tytön nukkumaan menosta tulossa ongelma...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rusina82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rusina82

Jäsen
10.02.2005
531
0
16
neuvoja viisaita tarvitsen!
tyttö on nyt 2v8kk ja pari viikkoa alkanu olee ongelma nukkumaan meno iltaisin, eli iltaruutinit menee näin;
klo 20 viedään pikkuveli nukkumaan kestää 15-30min, yleensä mies vie (jos töissä, mie vien ja tyttö tulee mukaan tai leikkii yksin barbeilla tai palapelillä sen aikaa)
jonka jälkeen jatkan leikkiä tytön kanssa, annan huomiota
klo 20:45 lähdetään lukemaan unisatu, jonka jälkeen kerron mitä seuraavana päivänä tehdään, saatan laulaa ja silitellä, sammutan valon (pieni yövalo jää ) ja toivotan hyviä öitä ja lähden pois. sitten alkaa kauhee huuto ja kiljunta jota jatkuu 30-60min eri äänenpainotuksilla ja kirkunoilla ja huudoilla... "äiti tule, äiti pipi, tuo vettä, pelkää, kissa pois,pissittää, isi tule, pipi, mie pelkään"
:snotty:
oppi tossa kesällä nukahtamaan yksin ja helpotti huomattavasti asiaa, kun ei illasta menee enää 1-2h kahden lapsen nukuttamiseen, mutta nyt on jostain syystä alkanu toi huuto ja kiukkuaminen... :(
oon yrittäny selittää ettei mitään pelättävää, oon vieny vettä, on käyty pissillä, oon laulanu ja silitelly, ja sit joskus kun en enää tuntia pitempään jaksa kuunnella huutoa menny tytön viereen et nukahtaa... :ashamed: tiedän ettei ainakaa auta mut en aina jaksa kuunnella :ashamed: ja sit tuntuu pahalta ku toinen huutaa... nytkin huuti 40min, kävin viemässä uuden unilelun ja laulamassa ja laitoin toisen isomman seinävalon..nyt se sinne sit nukahti... mut eilenkin venyi 22.30 ennen ku nukahti :o
mikä siis avuksi ?? :'(

kokeile aikaistaa nukkumaan menoa jos on yliväsynyt.täytyy muistaa että menee oma-aikans aennenkuin se lapsen sisäinenkello siirtyy tähän talviaikaan. Meillä ainakin meneväta iakaisemmin nukkumaan ja ikävä kyll myös heräävät.

Yksinkertaisesti se, että lopetat sen iltapalvelun. Meillä poika samanikäinen ja yritti samaa, milloin pissahätä, millon möröt ja nälkä tms. Sanoin sitkeästi vaan, että nyt nukkumaan ja jos hiippaili pois sängystä, vein takaisin ja heitin peiton niskaan. Pari iltaa jaksoi kinata ja itkeä ja huutaa, sitten loppui kun tajusi, että se on tosissaan. ;) Ei ne hevillä saavutetuista eduista luovu. :D

oon yrittäny laittaa samaan aikaa ku veljensäkin mutta huutaa silti sen saman ajan, se vaan haittaa pojan nukuttamista jos tyttö huutaa.. mut sit ku poika nukahtaa ni ei onneks herää helpolla tohon huutoon... pitäs tos jouluna siirtää poika isoon sänkyyn ja tytön kanssa samaan huoneeseen, et en tiiä auttasko se sit asiaa ku ei yksin tarvis nukkua...
mut mikä tohon pelkäämiseen auttaa? siellä se mörköjä näkee jossain :/

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Yksinkertaisesti se, että lopetat sen iltapalvelun. Meillä poika samanikäinen ja yritti samaa, milloin pissahätä, millon möröt ja nälkä tms. Sanoin sitkeästi vaan, että nyt nukkumaan ja jos hiippaili pois sängystä, vein takaisin ja heitin peiton niskaan. Pari iltaa jaksoi kinata ja itkeä ja huutaa, sitten loppui kun tajusi, että se on tosissaan. ;) Ei ne hevillä saavutetuista eduista luovu. :D

niinhän se on :ashamed: kyl mie muutaman iltana saan korvani suljettua siltä, mut sit toisena iltana se tuntuu niin pahalta ku huutaa et pelkää :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Loreliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

niinhän se on :ashamed: kyl mie muutaman iltana saan korvani suljettua siltä, mut sit toisena iltana se tuntuu niin pahalta ku huutaa et pelkää :ashamed:

Jep ja siksi huutaa sitten kahta kauheemmin kun tietää äidin heltyvän kun tarpeeksi huutaa. ;)

Katso nuo MLL:n linkit, niissä on ihan hyviä ja maalaisjärkisiä vinkkejä noihin tilanteisiin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Loreliina:
suurkiitos salama mcqueen :flower: =)

Ollos hyvä. =) Mä olen tykännyt noista MLL sivustoista, niissä on oikeasti hyviä vinkkejä siihen arjessa selviytymiseen. Uhmasta, syömisestä jne...

Tsemppiä! :flower:

Mä nukutin neitin viel ton ikäisenä..

Mutta muut palvelut loppumaan, välittömästi. Ei vesiä: juo ennen sänkyyn menoa. Ei pissalle, pissalle ennen samoin. Ei lauluja, ei loruja, vain läsnäoloa. Ja kun alkaa sujumaan, siirryt läsnäolemaan kauemmaksi, ovelle, toiseen huoneeseen..

Yhteistyössä