Tyttö oli ekaa päivää koulussa eilen täällä USA:ssa... *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meren takaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meren takaa

Vieras
... mua niin kovin jännitti, miten menee, uusi kieli, uudet ihmiset, uusi kulttuuri, uudet säännöt... Oli ollut kuulemma tosi kivaa. Todisteena kun neiti kajautti God bless American kun pääsi kotiin saakkaa, niin tunteella ja riemulla, sanatkin osasi hienosti jo. Itku pääsi äidiltä. Selkeästi ylpeä siitä, että asutaan Amerikassa. Opettaja oli ihana ja oli saanut uuden parhaan ystävänkin, joka asuu melkeinpä meidän naapurissa! Tänään meinasi mennä koulun jälkeen hänelle leikkimään illalla :) Hyvin se pärjää, kuitenkin, mun muru :heart:
Sopeutuu varmasti hyvin, vaikka pelkäsinkin etukäteen, että ei lähtisi sujumaan. On se vaan niin reipas, ja ihana, ja isokin jo, saa äiti olla ylpeä :heart:

Jos kieli on oikeasti uusi niin varmasti ei kajauttanut ekan päivän jälkeen God Bless of Americaa sanojen kanssa. Oppii sen varmasti kyllä.

No ei se kyllä mikään uusi kieli ollut, onhan tätä nyt harjoiteltu kuukausikaupalla ennen kouluunmenoa! Mutta kun käytännössä ei ole vielä juuri tarvinnut, ei mikään kielimaisteri ole ollut. Mutta kyllä hän niin hienosti sen kertosäkeen jo lauloi :heart:

[QUOTE="vieras";28006019]Onko siellä oikeasti niin kamalaa kouluruokaa kuin telkkarissa näytetään? Pelkkiä ranskalaisia ja hampurilaisia? Ei mitään järkevä syötävää.[/QUOTE]

Keskiviikkoisin on pizzaa... Ja joka toinen (?) perjantai hampparia ja ranskiksia. Perjantaisin ajattelin laittaa likalle mukaan jonkun kanasalaatin. Samaten pizzaa joka toinen viikko vain.

Missä päin USAa asutte? Miksi ja miten muutitte?

Miten lapsesi kulkee kouluun? Onko julkinen vai yksityinen koulu?

On muuten hieno biisi, amerikkalaiset osaa tuon isänmaan hehkutuksen... Kertsi:

God Bless America,
Land that I love.
Stand beside her and guide her,
Through the night with a light from above.
From the mountains to the prairies,
To the oceans white with foam.
God Bless America,
My home sweet home.

Missä päin USAa asutte? Miksi ja miten muutitte?

Miten lapsesi kulkee kouluun? Onko julkinen vai yksityinen koulu?

On muuten hieno biisi, amerikkalaiset osaa tuon isänmaan hehkutuksen... Kertsi:

God Bless America,
Land that I love.
Stand beside her and guide her,
Through the night with a light from above.
From the mountains to the prairies,
To the oceans white with foam.
God Bless America,
My home sweet home.

Texasissa, Dallasissa, julkinen, minä vien ja haen, asutaan suht lähellä :)
Jep, itse tykkään kanssa tosta God bless Americasta - seuraavaksi opettelemaan sitten Star Bangled Banneria :D

god bless you ja tsemit sinne

hieno maa, olen käynyt muutaman kerran (tosin vain california, nevada, arizona -akselilla)

monet mollaa jenkkejä mutta mun mielestä heidän elämänasenteensa on hieno ja positiivinen

varmasti on paljon ongelmiakin

mun haave olisi joskus asua siellä, mutta näyttää siltä, että toteutus jää seuraavaan elämään :)

Minkä ikäinen tyttösi on? Paljonko on opiskellut englantia? Onko teillä muita lapsia esim. päiväkodissa ja miten heillä menee uuden kielen kanssa?

Sillä kyselen, että me ehkä joudutaan muuttamaan USA:an miehen työn perässä... Meillä on 7-vuotias (ekaluokkalainen) ja 4-vuotias lapsi. Mietityttää miten heillä lähtee koulu ja pk sujumaan kun eivät osaa kieltä :/

[QUOTE="digeridoo";28007084]Ja vaikka olis ihan jenkkinäppiskin, niin sen suomalaisen virtuaalinäppiksen saa kyllä ihan asetuksista..:D[/QUOTE]

Näin juuri. Mulla on ihan täältä Yhdysvalloista ostettu läppäri, mutta olen laittanut asetukseksi suomalaisen näppäimistön, joten ääkköset on ihan paikallaan. :D

[QUOTE="Viima";28006713]Sä meinaat et jo mä lähdn tän iphoneni kanssa meren taa niin ääkköse jää rannalle tai läppärist tullataan kaikki pilkulliset kirjaimet?[/QUOTE]

Tota - ääkköset on kylläkin kielletty USA:ssa.

voi että kun on mukava seurata ihmisiä, joista tuntuu jotenkin kaikki järki katoavan jonkun uuden asian edessä..

ääkköset ei oo kielletty jenkeissä, niitä ei vain käytetä sielä kun englanninkielessä niitä ei tarvita. Ei sielä kukaan poliisi kyllä ratsaa kotia jos jollain on ääkkösnäppäimisstö.

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77

Yhteistyössä