Tyttäreni ei tanssi WANHOJEN TANSSEISSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minäkään en tanssinut. Olin ensinnäkin todella ujo, joten mulle olisi ollut ihan mahdoton tehtävä pyytää jotakin poikaa tanssimaan kanssani. Poikia oli paljon vähemmän kuin tyttöjä, joten oon varma, ettei mulle olis edes riittänyt ketään poikaa pariksi, kun olisin vain jahkaillut ja jahkaillut sitä kysymistä. Tyttöparina en olisi halunnut tanssia.

Toinen juttu on se, että mun vanhemmat ei olisi varmasti suostuneet kustantamaan mulle kallista tanssipukua. Olisin saanut jonkun halvimman rytkyn mitä löytyy ja itse olisin varmaan saanut värkätä itku kurkussa kiharoita hiuksiini, kun muilla olis ollut hienot asut ja kampaajan tekemät kampaukset.

En kadu sitä etten tanssinut. Jos tilanne olisi ollut eri, niin olisi ollut varmaan kiva tanssia.

Olen ylioppilas vuodelta 1990, joten voi muisti vähän pätkiä.
Muistaakseni se ei ollut vapaaehtoista, kaikki osallistui. Tanssi parhaan kaverini kanssa kun poikia ei tosiaan ollut tarpeeksi. Kaveri pitempänä oli "miehenä". En varmaan olisi ketään poikaa uskaltanut pyytääkään (olin maalaistyttö juppikoulussa).

Itse tein puvun, kaverin puvun teki hänen äitinsä. Pukuni kangas maksoi 10 mk /metri. (se on 2e/m nykyrahaa). Pitkät hiukseni vain olivat ja taisin laittaa ripsiväriä (en meikannut normaalisti) ja lainasin äidiltä korun, huulipunan ja kengät.

En muuten muista kuin oman pukuni, kaverin ja sen meidänluokkalaisen joka oli kilpatanssija ja hänellä oli räikeän oranssi puku - siis yksi kilpakoltuistaan.

Jos tanssit olisii olleet pakolliset olisin jattanyt lukion kesken :D Eli en olisi mistaan hinnasta osallistunut, kavin toki katsomassa kun kaikki kaverit tanssi, minun lisaksi taisi olla vain pari muuta ketka ei tanssinut. Ei se todellakaan ole pakollista ja hienoa jos uskaltaa olla osallistumatta jos homma vaan ei kiinnosta, ei niin hienoa jos kiinnostaa mutta muista syista ei pysty/ halua osallistumaan.

Minä en osallistunut. En pidä tanssista ja omana lukioaikanani vanhojen tansseista oli tullut jo jonkinlaista "kilpavarustelua". Nykyään tietysti tilanne vielä pahempi. En halunnut lähteä sinne kaikkien "arvosteltavaksi". Lisäksi meilläkin oli lukiossa se tilanne, että vain poikia paljon vähemmän kuin tyttöjä, että oma poisjääntini vain helpotti muiden parinmetsästystä.

Koska pari sanoi ettei tanssikaan mun kanssa, vaikka oli luvannut, joten jäin rannalle ruikuttamaan. Tyttöjä meidän koulussa 135, poikia 15. Ykköspojat ei suostu tanssimaan, abit on jo mennyt. Vieraista kouluista ei riitä poikia meille, kadeteista ei vapaaehtoisia.

Kyllä ketuttaa, koska olin sopinut tanssivani mutta sitte ilmoitti ettei onnistukaan.

Pyh, typerää lehmien juoruntaa. Ihan turha meno se vanhojen tanssit. Ite kuitenkin vetäisin hupparissa ja karvalakissa. En varmaan tolla saa kettään mutta ei kiinnosta.

Yhteistyössä