tyttö leikki puhelimella ja oli soittanut 112

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä miten virallisesti pitää toimia, mutta soittaisin omalla puhelimellani ja kertoisin että meiltä tuli äsken aiheeton soitto, olen pahoillani.
(siksi ettei hätäkeskuksessa mietitä onko nyt jossain oikea hätä ja pieni yritti soittaa apua)

Alkuperäinen kirjoittaja pimpula:
meillä molemmat soittaneet hätänumeroon vahingossa. olen vain laittanu puhelimen kiinni vaikka numerohan on heillle näkyny.

Meillä myös joskus poika oli soittanut niin, etten edes huomannut. Kohta tuli puhelu hätäkeskuksesta, että onko kaikki ok, kun tästä numerosta tuli äsken puhelu.

sinna, voithan soittaa sinne ja kertoa, että lapsi leikki kortittomalla puhelimella ja kävi miten kävi. Niin minä ainakin tein, kun poika leikki puhelimella ja soitti hätäkeskukseen. Kiittivät ilmoituksesta ja neuvoivat vain ottamaan akun irti tai puhelimen pois leikistä. Ihan asiallisesti ottivat ja kertoivat, että tätä sattuu usein.

Ihan oikeesti kannattaa pitää puhelimet niin, ettei näitä vikasoittoja pääse lipsahtamaan. Siellä hätäkeskuksessa ollaan töissä ihan sitä varten, että voidaan auttaa oikeasti hädässä olevia. Nämä lasten soittamat turhat puhelut (ja äitien anteeksi-anteeksi -puhelut) tukkivat suotta linjoja, ruuhkauttavat virkailijoita ja saattavat pahimmillaan tukkia jonkun todellisessa hädässä olevan linjan.

Yhteistyössä