Tyttö 2v ei syö ruokaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄIPPÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄIPPÄ

Vieras
Meillä siis kohta 2v tyttö ja nyt taitaa olla n.3 viikkoa kulunut tätä hänen syömisvenkoiluaan. Puurot, jogurtit ja leivät kyllä menee alas, mutta lämmin ruoka ei sitten millään!
Saattaa olla joku päivä siellä täällä, että menee ½-1 purkki ruokaa aterialla, mutta nyt taas muutama päivä, ettei maista lusikallistakaan.
Tiedän että syömättömyyskausia on, mutta kuinka kauan teillä ne on kestäneet?? Neiti syö vielä purkkiruokia, sillä on TODELLA nirso kaiken syömisen suhteen ja kotiruokaa ei olla saatu menemään alas kuin ihan muutamia kertoja purkkiruokaan sotkettuna..

Kunnon ruokaa lapselle ja samaa mitä muutkin syö. Puurot yms. nyt heti pois ja myös kaikki välipalat. Kyllä se ruoka maistuu. Myöskään maitoa ei kannata juottaa liikaa se vie nälän pois aika tehokkaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
purkki ruokaa?!!?!?!? Meillä pojat lopetti sen syömisen jo vuoden ikäsenä kun ne masituu aika tympeelle

jaa, kyllä meillä jopa 4 vuotiaalle kelpaa sellainen jos tarve on.
(kerran kuussa ehkä). minusta se on parempi kuin ostaa jotain hampurilaista, pizzaa tai muuta einestä!

Alkuperäinen kirjoittaja ÄIPPÄ:
Joo mutta kun ei suostu syömään kotiruokaakaan.. Ja en kehtais aamu- ja iltapuuroa sen takia lopettaa, ettei syö lounasta ja päivällistä!

Anna puuro, mut ei jugurttia ja leipää. Jugurtissa on paljon energiaa, noin pienen energiantarve tulee herkästi täyteen noista mainitsemistasi.

Sorry, mutta minusta noi purkkisössöt ovat etovia eikä niitä voi ruuaksi kutsua. Jo se pelkkä haju tekee mulle itselleni pahan olon, enkä todellakaan halua syöttää niitä lapsilleni. Onko kyse ruuan koostumuksesta? Tarjoa alkuun hienonnettuna ja nesteellä löysennettynä, ihan niinkuin vauvallekin. Ja jos ei syö, niin älä anna mitään tilalle. Seuraavalla kerralla tai seuraavana päivänä saattaa maistua jo vähän paremmin.

Hyviä neuvoja tullutkin.Ja lisäksi PALJON ulkoilua,esim.kävelyä,pyöräilyä,juoksua,puistoa,kaverien kanssa touhuamista,sellaista,missä joutuu itse tekemään ja hiki päässä touhuaan.Sitä kun tekee,siis AINA enne ruoka-aikaa ulkoilua vähintään pari-kolme tuntia,niin johan on kumma,jos ei ruoka ruoka-aikaan tai viimeistään välipala-aikaan(jos on lämmin ruoka jäänyt lounaalla syömättä,niin sitten lämmin ruoka tähän aikaan) tai päivällisaikaan maistu.Ja jos ei niin sitten tulee vasta iltapuuro.Veikkaisin,että ihan oikeesti,ei jaksa kovin montaa päivää ulkoilla pelkän aamu- ja iltapuuron voimalla ja olla 12h siinä välillä syömättä.Tahdon lujuutta siinä koetellaan vanhemmilta,että eivät anna mitään muuta,edes sitä leipää.Kyllä lapsi syö kun on nälkä!

meillä myös 2,5-vuotias tyttö joka on ihan todella huono syömään. välillä on parempia päiviä mut monesti syö tosi huonosti. tänäänkin tultiin ulkoa, tyttö itse pyöräili leikkikentälle ja sielläkin oltiin puolituntia ja sit pyöräili vielä takaisin kotiin. no ajattelin, että nyt taitaa ruoka maistua niin YHDEN lusikallisen sain menemään. juotavaa pyysi kyllä ja pakkohan se on antaa tällaisena hellepäivänä. hyvä kun juo edes. meillä on tätä jatkunut niin kauan kun lapsi on kiinteitä syönyt. neuvolassa olen puhunut mutta eivät ole ainakaan kauhean huolissaan kun painoa kuitenkin aina on hitaasti mutta varmasti tullut lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Keität muusin ja teet vaikka kalapuikkoja. Varmana maistuu.

Toiset tykkää, toise ei. Voi kun meidän lapsille kelpais ees joskus kalapuikot, mut ei. Ei kelpaa. Eivät syö.

Muussi menee kyllä.

Kalapuikot ei maistu muulle kuin rasvalle, niitä nyt ei syö erkkikään! Muusi yleensä uppoaa melkein joka lapselle.

