tytön pimppi tulee aina punaiseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Meidän 4v tytöllä tulee pimppi helposti tosi punaiseksi. Siis mitä voisin tehdä toisin? Me suihkutellaan huolellisesti ja kuivataan. Välillä olen koittanut jotain rasvaa ja välillä ilmakylpyjä. Kokeilen pestä pelkällä vedellä tai Lactacydillä. Olen kokeillut vaikka mitä. Välillä epäilen, että se johtuisi jostain ruoasta mutta enpä tiedä..
Onko teillä tällaisesta kokemusta? Kuinka usein pesette tyttöjenne pimpin?

6v käy suikussa n, joka toinen päivä, hikisinä päivinä joka ilta, ja tarvittaessa huuhdellaan jos on päässyt lirahtamaan housuun.

minkälaisia housuja käytätte, ettei ne kiristä tai hankaa?

Minusta kyllä kuulostaa että "hoidat" vähän liikaakin. Vesipesu riittää, ei mitään lactasydejä lapselle (eikä kyllä aikuinenkaan tarvitse). Ei pyyhkeellä kuivausta, vaan lapsi ilman alushousuja yön yli ja aamulla vasta housut niin saa hengittaa eikä kiristä. Rasvata voi perusvoiteella, mutta minä kyllä antaisin ihan vain itsekseen rauhoittua. Sit jos ei parane, niin lääkäriin, mutta ei turhia kemikaleja herkille limakalvoille omin neuvoin.

Tytölläni ei ole atooppisia piirteitä vaikka itselläni kyllä on, joten perinnöllinen alttius voisi olla. Pesuaineet meillä on LV:tä ja Erisania. Täytyy vissiin alkaa laittamaan ylös, että mitä ruokia on syöty ennen tuota punoitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta kyllä kuulostaa että "hoidat" vähän liikaakin. Vesipesu riittää, ei mitään lactasydejä lapselle (eikä kyllä aikuinenkaan tarvitse). Ei pyyhkeellä kuivausta, vaan lapsi ilman alushousuja yön yli ja aamulla vasta housut niin saa hengittaa eikä kiristä. Rasvata voi perusvoiteella, mutta minä kyllä antaisin ihan vain itsekseen rauhoittua. Sit jos ei parane, niin lääkäriin, mutta ei turhia kemikaleja herkille limakalvoille omin neuvoin.

Eikä, tyttö käy illalla suihkussa, enkä ole tehnyt mitään muuta kuin kuivannut suihkun jälkeen. Sitten kun tuota punoitusta alkoi tulemaan niin ajattelin, että täytyykö sitä pestä aamuin-illoin. Sitten jossain vaiheessa kokeilin Lactasydiä, kun ajattelin, että se parantaisi happo- ja bakteeritasapainoa. Välillä oli pakko kokeilla rasvoja koska pissaaminen kirveli. Kun pissaaminen kirveli, niin mentiin nopsasti lääkäriin. Mitään kummempaa vikaa ei löytynyt ja lääkäri käski laittamaan rasvaa, että tyttö suostuu pissaamaan.

Bepanthenilla saat kuntoon; iltapesun jälkeen laitat niin on aamusella jo kunnossa paikat.
Jatkossa älä käytä lapsen alapään pesuun pesuainetta - puhdistuu kyllä pelkällä vedellä suihkuttelemalla. Meillä tuo liika kuivaaminen sai pimpan lapsella punoittamaan; syyksi arvelin sen koska kun lopetettiin pyyhkeellä kuivaus, loppui ihon punoituskin. Hieman vaan taputellaan pesun jälkeen, tosi kevyesti, päältä. Sisäpuolelle ei pyyhkeellä asiaa, se rikkoo herkän limakalvon.
Vinkki: alapää tulee pestä päivittäin vaikkei muuten haluaisikaan suihkutella päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juominen auttaa eli jos juo vähä niin pisukin voi ärsyttää kun on väkevää.Ja ilman pikkareita nukkuminen ja bepanthen oikein punaseen ihottumaan.

