaa isälleen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Haluaisi muuttaa isälleen koska siellä ei kuulema tarvitse tehdä mitään rahan eteen eikä perustella rahankäyttöä ja voi ostaa mitä haluaa. Minä en halua kasvattaa lapsestani sossupummia!!

[QUOTE="Kiira";28270346]Olipa lapsellinen ja typerä provo. Vähän yritystä ensi kerralla.[/QUOTE]

Miten niin provo?

Kyllä musta tuntuu tosi kurjalta kun yksinhuoltajana käyn töissä ja rahat ei kaikkeen riitä, mutta yritän silti pitää lapsestani huolta ja yksi ostelee tytölle kalliita vaatteita. Tyttö usein naureskeleekin kun esittelee uusia vaatteitaan ja sanoo "Mä voin ihan hyvin pummia faijalta ku sossu maksaa sille". Kyllä ärsyttää todella jos sen takia nyt haluaa isälleen muuttaa. :(

Saako 16-vuotias muuttaa isälleen jos haluaa?

Olen sanonut että "Sopii kokeilla onko se elämä siellä parempaa", mutta en oikeasti halua että tyttö muuttaa isälleen. :( Enkä halua että pitää isäänsä parempana sen takia kun isä ostelee kalliita vaatteita.

Jospa isukki ei kunnolla hallitse rahankäyttöään ja noi vaate- ym rahat joita ei raaski tyttäreltä kieltää, on pois herran ruoka-, rööki-, puhelinlasku- ja omista vaaterahoista.

Huono provo. Toimeentulotuella ei ostella kalliita vaatteita, tai ei ainkaan sillä toimeentulotuella minkä suomalaiset saa. Toki jos isä on joku mamu, niin asia voi olla eri

Isällä on varaa ostaa vaatteita likalle koska hän ei joudu maksamaan muita tytön menoja. Mutta jos vaan pokka riittää, sovitte että likka asuu isällään vaikka 3kk:n ajan ilman että osallistut rahallisesti asumiseen, vaan isä saa maksaa kaiken.

Kattoo sitten saako uusia kalliita vaatteita sen 3kk aikana.

Miten niin provo?

Kyllä musta tuntuu tosi kurjalta kun yksinhuoltajana käyn töissä ja rahat ei kaikkeen riitä, mutta yritän silti pitää lapsestani huolta ja yksi ostelee tytölle kalliita vaatteita. Tyttö usein naureskeleekin kun esittelee uusia vaatteitaan ja sanoo "Mä voin ihan hyvin pummia faijalta ku sossu maksaa sille". Kyllä ärsyttää todella jos sen takia nyt haluaa isälleen muuttaa. :(

Saako 16-vuotias muuttaa isälleen jos haluaa?

No sossu ei kylla maksa tyton menoista isllensa mitaan jos sina olet lahivanhempi... eli ihan jostain muualta tulee nyt sun exan rahat

Tuli mieleen et jos ne tytön vaatteet ei ole ihan uusia, vaan käytettyjä/alelaari/kopio vaatteita? Ja esim Only tai HM eivät ole merkkivaatteita vaikka vaatemerkkejä ovatkin. :)

[QUOTE="joopajoo";28270636]Huono provo. Toimeentulotuella ei ostella kalliita vaatteita, tai ei ainkaan sillä toimeentulotuella minkä suomalaiset saa. Toki jos isä on joku mamu, niin asia voi olla eri[/QUOTE]

Opiskeluaikana sain toimeentulotukea. Maksoin vuokran, laskut, ja söinpä vielä monipuolista luomuruokaa ja ostin 100 euron kenkiä ja takkeja... Ja ylimääräistäkin rahaa jäi...

Päästäisin ehkä tytön asumaan sovituksi ajaksi x isällee, vaikka muutamaksi kuukaudeksi. Täysin isän kustannuksille. Vaikka tiukkaahan se itelle tekis..
Mutta vois vain toivoa, että sekä tyttö että isä oppisi ymmärtämään ettei elämä ole ruusuista. Tytön silmiin isä toivottavasti lakkais näyttämästä "sankarilta" kun joutuisi myös kieltämään tytöltä asioita ja asettamaan rajoja. Nythän isä näyttää vain siltä kivalta vanhemmalta, joka ei kiellä.

Ja itse näin pienen paikkakunnan entisenä asukkaana, pidin kyllä noita onlya, micmacia yms vaatemerkkejä kalliina merkkivaatteina kun olin teini. Ja kyllä ne meidän teinien keskuudessa olikin "niitä cooleja vaatteita". Toki näin aikuisena en enää pidä niitä merkkiviaatteina.. enkä kalliinakaan. :D Enkä kyllä haluaisikaan niitä.

Yhteistyössä