Ihan peruskotiruokaa olen tarjonnut mm.makaroonilaatikkoa, nakkikeittoa, perunaa ja jotain kastiketta jne.. MUTTA kun ongelma on siinä, että EI SUOSTU EDES MAISTAMAAN! Varsinkaan mitään uutta.. toivotonta! Muussiakaan ei ole suostunut vielä maistamaan.. Haluaisinkin kovasti purkkiruuista eroon, mutta kun niitä nyt on välillä mennyt edes vähän..

Ja haluan vielä mainita, että ulkoillaan ja leikkipuistossa touhutaan päivittäin paljonkin, joten touhua kyllä on, josta luulis nälänkin tulevan, mutta ei ni ei!

Ihan peruskotiruokaa olen tarjonnut mm.makaroonilaatikkoa, nakkikeittoa, perunaa ja jotain kastiketta jne.. MUTTA kun ongelma on siinä, että EI SUOSTU EDES MAISTAMAAN! Varsinkaan mitään uutta.. toivotonta! Muussiakaan ei ole suostunut vielä maistamaan.. Haluaisinkin kovasti purkkiruuista eroon, mutta kun niitä nyt on välillä mennyt edes vähän..

toimiva neuvo: yksikään lapsi ei tule kuolemaan ruokalautanen edessään nälkään.

et anna muuta kuin sen mitä haluat tarjota, jos ei syö niin seuraaval kerral syö, jos ei niin ehkä jo huomenna.

teet kamalan palveluksen lapselle jos syötät vaan sitä mitä se syö.. tuskin ne koulussa antaa bonaa ppurkista?

Kannattaa myös kokeilla sellaista kikkaa, että lapsi saa itse valita vaikka kahdesta vaihtoehdosta mitä syö ja syö sitten sen verran kun myös. Mutta jos tavallinen ruoka ei mene alas, niin ei sitten myöskään _mitään välipalaa vaan taas ruokaa kun on ruoka-aika, vettä voit antaa juomaksi ettei kuivu.

En lukenut mitä sulle on vastattu, kerron vain omasta kokemuksesta. Meillä on myös tyttö tosi huono syömään, ei syö puuroa yms. eli on ne kuitannut maidolla. Oltiin just tutkimuksissa kun paino on alhaalla. Eli meillä pitää lisätä viljaa. No ruoka meillä syödään ihan ok, mutta rakenne on edelleen purkkiruoka, mutta teen sen itse ja lisään myös lihan jauhettuna, muuten ei mene lihaakaan. Meillä sairaalassa kehotettiin nimenomaan että kaikenlaisilla erilaisilla konsteilla vain että lapsi syö. Meillä nyt syödään ulkone, eli meillä on ruokakiikku, vauhti seis ja ruokaa ja taas vauhtia. Tietokoneet, puhelimet ja kaikki mahdollinen on pelissä mukana että neiti söisi. Lisään nyt sitten vielä oliiviöljyä että lapsi saisi sitä energiaa tarpeeksi ja nyt meneekin ihan ok, aamupala on edelleen hukassa.

Minä annan tuon sosemaisen ruoan ennen muiden ruokaa ja opettelee sitten ruoalla syömään oikeaa ruokaa, eikä tee yhtään pahaa vaikka syökin kaksi kertaa, tämä iltaruoalla. Sitten minä teen käsiruokaa, se menee parhaiten alas, esim. perunlätyt muusi, kananmunaa, vehnäjauhoa ja suolaa ja rakenne hyväksi ja paistaa lättyjä pannulla, halutessa voi vaikka sen jauhetun lihankin lisätä.

Näin meillä, ja me ollaan nyt tarkkailussa että se paino lähtee nousemaan ja ei ole väliä konstilla millä syö, kunhan syö.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
meillä myös 2,5-vuotias tyttö joka on ihan todella huono syömään. välillä on parempia päiviä mut monesti syö tosi huonosti. tänäänkin tultiin ulkoa, tyttö itse pyöräili leikkikentälle ja sielläkin oltiin puolituntia ja sit pyöräili vielä takaisin kotiin. no ajattelin, että nyt taitaa ruoka maistua niin YHDEN lusikallisen sain menemään. juotavaa pyysi kyllä ja pakkohan se on antaa tällaisena hellepäivänä. hyvä kun juo edes. meillä on tätä jatkunut niin kauan kun lapsi on kiinteitä syönyt. neuvolassa olen puhunut mutta eivät ole ainakaan kauhean huolissaan kun painoa kuitenkin aina on hitaasti mutta varmasti tullut lisää.

Paljoko teillä mennään käyrässä?

Joo mutta kun ei suostu syömään kotiruokaakaan.. Ja en kehtais aamu- ja iltapuuroa sen takia lopettaa, ettei syö lounasta ja päivällistä!

Juu älä missään nimessä, lapsi tarvii myös viljaa. Eli 5 ruokaa päivässä ja yritä saada sitä kunnon ruokaakin menemään.

Yhteistyössä