Joo, tyttö juo todella vähän! Panostan nyt siihen, kiitos. Ilman pikkareita on nukuttu ja kaikki bepanthenit ym meiltä löytyy, kun on vauvakin perheessä.

Sekin auttaa kun wc käynnin yhteydessä pyyhkii hyvin niin ei jää se äkänen pissa siihen pimppiin/pikkuhousuihin ja tee sitä punaiseksi! Meillä neiti toisinaan jättää pyyhkimättä kun tulee vain pissa, mutta kostautuu kyllä heti ja muistaa taas seuraavalla kerralla pyyhkästä! Kun oikein punottaa niin vesipesu ja sinkkivoidetta niin kohta on taas normaali.

Mä joskus laitan tytölle perunajauhoja, kun on punoitusta ollu ja tyttö ite on sanonu, että on pylly kipee. Sillä oon saanu rauhoitettua punoituksen. Tyttö kohta 3-vee.

Meidän 4v tytöllä tulee pimppi helposti tosi punaiseksi. Siis mitä voisin tehdä toisin? Me suihkutellaan huolellisesti ja kuivataan. Välillä olen koittanut jotain rasvaa ja välillä ilmakylpyjä. Kokeilen pestä pelkällä vedellä tai Lactacydillä. Olen kokeillut vaikka mitä. Välillä epäilen, että se johtuisi jostain ruoasta mutta enpä tiedä..
Ihan oikeesti ja asiallisesti vastaan sulle tämä on totta että koita pestä harvemmin koska kun pesee pimpsan usein oon kuullu jotkut pesee pimpin aina pissaamisen ja kakaamisen jälkeen sit ei oo ihme että tulehtuu kun pesee ja pesee ja pesee pimppiä lukuun ottamatta suihku sit vielä, joka päivä?... ei ehdi sitä "luonnollista voiteluainetta" tulla jota keho tuottaa itse suojatakseen pimppiä esim. Just tulehduksilta niin pimppi tulehttuu kun se on liian puhdas. Mun sisko ja minä mies 24v suihkussa ollaan kaks kertaa vikossa eikä sisko koskaan pese pissaamisen jälkeen eikä kakkaamisen jälkeen enkä mäkään eikä haise ja ei tulehdu jos haluu niin pikkarit voi vaihtaa joka tai joka toinen päivä mutt ei tartte aina pestä ennen kun pikkarit vaihtaa

Mitä voisin tehdä toisin tätä --> "Me suihkutellaan huolellisesti ja kuivataan" te sitä harvemmin jos suihkuttelette tytön pimppiä esim kerran pari päivässä aivan liikaa aivan liikaa joka toinen joka kolmas päivä ja sit suihkussa myös riippuu jos on joka päivä suihkussa niin sit suihkun yhteydessä sitä vois vähentää joka toinen joka kolmas päivä suikussa ja suihkun yhteydessä pestä pimppi. Siis liiallinen veden käyttö iholle ja varsinkin pimpille niin kuivattaa ihoa ja pimpin limakalvoja joka pitää pimpin kosteana jos limakalvoja pesee usein liian usein pesee pois sen "liman" mikä on pimpissä niin se tulee kuivaksi kutittaa arsyttää tulehtuu... kokeiltaa harvemmin pestä

Lopeta se suihkuttelu huolellisesti virauta vaan vähän kerran tai pari viikossa loput pimppi hoitaa ite.

Siis tarkoitan että pimppi hoitaa itse itsensä kunhan kerran pari viikossa virauttaa siellä vähän, koska jos pimppi ärtyy niin se johtuu siitä liiallisesta veden käytöstä jos pesee liian usein käsiä niin ne kuivuu erityisesti talvella joo-o niin tekee kroppakin ja pimppi ja peppu myös ne kuivuu ja alkaa kutimaan

Yhteistyössä