Hae Anna.fi-sivustolta

Tyttäreni seurustelee 13 vuotta vanhemman miehen kanssa.

Viestiketju osiossa 'Vanhempana' , käynnistäjänä huolestunut äiti, 30.10.2015.

1. huolestunut äiti Vierailija

Hän on 20-vuotias ja mies siis 33. En ymmärrä, mitä heillä voi olla yhteistä. 20-vuotias on ihan lapsi vasta. Olen varma, että mies käyttää pientä tyttöäni vain hyväkseen. Tytölle jää varmasti kamalat traumat noin vanhan miehen huomiosta.

Mitä voin tehdä?

2. länttänä Vierailija

No, nuorihan tuo on, mutta kyllä 18 vuotias on vielä nuorempi. Joillakin kuuskymppisillä on myös parikymppinen tyttöystävä. Luultavasti isähahmona pitää ja elättää sitä. Eihän tuo ikäero niin kamala ole.

3. voi luoja Vierailija

pitäisikö sinun hakeutua hoitoon?

4. Nana Vierailija

Minusta sinussa on aimo annos suvaitsemattomuutta ja ymmärtämättömyyttä. Mietin, että minkä verran elämänkokemusta sinulta löytyy... Ihmisissä on vanhoja ja nuoria sieluja ulkonäöstä ja iästä riippumatta. Minä olin 19 kun tapasin mieheni ja hän oli 44. Löysimme toisissamme heti sielunsukulaisen ja niin siinä kävi, että reilun vuoden tuntemisen jälkeen menimme naimisiin. Hän oli myös ulkomaalainen ja muutin hänen luokseen ulkomaille jo enenkuin menimme naimisiin. Vanhempani olivat todella viisaita ja luottivat minuun. Eikä siinä ole ollut mitään katumista. Olemme nyt olleet onnellisesti naimisissa yli 29 vuotta.

Anna tyttäresi tehdä oma päätöksensä. Tuo ikäero ei ole mikään. Aika näyttää oliko se oikea päätös. Mutta siihen pelaa paljon muutakin kuin vain ikäero.

5. ei immyt Vierailija

No voi kauheeta! Minä itse seurustelin 30 vuotiaan miehen kaa ollessani 15 vuotias. Toki kotona ei sitä tiedetty. Mies asui Ruotsissa, mutta kävi todella usein täällä Suomessa. Meillä oli todella ihana suhde. Joka sitten päättyi aikanaan.

Mutta jos tyttäresi on 20 vuotias ei sinulla ole mitään sanomista asiaan. Hölmö oot, kun moisesta nillität. Paitsi että taidat olla provo.

En kyllä tajua, että nykyään vanhemmat niin hanakasti puuttuu lastensa suhteisiin. Ei ennenmuinoon ollut ollenkaan niin tarkkaa noiden panohommien kaa. Vaan kai se on vanhemmille niin kova paikka, kun ei ookkaan sitä neitsyttä antaa miehelään.

Itse olin yhdynnässä 12 vuotiaana. Kaverini vielä leikkivät nukeilla. Niin kyllä minäkin heidän kanssaan, mutta poikaystäväni kanssa tehtiin ihan muuta. En usko, että vaikka vanhempani olisivat asian tienneet, että he olisivat halunneet mitään oikeusjuttua. Pöljäähän on pilata tyttären maine oikeen julkisesti.

Hyvän miehen ja upean perheen lopulta perustin. Ei haittaa vaikka oli noita kokemuksia jo vähän aiemminkin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri